Η Μαρία Λοϊζίδου δημιουργεί σύγχρονη τέχνη στον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού
07:45 4/9/2015
- Πηγή: Huffington Post Greece
Για τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, ο Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ συνδέει τη σύγχρονη τέχνη με το δημόσιο χώρο για μια ακόμα φορά, με μια έκθεση που παρουσιάζεται στον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο του Κεραμεικού.
Η έκθεση “Μεταβίβαση (A Transfer)”, της Μαρίας Λοϊζίδου σε επιμέλεια της Διευθύντριας του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης Συραγούς Τσιάρα, έχει ως αφετηρία την εικαστική και διανοητική προσέγγιση της ιστορίας και των μνημείων του συγκεκριμένου αρχαιολογικού
χώρου.
Το πρόγραμμα του ΝΕΟΝ Έργο στην Πόλη αναθέτει σε έναν καλλιτέχνη κάθε χρόνο τη δημιουργία έργου που εκτίθεται σε δημόσιο χώρο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Σκοπός του ΝΕΟΝ είναι η παρουσίαση της σύγχρονης τέχνης σε δημόσιους και ιστορικούς χώρους, συμβάλλοντας στη διάδραση μεταξύ της τέχνης, της κοινωνίας και της πόλης.
Η μνήμη, το ίχνος, η σωματικότητα, το θραύσμα και ο τελετουργικός ρόλος της τέχνης αποτελούν βασικούς τόπους στο έργο της Μαρίας Λοϊζίδου από τη δεκαετία του ’80 που παρουσίασε τα πρώτα της έργα μέχρι σήμερα. Η νέα της γλυπτική εγκατάσταση “Μεταβίβαση (A Transfer)” στο μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού εδράζεται τόσο στην ιστορία και τα διασωζόμενα μνημεία του χώρου όσο και στην τεχνολογία, την επιλογή και το χειρισμό του υλικού. Η Μαρία Λοϊζίδου υφαίνει ένα φαινομενικά δύσχρηστο και άκαμπτο υλικό, όπως το νήμα από ανοξείδωτο χάλυβα, και δίνει μορφή σε έργα εξαιρετικής λεπτοτεχνίας, υπερβαίνοντας την παλιά και ξεπερασμένη διάκριση τέχνης – χειροτεχνίας. Μια εγκατάσταση που συνομιλεί δημιουργικά με τη μνήμη του τόπου και τα ίχνη της αρχαίας ελληνικής τέχνης, ώστε να αναδείξει όψεις της γυναικείας καλλιτεχνικής εργασίας – χειροτεχνίας που συνδέονται με την ύφανση, τη συλλογική εργασία, τη σχέση με το χρόνο και την εικαστική απόδοση του γυναικείου ψυχισμού πάνω στο εργόχειρο.
Η έκθεση αρθρώνεται σε έξι σημεία και όπως αναφέρει η Μαρία Λοϊζίδου, «τα έξι σημεία μπορούν να θεωρηθούν ως ένα είδος παράλληλης εικαστικής μεταφοράς η οποία διαβάζεται συμπληρωματικά, αλλά και αυτόνομα. Παρατίθενται σύμφωνα με εννοιολογικές συγγένειες με την τοπογραφία και τη σημασία του συγκεκριμένου χώρου και φυσικά βασίζονται στη συμμετοχή του θεατή. Η κυκλική περιφορά του επισκέπτη όπως του την επιβάλλει ο χώρος, πολλαπλασιάζει τις σχέσεις των πραγμάτων μεταξύ τους και δημιουργεί πολλαπλές επιστρώσεις. Κάθε σημείο εξαντλεί μια επί μέρους θέση απέναντι στην ιστορία του χώρου και παραπέμπει σε συγγενή βιώματα όπως αυτά εκπέμπονται από την υπάρχουσα ατμόσφαιρα. Βοηθά σε μια σφαιρική διακίνηση του επισκέπτη μέσα στο χώρο, βιωματικά, ή απλώς το επισκέπτεται με το βλέμμα ή και με τα δύο μαζί. Η εγκατάσταση περιορίζεται σε σημεία που αποτελούν κυρίως τον χώρο διάβασης του επισκέπτη του αρχαιολογικού χώρου».
Σχετικά με την έκθεση “Μεταβίβαση (A Transfer)”, η επιμελήτρια Συραγώ Τσιάρα αναφέρει: «Στην ψυχανάλυση ο όρος "μεταβίβαση" αναφέρεται στη διεργασία μέσω της οποίας οι ασυνείδητες επιθυμίες επανενεργοποιούνται και αποκτούν υπόσταση επίκαιρου γεγονότος. Η "Μεταβίβαση" της Μαρίας Λοϊζίδου ανακαλεί μία από τις θεμελιώδεις λειτουργίες της τέχνης που δεν είναι άλλη από τον αναστοχασμό και την επεξεργασία παρελθόντων βιωμάτων, συναισθημάτων και εμπειριών που σχετίζονται με την ατομική και τη συλλογική ιστορία. Η υφή του υλικού και οι συνειρμοί που προκύπτουν από τη συνεργατική πρακτική της ύφανσης θέτουν εκ νέου ζητήματα κοινωνικών σχέσεων και ανταλλαγών με επίκαιρο τρόπο σε ένα πεδίο διαχρονικής δραστηριότητας και ανθρώπινης παρουσίας».
Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 9 Σεπτεμβρίου έως τις 31 Οκτωβρίου, και θα είναι ανοιχτή καθημερινά, τις ώρες λειτουργίας του αρχαιολογικού χώρου.
Η έκθεση “Μεταβίβαση (A Transfer)”, της Μαρίας Λοϊζίδου σε επιμέλεια της Διευθύντριας του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης Συραγούς Τσιάρα, έχει ως αφετηρία την εικαστική και διανοητική προσέγγιση της ιστορίας και των μνημείων του συγκεκριμένου αρχαιολογικού
Το πρόγραμμα του ΝΕΟΝ Έργο στην Πόλη αναθέτει σε έναν καλλιτέχνη κάθε χρόνο τη δημιουργία έργου που εκτίθεται σε δημόσιο χώρο για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Σκοπός του ΝΕΟΝ είναι η παρουσίαση της σύγχρονης τέχνης σε δημόσιους και ιστορικούς χώρους, συμβάλλοντας στη διάδραση μεταξύ της τέχνης, της κοινωνίας και της πόλης.
Η μνήμη, το ίχνος, η σωματικότητα, το θραύσμα και ο τελετουργικός ρόλος της τέχνης αποτελούν βασικούς τόπους στο έργο της Μαρίας Λοϊζίδου από τη δεκαετία του ’80 που παρουσίασε τα πρώτα της έργα μέχρι σήμερα. Η νέα της γλυπτική εγκατάσταση “Μεταβίβαση (A Transfer)” στο μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού εδράζεται τόσο στην ιστορία και τα διασωζόμενα μνημεία του χώρου όσο και στην τεχνολογία, την επιλογή και το χειρισμό του υλικού. Η Μαρία Λοϊζίδου υφαίνει ένα φαινομενικά δύσχρηστο και άκαμπτο υλικό, όπως το νήμα από ανοξείδωτο χάλυβα, και δίνει μορφή σε έργα εξαιρετικής λεπτοτεχνίας, υπερβαίνοντας την παλιά και ξεπερασμένη διάκριση τέχνης – χειροτεχνίας. Μια εγκατάσταση που συνομιλεί δημιουργικά με τη μνήμη του τόπου και τα ίχνη της αρχαίας ελληνικής τέχνης, ώστε να αναδείξει όψεις της γυναικείας καλλιτεχνικής εργασίας – χειροτεχνίας που συνδέονται με την ύφανση, τη συλλογική εργασία, τη σχέση με το χρόνο και την εικαστική απόδοση του γυναικείου ψυχισμού πάνω στο εργόχειρο.
Η έκθεση αρθρώνεται σε έξι σημεία και όπως αναφέρει η Μαρία Λοϊζίδου, «τα έξι σημεία μπορούν να θεωρηθούν ως ένα είδος παράλληλης εικαστικής μεταφοράς η οποία διαβάζεται συμπληρωματικά, αλλά και αυτόνομα. Παρατίθενται σύμφωνα με εννοιολογικές συγγένειες με την τοπογραφία και τη σημασία του συγκεκριμένου χώρου και φυσικά βασίζονται στη συμμετοχή του θεατή. Η κυκλική περιφορά του επισκέπτη όπως του την επιβάλλει ο χώρος, πολλαπλασιάζει τις σχέσεις των πραγμάτων μεταξύ τους και δημιουργεί πολλαπλές επιστρώσεις. Κάθε σημείο εξαντλεί μια επί μέρους θέση απέναντι στην ιστορία του χώρου και παραπέμπει σε συγγενή βιώματα όπως αυτά εκπέμπονται από την υπάρχουσα ατμόσφαιρα. Βοηθά σε μια σφαιρική διακίνηση του επισκέπτη μέσα στο χώρο, βιωματικά, ή απλώς το επισκέπτεται με το βλέμμα ή και με τα δύο μαζί. Η εγκατάσταση περιορίζεται σε σημεία που αποτελούν κυρίως τον χώρο διάβασης του επισκέπτη του αρχαιολογικού χώρου».
Σχετικά με την έκθεση “Μεταβίβαση (A Transfer)”, η επιμελήτρια Συραγώ Τσιάρα αναφέρει: «Στην ψυχανάλυση ο όρος "μεταβίβαση" αναφέρεται στη διεργασία μέσω της οποίας οι ασυνείδητες επιθυμίες επανενεργοποιούνται και αποκτούν υπόσταση επίκαιρου γεγονότος. Η "Μεταβίβαση" της Μαρίας Λοϊζίδου ανακαλεί μία από τις θεμελιώδεις λειτουργίες της τέχνης που δεν είναι άλλη από τον αναστοχασμό και την επεξεργασία παρελθόντων βιωμάτων, συναισθημάτων και εμπειριών που σχετίζονται με την ατομική και τη συλλογική ιστορία. Η υφή του υλικού και οι συνειρμοί που προκύπτουν από τη συνεργατική πρακτική της ύφανσης θέτουν εκ νέου ζητήματα κοινωνικών σχέσεων και ανταλλαγών με επίκαιρο τρόπο σε ένα πεδίο διαχρονικής δραστηριότητας και ανθρώπινης παρουσίας».
Η έκθεση θα διαρκέσει από τις 9 Σεπτεμβρίου έως τις 31 Οκτωβρίου, και θα είναι ανοιχτή καθημερινά, τις ώρες λειτουργίας του αρχαιολογικού χώρου.
-- This feed and its contents are the property of The Huffington Post, and use is subject to our terms. It may be used for personal consumption, but may not be distributed on a website.
Keywords
τεχνη, μαρια, huffington post, θεσσαλονικη, συγκεκριμένο, μνήμη, νέα, συμμετοχή, feed, property, huffington, σταση εργασιας, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, θεμα εκθεσης 2012, επιθυμιες, μνήμη, εργασια, ιχνος, ιχνη, προγραμμα, ατμοσφαιρα, βλεμμα, διαστημα, δημοσιο, εκθεση, εργα, εξι, τεχνολογια, ειδος, μνημεια, μορφη, νημα, ορος, παρουσιαση, πεδιο, συγκεκριμένο, συμμετοχή, φυσικα, φορα, ωρες, huffington post, huffington, feed, οψεις, property, υλικο, βιωματα
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ζωή σε Κοσιώνη: Σας εύχομαι κι εγώ καλή επιτυχία στην αναπαραγωγή των συκοφαντιών
- Η Ντόρα φωτογραφίζει τον Μεϊμαράκη και την κόρη του σε χαλαρές στιγμές (Photo)
- «Χτύπησε» διάνα η Σταυροπούλου: Eπίσημη εμφάνιση με τον γοητευτικό και νεότερο σύντροφό της
- Σκοτώθηκε μπροστά στην 10χρονη κορη της, η τραγουδίστρια Κωνσταντίνα Τσαλαπάτη
- Βρέθηκε ο 11χρονος Διονύσης - Τον παρέδωσαν οι συγγενείς του
- Πόσο ζουν τα τζιτζίκια;
- Σε ποια άφησε το σακάκι του ο Αλέξης Τσίπρας; (Photos)
- Η μέθη Τσίπρα
- «Άδειασε» το ΝΑΤΟ ο Κασουλίδης
- Παραιτήθηκαν 26 ακόμα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Τσίπρα για Λαφαζάνη: Δεν μπορούσα να φανταστώ ποτέ ότι θα έκαναν κόμμα και θα έριχναν την κυβέρνηση
- #zoi_vs_sia: «Καλή επιτυχία στην αναπαραγωγή των συκοφαντιών» - Το twitter βαθμολογεί
- The Near: Η εφαρμογή ενός 18χρονου Έλληνα που σου δείχνει που είναι οι φίλοι σου ανά πάσα στιγμή
- Τι είναι ο μεταβολισμός, από τι επηρεάζεται και 8 τρόποι για να τον ενεργοποιήσετε
- Μικρός Διονύσης: «Έφυγα γιατί δεν ήθελα πια να είμαι στο νοσοκομείο». Υγιή παιδιά νοσηλεύονται ακόμα και έξι μήνες στο «Παίδων»
- Κρατήστε το πάθος στη σχέση σας ζωντανό ακόμα και μετά από χρόνια
- «Οι Έλληνες είναι υπεύθυνοι για τα δεινά στα σύνορα Ουγγαρίας-Σερβίας»: Ο Ούγγρος πρωθυπουργός κατηγορεί την Ελλάδα
- Η Μαρία Λοϊζίδου δημιουργεί σύγχρονη τέχνη στον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού
- Πως να διακοσμήσετε το σπίτι σας με φωτογραφίες χωρίς να το κάνετε κιτς

- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Η Μαρία Λοϊζίδου δημιουργεί σύγχρονη τέχνη στον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού
- Μικρός Διονύσης: «Έφυγα γιατί δεν ήθελα πια να είμαι στο νοσοκομείο». Υγιή παιδιά νοσηλεύονται ακόμα και έξι μήνες στο «Παίδων»
- Κρατήστε το πάθος στη σχέση σας ζωντανό ακόμα και μετά από χρόνια
- Τι είναι ο μεταβολισμός, από τι επηρεάζεται και 8 τρόποι για να τον ενεργοποιήσετε
- Πως να διακοσμήσετε το σπίτι σας με φωτογραφίες χωρίς να το κάνετε κιτς
- The Near: Η εφαρμογή ενός 18χρονου Έλληνα που σου δείχνει που είναι οι φίλοι σου ανά πάσα στιγμή
- «Οι Έλληνες είναι υπεύθυνοι για τα δεινά στα σύνορα Ουγγαρίας-Σερβίας»: Ο Ούγγρος πρωθυπουργός κατηγορεί την Ελλάδα
- Τσίπρα για Λαφαζάνη: Δεν μπορούσα να φανταστώ ποτέ ότι θα έκαναν κόμμα και θα έριχναν την κυβέρνηση
- #zoi_vs_sia: «Καλή επιτυχία στην αναπαραγωγή των συκοφαντιών» - Το twitter βαθμολογεί
- Τραγικός πατέρας που πνίγηκε η οικογένειά του: Η φτώχεια με εμπόδισε να αγοράσω σωσίβια
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Πληροφορίες για ρωσική στρατιωτική παρουσία στη Συρία
- Γιατί;
- Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται
- Πώς να υπολογίσετε την ηλικία της καρδιάς σας
- Ρέθυμνο: Αμάξι «βούτηξε» σε γκρεμό – Νεκρός ένας 25χρονος
- Τέλος εποχής: Οι ΗΠΑ έβγαλαν την «17 Νοέμβρη» από τη λίστα με τις τρομοκρατικές οργανώσεις
- Ώρα για «μαύρο» στα μνημόνια
- Τρέχουν και δε φτάνουν στο Ποτάμι
- Γιατί χαίρεται και χαμογελά η Φώφη
- Επιμένει αντιμνημονιακά...