Νικολέττα Αλεξάνδρου
Τέσσερα χρόνια μετά το Ήχοι και Σιωπές νιώθω έντονη τη διαφορά –θα έλεγα, ίσως, και την εξέλιξη–, αλλά ταυτόχρονα και τη συνέπεια στον τρόπο σκέψης και έκφρασής μου. Έχω «μεγαλώσει» τόσο ώστε να καταφέρω να αποδεσμευτώ από κυρίαρχες εμμονές του παρελθόντος και να περάσω από τον ρόλο του πρωταγωνιστή σε εκείνον του παρατηρητή.
Από το παρατηρητήριό μου, λοιπόν, μπαίνω σε μια διαδικασία «υπολογισμών». Προσπαθώ να υπολογίσω την απόσταση μεταξύ των ανθρώπινων προκαταλήψεων, το δέλτα χρόνου που χωρίζει δύο ανθρώπους που βρέθηκαν κοντά την ακατάλληλη στιγμή, τη διαφορετική ταχύτητα με
{jb_quote} Αυτά που είναι ακατανόητα, που προκαλούν στιγμιαία την αγωνία που δεν διαχειρίζεσαι, τα αδιέξοδα, τα ασύμβατα, αυτά παραμένουν οι αφετηρίες μου. {/jb_quote}
Οι συνειδητές ή ασυνείδητες ασυμφωνίες μεταξύ των ανθρώπων συνεχίζουν να με απασχολούν, αλλά τώρα, με την ωριμότητα που η ίδια η ζωή μού χάρισε απλόχερα με το πέρασμα του χρόνου και των γεγονότων. Μην ξεχνάμε ότι το Ήχοι και Σιωπές μπορεί να απέχει μόνο τέσσερα εκδοτικά χρόνια από το Υπολογισμοί απόστασης, χρόνου και ταχύτητας, αλλά τα ποιήματα που συγκέντρωνε αφορούσαν μια περίοδο που ξεκίναγε δέκα με δεκαπέντε χρόνια πριν.
Αν και νιώθω λοιπόν την αλλαγή, τη μετάβαση στην «ποιητική ενηλικίωση», παρ’ όλα αυτά θεωρώ ότι μένω συνεπής στο «γιατί;» της ποιητικής μου δημιουργίας. Δεν έχω σταματήσει να εκπλήσσομαι. Η δυσάρεστη έκπληξη παραμένει το κύριο κίνητρό μου για να γράψω. Αυτά που είναι ακατανόητα, που προκαλούν στιγμιαία την αγωνία που δεν διαχειρίζεσαι, τα αδιέξοδα, τα ασύμβατα, αυτά παραμένουν οι αφετηρίες μου. Βέβαια, θα επισημάνω και πάλι ότι, αν και ελάχιστες φορές νιώθω την ανάγκη να καταγράψω κάτι θετικό που μου συμβαίνει, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει το θετικό στοιχείο στη ζωή μου, για το οποίο είμαι μάλιστα ευγνώμων.
Συνεχίζει λοιπόν η ποίηση να παραμένει το γιατρικό, το καταφύγιο, η συζήτηση με τον ίδιο μου τον εαυτό, ή κάποιον άλλον, που δεν τόλμησα ή δεν μπόρεσα να κάνω, η αναζήτηση του ιερού δισκοπότηρου που φαίνεται ανώφελη, η συμπόνια, η αγκαλιά, ο ώμος που χρειάστηκα, αλλά δεν βρήκα, μα και ο κριτής που, αν και ψιθυρίζει στο πίσω μέρος του κεφαλιού μου, γίνεται ώρες-ώρες εκκωφαντικός και μη διαχειρίσιμος.
Τέχνη και διέξοδος; Ναι, εκεί καταλήγω, και συνεχίζω να σκαλίζω τα δικά μου λαγούμια για να βγω στο φως, ελπίζοντας ότι βελτιώνω την τεχνική μου, γίνομαι πιο αποτελεσματική, πιο δημιουργική και αισιοδοξώ ότι θα τα καταφέρω. Ελπίζω επίσης ότι βοηθώ και άλλους να βρουν το δικό τους μονοπάτι προς το δικό τους φως ή ότι τους δίνω μια ευκαιρία να ακολουθήσουν το δικό μου. Εξάλλου, γι’ αυτό όλοι δημιουργούμε με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Για να πούμε ό,τι δεν έχουμε ξεστομίσει μέχρι τώρα, ευελπιστώντας ότι κάποιος ή κάποιοι θα μας ακούσουν και ίσως έτσι ξεκινήσει μια συζήτηση που τελικά θα μειώσει τις αποστάσεις και θα μας φέρει πιο κοντά.
Εύχομαι μέσα από τη συλλογή Υπολογισμοί απόστασης, χρόνου και ταχύτητας να καταφέρουμε να συναντηθούμε, να κατάφερα σε κάποιο βαθμό να γίνω η φωνή των σκέψεων και συναισθημάτων σας, να καταφέρουμε να αναγνωρίσουμε τα κοινά μας και να συμφιλιωθούμε με αυτά.
Υπολογισμοί απόστασης, χρόνου και ταχύτητας
Νικολέττα Αλεξάνδρου
Εκδόσεις Βακχικόν
σ. 90
ISBN: 978-618-231-023-6
Τιμή: 10,60€
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Ελεονώρα Μελέτη: «Έχω συγκεκριμένη ατζέντα με την οποία θέλω να καταπιαστώ στην Ευρωβουλή»
- «Έσπασε» η Ελεονώρα Μελέτη στην έκπληξη του συζύγου της: «Φέρτε κανένα χαρτομάντηλο, δεν είναι ντροπή»
- Σασμός: Ο Αστέρης τυλίγεται στις φλόγες – «Βοήθεια»
- Η Γη της Ελιάς: Ανατροπή στη σχέση Αθηνάς-Τζον
- Η καταστροφή του Τσερνόμπιλ
- Πρώτο εμπόδιο ο Μοντέιρο για τον Τσιτσιπά
- 5ο Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας Agatha στην Αθήνα
- Στέλιος Παρασκευόπουλος: συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Diastixo
- 5ο Φεστιβάλ Αστυνομικής Λογοτεχνίας Agatha στην Αθήνα
- Στέλιος Παρασκευόπουλος: συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη
- «Ο αόρατος Τονίνο» του Τζάνι Ροντάρι στην Παιδική Σκηνή του «Από Μηχανής» Θεάτρου
- Τα έξι υποψήφια βιβλία για το φετινό βραβείο Ντίλαν Τόμας
- Ξενοδοχείο για μάγισσες: Προσοχή, οι πελάτες δαγκώνουν!
- «Κήπος της λησμονιάς» του Τόντορ Π. Τόντοροβ
- «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλερ σε σκηνοθεσία Θανάση Σαράντου στο θέατρο Από Μηχανής
- Συλλογικό έργο (επιμέλεια: Ελπιδοφόρος Ιντζέμπελης): «Κύπρος, 1974-2024»
- «Άτλας της δεκαετίας του 2000» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
- Martin Gross: «Η τελευταία χρονιά»
![Νικολέττα Αλεξάνδρου,nikoletta alexandrou](https://images32.inewsgr.com/5253/52536037/nikoletta-alexandrou-1-160.jpg)
- Τελευταία Νέα Diastixo
- Νικολέττα Αλεξάνδρου
- Θεώνη Κοτίνη: «Με το σώμα»
- Αποκάλυψη: Η Meta είχε εξετάσει το ενδεχόμενο εξαγοράς του εκδοτικού οίκου Simon & Schuster
- Ο «βιβλιοπώλης της Καμπούλ» επιστρέφει
- Ψίθυροι από μελάνι
- Ένας αυτόχθων του θανάτου
- Λευτέρης Γιαννακουδάκης: «Τα φαντάσματα του Δεκέμβρη»
- Παντελής Φ. Οικονόμου: συνέντευξη στην Τίνα Πανώριου
- «Ο μυστηριώδης επισκέπτης» της Nita Prose
- Σκοτία: «Ταφόπλακα» στο φετινό λογοτεχνικό φεστιβάλ Aye Write
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- J. Bradford DeLong, Ι. Μπούνιν, Τ.Π. Τόντοροβ, Σ. Παρασκευόπουλος, Γ.Σ. Παπαδάτος, Π. Κυπαρίσσης, Κ. Κοντολέων, Π. Πανταζής
- Η βαλκανική συνομοσπονδία του Ιωάννη Καποδίστρια
- Ο Θαρροφύλακας
- Σπύρος Ι. Ράγκος: «Θαυμάζειν – Απορείν – Φιλοσοφείν»
- Συλλογικό έργο (επιμέλεια: Ελπιδοφόρος Ιντζέμπελης): «Κύπρος, 1974-2024»
- Η «Κάρι» του Στίβεν Κινγκ σε μια μοναδική προβολή στον «Δαναό»
- Γυναίκες στην αρχαία Ελλάδα και καντιανή ηθική στο Mathesis
- Η σκιά του κηπουρού
- J. Bradford DeLong: «Στον δρόμο προς την ουτοπία»
- Γιάννης Σ. Παπαδάτος