Το συνταρακτικά επίκαιρο “Γεγονός” είναι το φετινό σινεφίλ αριστούργημα
Οι ταινίες της εβδομάδας:
Το Γεγονός(“L’ Evenement / Happening”, Οντρέ Ντιγουάν, 1ω40λ)
4.5 /5
Βασισμένη στο βιβλίο της Ανί Ερνό, η ιστορία ακολουθεί μια νεαρή γυναίκα στη Γαλλία του 1963 καθώς προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει διέξοδο και να κάνει έκτρωση, προκειμένου να συνεχίσει τη φοίτηση και τα σχέδια για το μέλλον της ζωής της. Καθώς η έκτρωση ακόμα ήταν παράνομη, η Αν συναντά εμπόδιο μετά το εμπόδιο μέσα σε ένα αδιέξοδο κοινωνικό λαβύρινθο με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα.
Έχουμε δει πολλές
Η κάμερα δεν ξεκολλάει ποτέ πάνω από τη νεαρή πρωταγωνίστρια (Αναμαρία Βαρτολομέι, σε μια συγκλονιστική breakthrough ερμηνεία) την οποία καδράρει σε ασφυκτικά κοντινά από διάφορες γωνίες λήψεις, σαν εκείνη να προσπαθεί διαρκώς να ξεφύγει μέσα από το κάδρο αλλά να μην μπορεί, με τον χρόνο να κυλά απειλητικά προς μια κατάσταση που δε θα είναι πλέον αντιστρέψιμη. Το φιλμ κατά συνέπεια θυμίζει περισσότερο ψυχολογικό θρίλερ παρά κοινωνικό δράμα.
Είναι πρωτίστως μια ταινία για σώματα, για το πώς κινούνται, για το πώς μετατοπίζονται κοινωνικά και ταξικά, για το πώς απειλούνται, για το πώς αντιδρούν- πολλές φορές βίαια, σκληρά, πεισματικά. Είναι ταινία ενστικτώδης: Δεν συναντάμε εδώ κάποιο αναμενόμενο ντιμπέιτ πάνω στην ηθική της συγκεκριμένης πράξης, ούτε υπάρχει κάποια ψύχραιμη απεικόνιση του κοινωνικού περιγύρου της Αν. Τα πάντα είναι ξεκάθαρα και σαφή και απολύτως ταραγμένα. Από την πρώτη σκηνή της ταινίας ως την τελευταία, η ηρωίδα προσπαθεί να ξεφορτωθεί το έμβρυο σα να επρόκειτο για κάποιο αληθινό τέρας που μεγαλώνει μέσα της.
Είναι σχεδόν σα να βλέπουμε την ηρωίδα σε κάποια ταινία τρόμου, σε κάτι σαν το “Alien”, να τα βάζει με το ίδιο της το σώμα επειδή είναι η μόνη της ελπίδα για επιβίωση. Ακόμα και η κατάληξη (που φυσικά δε θα αποκαλύψουμε) παίζει σχεδόν σαν παραδοσιακή ταινία τρόμου, καθώς ο θεατής ζει στην αγωνία για το αν το Τελευταίο Κορίτσι θα καταφέρει να ξεφύγει ή όχι.
Πρόκειται για μια εντυπωσιακή δουλειά που, χάρη στην σαφήνεια της θέσης της, την κινηματογραφική της γλώσσα, αλλά και την αδιαπραγμάτευτη οργή από την οποία διακατέχεται, κατάφερε από την πρώτη στιγμή να ταράξει (στην παγκόσμια πρεμιέρα στη Βενετία όπου την παρακολουθήσαμε, έφυγε περισσότερος κόσμος κατά τη διάρκεια από όσο θα περίμενε κανείς από μια τυπική κοινωνική ταινία), ειδικά από τη στιγμή που έρχεται πάνω σε μια στιγμή που σε πολλές γωνιές του κόσμου κάποια τέτοια κερδισμένα δικαιώματα μοιάζουν να αμφισβητούνται εκ νέου.
Η ταινία κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι του Φεστιβάλ Βενετίας από την επιτροπή του Μπονγκ Τζουν-χο, σε μια από τις καλύτερες φεστιβαλικές βραβεύσεις εδώ και χρόνια.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Η Οντρέ Ντιγουάν μιλάει στο News24/7 στο Φεστιβάλ Βενετίας
Men(Άλεξ Γκάρλαντ, 1ω40λ)
1.5 / 5
Ύστερα από μια προσωπική τραγωδία, η Χάρπερ βρίσκει σπίτι στην αγγλική εξοχή και μετακομίζει εκεί ώσπου να νιώσει ξανά πλήρης. Όμως γύρω από το σπίτι ελλοχεύουν μυστηριώδεις, τρομακτικές φιγούρες που ίσως συνδέονται με το παρελθόν της. Ο εφιάλτης μόλις ξεκινά.
Ο Άλεξ Γκάρλαντ ύστερα από τα “Ex Machina” και “Annihilation” επιστρέφει με άλλο ένα μουντό φιλμ sci-fi τρόμου γεμάτο συμβολισμούς και αντικατοπτρισμούς προς το εσωτερικό της ανθρώπινης κατάστασης. Είναι όμως σαν αυτή η μοντέρνα ψευδο-σοφιστικέ προσέγγιση στον τρόμο εδώ επιτέλους να φτάνει σε μια αναπόφευκτη κορύφωση (δηλαδή ναδίρ, για την ακρίβεια). Η ταινία δεν είναι τίποτα παρά ένας παρατεταμένος συμβολισμός δίχως καμία έστω απόπειρα ανάπτυξης κειμένου σε πρώτο επίπεδο, χωρίς διακυμάνσεις ή αληθινή αίσθηση αγωνίας, ρυθμού, κρεσέντου. Ο Γκάρλαντ δεν μοιάζει να έχει απολύτως τίποτα άξιο λόγου να πει, παρά φορτώνει την ηρωίδα του (μια Τζέσι Μπάκλεϊ μονοδιάστατα θλιμμένη, πλέον) με τις συνήθεις πια ιδέες περί τραύματος, αφήνοντας τις απόκοσμες εικόνες να πουν μια μη-ιστορία.
18(Βασίλης Δούβλης, 1ω35λ)
2.5 / 5
Στην Αθήνα της κρίσης και της πανδημίας, μια παρέα εφήβων μαθητών στήνει πογκρόμ σε μετανάστες και γκέι τις νύχτες, παίρνοντας βήμα από έναν ακροδεξιό τηλεοπτικό σταθμό. Ένα παιδί από το σχολείο θα βρεθεί στο δρόμο τους παρόλο που θεωρητικά δεν μοιάζει με κανέναν από τους συνήθεις στόχους τους. Αργά ή γρήγορα ο φασισμός, χτυπάει παντού.
Ο Βασίλης Δούβλης σκηνοθετεί με αμεσότητα (και με σχετική φυσικότητα, ειδικά με δεδομένο το νεαρό καστ και την αναγκαία χρήση μιας «νεανικής» γλώσσας που συχνά αποτελεί τροχοπέδη στο ελληνικό σινεμά) μια ιστορία περισσότερο παρατήρησης, που ακόμα κι αν μοιάζει ατελής στα περιθώριά της, διαθέτει μια αξιοσημείωτη πυγμή και μια ορμή που την κάνει καθηλωτική από την αρχή ως το τέλος. Το καστ είναι άνισο –ξεχωρίζει εύκολα ο ανατριχιαστικός Νικολάκης Ζεγκίνογλου– αλλά το κινηματογραφικό βλέμμα είναι εκεί. Με ταπεινότητα στη διάθεση αναζήτησης και δίχως την έπαρση κάποιας παράλογης πίστης πως διαθέτει τις απαντήσεις.
MVP ο φανταστικός, ανερχόμενος διευθυντής φωτογραφίας Γιώργος Βαλσαμής, που ξέρει πάντα πώς να δημιουργήσει χώρους ακολουθώντας με νεύρο –κι άλλοτε με περιέργεια, κι άλλοτε με φόβο– τους νεαρούς ήρωες, έναν χώρο που πότε μοιάζει ασφυκτικός και πότε απειλητικός, καθώς πασχίζουν κι οι ίδιοι να κατανοήσουν την κοινωνία που σχηματίζεται γύρω τους.
Βρώμικος Παράδεισος(“After Blue”, Μπερτράν Μαντικό, 2ω7λ)
3 / 5
Σε έναν πλανήτη όπου μόνο γυναίκες επιβιώνουν, μια από αυτές απελευθερώνει μια τρομακτική μάγισσα που καταστρέφει τα πάντα, υποχρεώνοντάς την να ξεκινήσει την αναζήτησή και την εξόντωσή της. Όμως η νεαρή ηρωίδα δεν είναι σίγουρη πώς νιώθει απέναντι σε αυτό το απόκοσμο πλάσμα. Πολύχρωμο, χειροποίητο σινεμά-φετίχ από τον Μπερτράν Μαντικό, συναρπαστικό δημιουργό του αγαπημένου “Άγρια Αγόρια”. Ο Μαντικό βλέπει κάθε σώμα, κάθε αντικείμενο και κάθε ιδέα ως κάτι το εν δυνάμει σεξουαλικό, όσο και τρομακτικό. Δεν έχει ιδέα πού είναι τα όρια αυτής της ρευστότητας, κι αυτό κάνει την ταινία ταυτόχρονα ενδιαφέρουσα, όσο και πανέμορφη, όσο και ηθικά αμφίβολη ως προς το βλέμμα απέναντι στα γυναικεία σώματα.
Οι Έρωτες Μιας Ξανθιάς(“Loves of a Blonde / Lásky jedné plavovlásky”, Mίλος Φόρμαν, 1ω30λ)
3.5 / 5
Μια εργάτρια νομίζει πως βρήκε τον έρωτα της ζωής της, όταν όμως εκείνος δεν ανταποκρίνεται, εκείνη τα μαζεύει και πάει να τον βρει στην πόλη του. Η περιπέτειά της όμως αυτή έχει πολλά περισσότερα να την μάθει για τη ζωή, από το τι σημαίνει απλώς μια συναισθηματική απογοήτευση. Υπέροχα ανάλαφρο φιλμ εκ των σημαιών του τσέχικου νέου κύματος, δια χειρός Μίλος Φόρμαν (με υποψηφιότητα ξενόγλωσσου Όσκαρ, δεκαετίες πριν ο Φόρμαν κερδίσει για αγγλόφωνα έργα του σαν το “Αμαντέους” και τη “Φωλιά του Κούκου”). Η ταινία κινείται σαν αύρα δίχως ποτέ να μένει καθηλωμένη σε ένα σκηνικό ή μια ιδέα, εξετάζει την ύπαρξη μιας νέας γυναίκας σε μια ‘60s κοινωνία κάπου ανάμεσα στο παρωχημένο και το νεωτεριστικό, μιλώντας για εκείνη τόσο σαν αισθηματικό ον αλλά και ως ενεργό μέλος της εργατικής τάξης.
Μαύρα Γυαλιά: Μια νεαρή γυναίκα δίχως την όρασή της, βρίσκεται στο κατόπι ενός δολοφόνου. Το νέο giallo του Ντάριο Αρτζέντο, κατευθείαν από το Φεστιβάλ Βερολίνου όπου έκανε πρεμιέρα, είναι η πρώτη ταινία του θρυλικού σκηνοθέτη μετά το διαβόητο “Dracula 3D”, μια δεκαετία νωρίτερα.
Ελκάνο και Μαγγελάνος: Ο Πρώτος Περίπλους της Γης: Το ταξίδι που ξεκίνησε με τον Μαγγελάνο και απέδειξε ότι η Γη είναι στρογγυλή, έρχεται ως οικογενειακή ταινία κινουμένων σχεδίων.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Θεσσαλονίκη: Νέες αποκαλύψεις για τα αίτια θανάτου του 12χρονου κοριτσιού (Βίντεο)
- Τον «έφαγε» η γυναίκα-δηλητήριο - Ανοίγει πληγές η αυτοκτονία (;) στη Θεσσαλονίκη - Τα ψέματα της Ρούλας - Γιατί πήγε στο νοσοκομείο ο Πασχάλης Τερζής!
- Δήμος Βερύκιος: Ανέβηκαν στα τεθωρακισμένα τα Δεξιά και αγράμματα τρολ
- Σύνταξη πριν τα 67 έτη: Ποιοι μπορούν να τη διεκδικήσουν με 10.000 ή 10.500 ένσημα
- Δίκη Ντεπ – Χερντ: Η στιγμή που η ηθοποιός ακούει την απόφαση των ενόρκων ότι κρίνεται ένοχη
- Ελεονώρα Μελέτη: Εκτός εαυτού η παρουσιάστρια για την Χριστίνα Μπόμπα – «Αν δούλευε ταμείο σε σουπερμάρκετ…»
- Θεσσαλονίκη: Αναπάντητα ερωτήματα για τον ξαφνικό θάνατο της 12χρονης - Ήταν αθλήτρια χωρίς κανένα πρόβλημα υγείας
- ΟΑΕΔ: Αντί για μαζικό τουρισμό… κοινωνικός αποκλεισμός
- Εργοτάξιο η Ελλάδα: Αυτά είναι τα 15 μεγάλα έργα - Τα δύο που αλλάζουν τη Θεσσαλονίκη
- Άνδρας έπεσε στις γραμμές του ΗΣΑΠ στο Θησείο
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις News 24|7
- ΑΑΔΕ - ΚΕΑΟ: Κρεμούν στα "μανταλάκια" μεγαλοοφειλέτες - Μάχη για την είσπραξη χρεών
- "Το Θαύμα": Πώς γυρίστηκε ένα επικό αστυνομικό δίπτυχο back to back στα Βαλκάνια
- Τι θα συμβεί αν δεν βουρτσίσουμε για ένα χρόνο τα δόντια μας
- Ερωτευμένα Άλογα "καλπάζουν" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
- Ουκρανία: Στα "χέρια" των ρωσικών δυνάμεων το μεγαλύτερο μέρος του Σεβεροντονιέτσκ
- Επιστρεπτέα Προκαταβολή: Οι προθεσμίες για την πληρωμή της πρώτης δόσης και της εφάπαξ καταβολής
- ΑΑΔΕ: Με "έξυπνα" όπλα έπιασε φοροδιαφυγή "μαμούθ" σε 10 επιχειρήσεις - Τα "κόλπα" με τις πειραγμένες αποδείξεις
- Σε Κω, Ψέριμο και Αστυπάλαια ο Κυριάκος Μητσοτάκης
- Γιατί σταματήσαμε να φοράμε κοστούμια και τι συμβόλιζαν εκατό χρόνια πριν
- Καιρός: Αστάθεια από την Τρίτη και μετά, με πτώση θερμοκρασίας
- Τελευταία Νέα News 24|7
- Το συνταρακτικά επίκαιρο “Γεγονός” είναι το φετινό σινεφίλ αριστούργημα
- Κάρυστος: Σε εξέλιξη οι έρευνες για τον 41χρονο αγνοούμενο ψαροντουφεκά
- Ουκρανία: Στα "χέρια" των ρωσικών δυνάμεων το μεγαλύτερο μέρος του Σεβεροντονιέτσκ
- Πανελλήνιες 2022: Πρεμιέρα σήμερα για τα ΕΠΑΛ με Νέα Ελληνικά
- Επιστρεπτέα Προκαταβολή: Οι προθεσμίες για την πληρωμή της πρώτης δόσης και της εφάπαξ καταβολής
- Σε Κω, Ψέριμο και Αστυπάλαια ο Κυριάκος Μητσοτάκης
- Φεστιβάλ Δελφών "Το Λάλον Ύδωρ": Όσα θα δούμε φέτος το καλοκαίρι
- ΑΑΔΕ: Με "έξυπνα" όπλα έπιασε φοροδιαφυγή "μαμούθ" σε 10 επιχειρήσεις - Τα "κόλπα" με τις πειραγμένες αποδείξεις
- Ερωτευμένα Άλογα "καλπάζουν" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
- ΑΑΔΕ - ΚΕΑΟ: Κρεμούν στα "μανταλάκια" μεγαλοοφειλέτες - Μάχη για την είσπραξη χρεών
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- ΠΑΣΟΚ: Πιο σκληρή γραμμή απέναντι στην κυβέρνηση ζητάνε έμπειρα στελέχη
- Περιοδεία Τσίπρα στη Λέσβο με επίκεντρο τα ελληνοτουρκικά
- Πετρέλαιο: Υποχωρούν οι τιμές μετά τις πληροφορίες ότι η Σαουδική Αραβία μπορεί να αυξήσει την παραγωγή
- Πού γίνονται δωρεάν rapid tests σήμερα Πέμπτη
- Πανελλήνιες εξετάσεις 2022: Πρεμιέρα για τα ΕΠΑΛ με Νέα Ελληνικά
- Ουκρανία: Η Ρωσία κατέλαβε το μεγαλύτερο μέρος του Σεβεροντονιέτσκ – Συνεχής ενημέρωση
- Μέσι: Έγινε μόλις ο δεύτερος στην ιστορία που φτάνει τα 40 τρόπαια
- Αγνοείται ψαροντουφεκάς στην Κάρυστο
- Πετρέλαιο: Σκέψεις του Ριάντ να αυξήσει την παραγωγή λόγω των κυρώσεων στη Ρωσία
- Μήπως δε μιλάει αγγλικά ο Κυριάκος; – Σίγουρα υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τις διεθνείς επαφές του