Πρώτες εικόνες από τους «Πέρσες» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά
Με τους «Πέρσες» του Αισχύλου θα αναμετρηθεί το καλοκαίρι ο σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς. Η πρεμιέρα της αρχαιότερης σωζόμενης τραγωδίας θα πραγματοποιηθεί στις 15 και 16 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.
Στελεχωμένη από μια πλειάδα εξαιρετικών ηθοποιών -Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Γιάννης Κλίνης, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης,
«Ο άξονας μέσα από τον οποίο διαβάζω το έργο», σημειώνει ο Καραντζάς, «είναι η πορεία ενός λαού που από την απόλυτη πίστη, περνάει στην αμφισβήτηση και έπειτα στη σύγκρουση, μέχρι που φτάνει σε μια μανιακή, σπασμωδική αντίδραση. Ούτε η τυφλή πίστη λειτουργεί, ούτε και η τυφλή αντίδραση. Σαν να βλέπεις το ανέφικτο του κοινωνικού συμβολαίου».
Το κοίλον και η ορχήστρα ενώνονται για να «συμμετάσχουν» σε μια κοινή συζήτηση για την ήττα, τη δυσκολία της παραδοχής της και την αμηχανία της συνέχειας, με τη συμμετοχή εθελοντών που εισέρχονται σταδιακά στον χώρο, συνθέτοντας μια «κοινωνία» που αναζητά το νήμα της ύπαρξης μετά την καταστροφή, σαν αντικατοπτρισμός της παρούσας ιστορικής συγκυρίας.
«Οι Πέρσες είναι μια οποιαδήποτε κοινωνία: Είναι σαν να κάνεις μια ακτινογραφία της πλευράς του ηττημένου και μιας κοινωνίας που δεν ξέρει πώς μπορεί να συνεχίσει μετά από μια πανωλεθρία. Η δε Επίδαυρος λειτουργεί σαν ένα δημόσιο βήμα. Όπως σε μια πλατεία που βρίσκεται πιθανώς πολύ κοντά μας ή και σε κάποια άλλη χώρα, οι άνθρωποι συζητάνε για το πώς θα αντισταθούν και πώς θα κρατηθούν όταν έχουν χάσει πια όλα τα σημεία αναφοράς τους. Στους Πέρσες χάνεται η πίστη στον βασιλιά, έπειτα στην έννοια της μοναρχίας, μετά στον θεό και τελικά στην ίδια τους τη δυνατότητα να αντιδράσουν».
Την ίδια στιγμή, η Άτοσσα της Περσίας, την οποία υποδύεται η Ρένη Πιττακή, που επιστρέφει στην Επίδαυρο μετά από 20 χρόνια, είναι «η ψυχρή ευγενική φωνή της εξουσίας» που με κάθε τρόπο θέλει να συντηρηθεί και να συνεχιστεί σε μια κοινωνία σχεδόν αποδεκατισμένη. «Δυο τελείως διαφορετικές θεάσεις του τι σημαίνει κόσμος», επισημαίνει ο Καραντζάς.
Λίγα λόγια για το έργοΓραμμένη το 472 π.Χ., η τραγωδία του Αισχύλου αποτελεί ίσως την παλαιότερη καταγραφή γεγονότων της ελληνικής ιστορίας στο θέατρο. Στα Σούσα, την περσική πρωτεύουσα, οι πολίτες που έχουν μείνει πίσω και η βασίλισσά τους, Άτοσσα που βασανίζεται από κακούς οιωνούς, αναμένουν νέα από την πολεμική επιχείρηση του Ξέρξη στην Ελλάδα. Ένας αγγελιαφόρος αναγγέλλει τη φριχτή έκβαση της μάχης της Σαλαμίνας: ο περσικός στρατός και οι επίλεκτοι αρχηγοί του έχουν συντριβεί. Η Άτοσσα και ο Χορός καλούν το φάντασμα του Δαρείου για να τους καθοδηγήσει. Ο ένδοξος βασιλιάς καταδικάζει την ύβρη του Ξέρξη, που θέλησε να δαμάσει φύση και θεία βούληση και προβλέπει περισσότερες ακόμη καταστροφές. Με την άφιξη του Ξέρξη, κορυφώνεται η συντριβή. Η ζυγαριά γέρνει πλέον αποφασιστικά προς τον τρόμο του τέλους.
Το έργο διατρέχουν ατέλειωτοι κατάλογοι ονομάτων: εκείνοι που πρώτα φώτιζαν το δρόμο για την ελπίδα, τη νίκη και την ομοψυχία, τώρα πέφτουν ένας-ένας, χάνονται στα σκοτάδια ενός τόπου ρημαγμένου, ενός λαού στο όριο της φρίκης, της λογικής και της υπακοής.
Οι Πέρσες ως τραγωδία της ανθρωπότητας, ως μικροσύστημα που αντανακλά ζητήματα ύπαρξης και συνύπαρξης, άλυτα ανά τους αιώνες, γίνονται, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Καραντζά, κοινός τόπος για μια συνομιλία που φωτίζει εμμέσως τα πολλαπλά παγκόσμια αδιέξοδα του σήμερα. Το θέατρο είναι ο δημόσιος χώρος, η Εκκλησία του Δήμου, η Πόλη. Ο Χορός των Περσών, η «κοινωνία», ξεκινάει με την πίστη και την υπακοή, καταλήγοντας, μετά τον αφανισμό, ένα άναρχο πλήθος χωρίς οδηγό και σημείο αναφοράς.
Συντελεστές:
Μετάφραση Παναγιώτης Μουλλάς
Σκηνοθεσία Δημήτρης Καραντζάς
Συνεργασία στη δραματουργία -Φωτογραφίες - Εικαστική σύνθεση - Βίντεο Γκέλυ Καλαμπάκα
Σκηνικό Κλειώ Μπομπότη
Κοστούμια Ιωάννα Τσάμη
Κίνηση Τάσος Καραχάλιος
Μουσική σύνθεση - ζωντανή εκτέλεση Γιώργος Πούλιος
Φωνητικήπροετοιμασία-σύνθεση Ανρί Κεργκομάρ
Φωτισμοί Δημήτρης Κασιμάτης
Βοηθόςσκηνοθέτη Μαρίσσα Φαρμάκη
Βοηθόςσκηνογράφου Φιλάνθη Μπουγάτσου
Βοηθός ενδυματολόγου Ιφιγένεια Νταουντάκη
Παίζουν Ρένη Πιττακή, Χρήστος Λούλης, Γιώργος Γάλλος, Μιχάλης Οικονόμου, Γιάννης Κλίνης, Αλεξία Καλτσίκη, Θεοδώρα Τζήμου, Αινείας Τσαμάτης, Ηλίας Μουλάς, Μάνος Πετράκης, Τάσος Καραχάλιος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Γιώργος Πούλιος
Με τη συμμετοχή 40 εθελοντών.
InfoΗ ηλεκτρονική προπώληση των εισιτηρίων έχει ξεκινήσει
ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 70€ • ΖΩΝΗ Α΄ 55€ • ΖΩΝΗ Β΄ 40€ / ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ/ 65+ 35€ • ΑΜΕΑ 5€ • ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ 30€, 20€, 15€, 12€ • ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ/ 65+/ ΑΝΕΡΓΩΝ/ ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 25€, 15€
Πληροφορίες εισιτηρίωνhttp://aefestival.gr/plirofories-eisitirion/
Αγορά εισιτηρίων aefestival.gr,viva.gr & public.gr
ΠΡΙΝ ΦΥΓΕΤΕ...Νέες ταινίες: Επιχείρηση Κιμάς, Πύρινη Οργή, Το Κορίτσι Με το Βραχιόλι, Το Μαύρο ΚουτίΤο Μουσείο Ακρόπολης γιορτάζει την Ευρωπαϊκή Νύχτα ΜουσείωνΤο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου, ο κινηματογραφικός Καμπανέλλης, οι «Μαγικές Εικόνες»- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Εις ώτα μη ακουόντων: H νέα τρομερή προειδοποίηση από την Ινδία
- Εορτολόγιο - Παρασκευή 13 Μαΐου: Μεγάλη γιορτή! Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
- Έχει ο καιρός... γυρίσματα: Από τα 30αρια το θερμόμετρο θα πέσει 10 βαθμούς
- Κατασχέσεις χρημάτων: Πότε γίνονται ακόμα και από... ακατάσχετους λογαριασμούς!
- Γιάννης Ραγκούσης στο iEidiseis: 15 Μαΐου, η πρώτη από τις δύο Κυριακές, που θα τελειώσουν την κυβέρνηση Μητσοτάκη
- Εφιάλτης σε νοσοκομείο για τον «βασιλιά των αναψυκτηρίων»
- Κοτζιάς σε Μητσοτάκη για F-35: Να μιλάς λιγότερο και να μαθαίνεις
- Eurovision 2022: Κινδυνεύει με φυλάκιση η τραγουδίστρια της Βόρειας Μακεδονίας (βίντεο)
- Σε τι διαφέρουν τα σοδόνερα με τα φυσικώς ανθρακούχα νερά;
- Θεσσαλονίκη: Μαθήτριες από την Κρήτη έπεσαν στον Θερμαϊκό - Μεταφέρθηκαν στα ΑΧΕΠΑ
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Η συναρπαστική ιστορία πίσω από το παλαιότερο σπίτι σε όλη τη Νέα Υόρκη
- Πρώτες εικόνες από τους «Πέρσες» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά
- Game of Thrones: Κασκαντέρ ζητά αποζημίωση 5 εκατ. μετά από ατύχημα
- Αποκαλύφθηκε η αιτία της μυστηριώδους ασθένειας των στρατιωτών που πήγαν στον πόλεμο του Κόλπου
- Η εκδίκηση του μέσου εργαζόμενου
- Θα μπορούσαν οι άνθρωποι να καλλιεργήσουν τροφή μετά από έναν πυρηνικό πόλεμο;
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Πρώτες εικόνες από τους «Πέρσες» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά
- Game of Thrones: Κασκαντέρ ζητά αποζημίωση 5 εκατ. μετά από ατύχημα
- Η συναρπαστική ιστορία πίσω από το παλαιότερο σπίτι σε όλη τη Νέα Υόρκη
- Αποκαλύφθηκε η αιτία της μυστηριώδους ασθένειας των στρατιωτών που πήγαν στον πόλεμο του Κόλπου
- Θα μπορούσαν οι άνθρωποι να καλλιεργήσουν τροφή μετά από έναν πυρηνικό πόλεμο;
- Η εκδίκηση του μέσου εργαζόμενου
- Οι ισραηλινές αρχές εγκρίνουν την ανέγερση σχεδόν 4.500 κατοικιών σε εβραϊκούς οικισμούς στη Δυτική Όχθη
- Τι συμβαίνει και ξεμένουν από βρεφικό γάλα οι ΗΠΑ
- Πρωτόγνωρος καύσωνας στην Ασία: 50 βαθμοί στο Πακιστάν, πουλιά πέφτουν από τον ουρανό στην Ινδία
- Σλοβενία: Νεκροί, τραυματίες και αγνοούμενοι από έκρηξη σε χημικό εργοστάσιο
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Δωρεάν rapid test [13/5]: Σε ποια σημεία γίνονται σήμερα Παρασκευή
- «Ο Πούτιν πιστεύει ότι το ΝΑΤΟ δεν θα αντιδράσει σε πυρηνικό χτύπημα» υποστηρίζει Ρώσος φιλόσοφος
- ΝΑΤΟ – Ρωσία: Φινλανδία και Σουηδία προ των πυλών της Συμμαχίας – Άρχισαν οι απειλές
- Drop in COVID-19 deaths – number of infections, intubated patients stable, hospital admissions rise
- Αντώνης Συκάρης: Απεγκλωβίστηκε μετά από ένα μήνα η σορός του ορειβάτη
- Γιώργος Μαργαρίτης: Ο τζόγος, το αλκοόλ και η ιστορία πίσω από «το κελί 33»
- Οξεία ηπατίτιδα στα παιδιά: «Είμαστε στο σκοτάδι» – Ποιο είναι το μόνο προληπτικό μέτρο
- Δείτε που μπορείτε να κάνετε σήμερα δωρεάν rapid test
- Κλιμάκωση των επιθέσεων της Ρωσίας στο Ντονμπάς – Συνομιλίες για απομάκρυνση των πολιορκημένων από το Αζοφστάλ
- Ουκρανία: Νέες συνομιλίες για τη σωτηρία των υπερασπιστών του Αζοφστάλ