Αλέξανδρος Μαραγκουδάκης
Ολοκληρώνοντας τη συγγραφή του Πύλη Μετρό, ένα από τα ερωτήματα που θα ήθελα να απαντηθεί είναι: Ποιος πραγματικά αισθάνεται ελεύθερος; Να το νιώθει όμως ειλικρινά, να το πιστεύει. Αυτός λοιπόν είναι ευτυχισμένος. Όχι απαραίτητα γιατί οι υπόλοιποι είναι δυστυχείς. Απλά νομίζουν ότι είναι ελεύθεροι, κάτι το οποίο είναι φανταστικό, αλλά δεν τους νοιάζει ιδιαίτερα γιατί οι ορμόνες διοχετεύονται κανονικότατα στο κορμί, είτε από τα social media, τα ΜΜΕ
Διακόσια χρόνια ιστορίας, ύστερα από τετρακόσια χρόνια σκλαβιάς. Αλλά και τι ιστορίας! Επαναστάσεις, βαλκανικοί, παγκόσμιοι πόλεμοι, μετά Εμφύλιος, Χούντα και «εδώ Πολυτεχνείο». Λίγο αργότερα φτάσαμε στις παχιές αγελάδες και αφού χορτάσαμε, ή ίσως και όχι, από την πολλή χοληστερόλη, μετά ευρωαπογείωση και ξαφνικά mayday mayday… land as soon as possible… και καλωσόρισες στα μνημόνια. Και ήταν πόλεμος πραγματικά. Πώς αλλιώς να εξηγήσεις πόσοι έφυγαν και πόσοι πέθαναν.
«Στην περίοδο της κρίσης υπήρξε εξαθλίωση.
Πείνα. Κατάθλιψη. Απογοήτευση. Μιζέρια.
Κάποιοι έφυγαν για να αποδράσουν.
Για ένα καλύτερο αύριο.
Άλλοι προσπάθησαν δίχως αποτέλεσμα.
Οι περισσότεροι έμειναν πίσω. Το πάλεψαν.
Όμως πολλοί από αυτούς δεν τα κατάφεραν.
Και αποφάσισαν μέσα στην απελπισία τους να φύγουν... με τον δικό τους τρόπο...»
Και εκεί αρχίζεις και αναρωτιέσαι. Πώς έγινε αυτό; Πώς επιτρέψαμε να φτάσουμε σε αυτό το σημείο; Πόσοι πέθαναν; Και χωρίς να πέσει σφαίρα (μεταφορικά).
Και ξεροκατάπιαμε, σφίξαμε και το ζωνάρι και τσουπ, τέλος τα Μνημόνια. Όλα καλά. Ναι, αλλά με τι κόστος; Πόσες ψυχές; Μνημείο στήθηκε; Γιατί ο πόλεμος τελείωσε. Και σκέφτεσαι αυτά που περάσαμε στην Ελλάδα, που είμαστε ένας λαός αν μη τι άλλο που έχει μάθει να είναι μαχητής και να αντεπεξέρχεται στα δύσκολα,﮲αν αυτά συνέβαιναν σε κάποια άλλη χώρα που στα τελευταία διακόσια χρόνια ιστορίας δεν έχει περάσει τα πάνδεινα που έχει περάσει ο Έλληνας, εκεί; Τι θα συνέβαινε; Γενοκτονία ή θα το πέρναγαν αναίμακτα;
{jb_quote} Ένα από τα ερωτήματα που θα ήθελα να απαντηθεί είναι: Ποιος πραγματικά αισθάνεται ελεύθερος; Να το νιώθει όμως ειλικρινά, να το πιστεύει. {/jb_quote}
Ποιος φταίει για όλο αυτό είναι η ερώτηση του εκατομμυρίου.
«Μην είστε κουτοί. Αν όχι εγώ, τότε ποιος; Αν όχι εμείς οι τρεις, για παράδειγμα, τότε ποιοι; Το σύστημα αυτό είναι τόσο τέλειο, τόσο άκαμπτο. Σαν τη Λερναία Ύδρα. Αν της κόψεις το ένα κεφάλι, θα φυτρώσει άλλο. Και σας ερωτώ. Αν δεν ήμουν εγώ αυτός που είμαι, δεν θα ήταν κάποιος άλλος στη θέση μου; Οπότε γιατί να μη βγω κερδισμένος από αυτή την ουτοπία;»
είπε ο πολιτικός στο Πύλη Μετρό. Αλλά το θέμα αυτό καθαυτό δεν είναι ο πολιτικός σαν προσωπικότητα, αλλά σαν οντότητα και ό,τι πρεσβεύει γενικότερα. Γιατί, όπως πολύ σωστά επισήμανε, το κοινωνικοπολιτικό σύστημα στο οποίο ζούμε σήμερα είναι όντως σαν τη Λερναία Ύδρα. Εσύ, εγώ, όλοι μας θα μπορούσαμε να βρεθούμε στη δική του θέση και μοιραία να κολυμπήσουμε στο υπέροχο τζακούζι της υποκρισίας και του οπορτουνισμού.
Οπότε η απάντηση στην ερώτηση του εκατομμυρίου; Μα φυσικά όλοι και εγώ πρώτος απ’ όλους. Μόνο αν συνειδητοποιήσουμε ότι ο καθένας μας είναι μέρος μιας τεράστιας αλυσίδας και λειτουργήσουμε συλλογικά, τότε ίσως να καταλάβουμε πως αρκεί ένας κρίκος να σπάσει για να διαλυθούνε όλα.
Εν κατακλείδι, θα υπάρξει κάθαρση; Και βέβαια. Το Πύλη Μετρό θα φροντίσει να αποδοθεί δικαίωση για τις τόσες ψυχές που αποφάσισαν και έφυγαν τόσο άδικα. Γιατί θα ήθελα να πιστεύω πως αυτή η ιστορία θα μπορούσε να είχε καλύτερο τέλος.
«Για αυτούς, λοιπόν».
Πύλη Μετρό
Αλέξανδρος Μαραγκουδάκης
Εκδόσεις Βακχικόν
σ. 64
ISBN: 978-618-5733-80-3
Τιμή: 10,60€
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- O 6χρονος Λίνος χρειάζεται την βοήθεια όλων μας: Έχει κάνει 36 χειρουργεία – «Είναι ένα παιδάκι που μάχεται πολύ δυνατά» λέει η μητέρα του
- Σαλαμίνα: 20χρονος έφαγε ζελεδάκια κάνναβης που αγόρασε στο περίπτερο και κατέληξε στο νοσοκομείο
- Νίκος Ξένιος: «Αλλοτεκοίτη»
- Fame Story – Αντέδρασε ο Αντώνης Ρέμος στη «φούστα» της Κατσαΐτη: «Σε καμία περίπτωση και γω δεν θα την έβαζα»
- Χάρις Κανελλοπούλου: συνέντευξη στην Τίνα Πανώριου
- Η Γη της Ελιάς: Ο χωρισμός είναι αναπόφευκτος για τ….
- Έξι πράγματα που δεν γνωρίζετε «Last Christmas». Η μάχη για την πρωτιά που άργησε 36 χρόνια και το ρεκόρ διασκευών
- Disney+ Δεκέμβριος 2023: Νέες κυκλοφορίες σε σειρές και ταινίες
- Γκάφα ΑΑΔΕ με τα τέλη κυκλοφορίας. Έστειλε στοιχεία άλλων χρηστών σε πάνω από 89.000 οφειλέτες
- Ευγενία Σαμαρά: Δίνει την δική της απάντηση στην… Άλκηστη Πρωτοψάλτη για τον «Άδωνι»
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Diastixo
- Νίκος Ξένιος: «Αλλοτεκοίτη»
- Χάρις Κανελλοπούλου: συνέντευξη στην Τίνα Πανώριου
- «Το αστυνομικό μυθιστόρημα την εποχή της κρίσης» του Φίλιππου Φιλίππου
- «Ποίημα άλφα-ωμέγα» του Σταμάτη Πολενάκη
- Επεισοδιακή η τελετή απονομής του λογοτεχνικού βραβείου Scotiabank Giller
- Καναδάς: Πάνω από 1.700 συγγραφείς στο πλευρό διαδηλωτών υπέρ της Παλαιστίνης
- Ένωσις Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών: «Ημερίδες 2018-2022»
- «Γιώργος Γραμματικάκης: Ένας πολίτης του Σύμπαντος Κόσμου» της Παρασκευής Κοψιδά-Βρεττού
- «ΤΟ ΓΑΛΑ» του Βασίλη Κατσικονούρη σε σκηνοθεσία Ερμίνας Κυριαζή & Μάνου Καρατζογιάννη στο Θέατρο Σταθμός
- «Ευσταθία: “Ιζαμπέλ Ρεμπώ, ο δικός μου Αρθούρος” στο θέατρο Άνεσις» της Κατερίνας Θεοδωράτου
- Τελευταία Νέα Diastixo
- Αλέξανδρος Μαραγκουδάκης
- «Στο σφυρί» προσωπικά δεδομένα που έχουν υποκλαπεί από τη Βρετανική Βιβλιοθήκη
- Βιβλίο επεστράφη σε βιβλιοθήκη της Μινεσότα με καθυστέρηση ενός αιώνα
- «Η μικρή λέξη αγάπη» του Αύγουστου Κορτώ
- «Ο ΑΣΧΗΜΟΣ» του Marius Von Mayenburg σε σκηνοθεσία Γιώργου Κουτλή στο Νέο Θέατρο Βασιλάκου
- Το νέο θεατρικό έργο του Γιάννη Τσίρου, με τον τίτλο «Αράφ», παρουσιάζεται στο θέατρο Αποθήκη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη
- «Scarmface» σε σκηνοθεσία του Johnny O στο Επί Κολωνώ
- Γιώργος Γεραλής
- D. Galgut, W. Herzog, Χ. Κανελλοπούλου, Μ. Θεοδωράκη, Θ. Ψύρρας, Χ. Φάντη – Ευ. Δήμου, Σ. Πολενάκης, Μ. Κοντού
- Dina’s Bakery
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Στο δάσος – Ψάξε να βρεις 100 ζώα
- Γιάννης A. Ταχόπουλος: «…με το νόμο του ξίφους»
- Ίλι Ντεμνέρι: «Θυμάμαι»
- Εννέα νέα μέλη στη Διεθνή Ένωση Εκδοτών (IPA)
- Οι «Τρεις Ψηλές Γυναίκες» του Edward Albee σε σκηνοθεσία Robert Wilson στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
- Χάρις Αλεξίου: «Reworks»
- Παύλος Νιρβάνας
- Στον Πολ Λιντς το βραβείο Booker 2023
- Damon Galgut: «Αρκτικό καλοκαίρι»
- Χρύσα Φάντη – Ευσταθία Δήμου: «Κάτι απ’ το χνάρι τους…»