«Τομ Σόγιερ vs Εμπενίζερ Σκρουτζ (Μαρκ Τουέιν, Τσαρλς Ντίκενς)» του Πέτρου Γκάτζια
Είναι αδύνατος. Η περιγραφή του νεαρού δημοσιογράφου τον χαρακτηρίζει ηλικιωμένο, αν και δεν είναι πάνω από 55 ετών. Καλοντυμένος, με γκρίζα γενειάδα και φαλακρός. Ευκίνητος.
Όλοι τον κοιτάζουν όταν ανεβαίνει στη σκηνή για να διαβάσει αποσπάσματα από τα βιβλία του. Είναι διάσημος πλέον στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπως συνηθίζεται να αποκαλούν τη Νέα Γη, καθώς εκείνος προέρχεται από τη Γηραιά Αλβιώνα.
Κάθεται αμήχανος αλλά χαμογελαστός. Μπροστά του ένα τραπέζι και πάνω του ακουμπισμένο ένα βιβλίο. Δίπλα
Ιανουάριος του 1868. Νέα Υόρκη. Ο Τσαρλς Ντίκενς βρίσκεται στην πόλη, στο Steinway Hall, και ετοιμάζεται να γνωριστεί με τους αναγνώστες του. Φαίνεται να τους έχει κερδίσει από πριν, εκτός από έναν: τον νεαρό δημοσιογράφο, ο οποίος καλύπτει το γεγονός για λογαριασμό της εφημερίδας San Francisco Alta California.
Ο Μαρκ Τουέιν ήταν τότε μόλις 32 ετών και δεν είχε εκδώσει παρά μόνο μερικά διηγήματα. Καθόταν στη μέση της αίθουσας, περιμένοντας να απολαύσει τον ομιλητή, αλλά απογοητεύτηκε τόσο που δεν πήγε καν να τον γνωρίσει μετά.
«Αυτός ήταν ο Ντίκενς, ο Ντίκενς;» θα γράψει αργότερα. «Δεν υπήρχε αμφιβολία επ’ αυτού, αλλά δεν ήταν και τόσο εύκολο να το συνειδητοποιήσει κανείς. Κατά κάποιον τρόπο αυτός ο ισχυρός θεός δεν ήταν παρά ένας άνθρωπος…»
Πράγματι, είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς τον ακριβή λόγο που ο συγγραφέας του Τομ Σόγιερ απέρριψε τον συγγραφέα του Εμπενίζερ Σκρουτζ. Το σίγουρο είναι πως δεν τον ενθουσίασε καθόλου ο τρόπος που άρχισε να διαβάζει το βιβλίο του για το κοινό, τον Ντέιβιντ Κόπερφιλντ. Τον αποκάλεσε κακό αφηγητή, μασούσε λέξεις και συλλαβές. «Οι λέξεις του δεν είχαν συναίσθημα», έγραψε στην ανταπόκρισή του από τη Νέα Υόρκη.
Στα χρόνια όμως που ακολούθησαν, ο Τουέιν δεν εκφράστηκε άλλη φορά αρνητικά για τον Ντίκενς, ενώ δεν υπάρχει καμία αναφορά για το αντίστροφο. Παρ’ όλα αυτά, οι δύο συγγραφείς είχαν τελικά πολλά κοινά μεταξύ τους, όπως το χιούμορ και τη σάτιρα στη γλώσσα που χρησιμοποιούσαν στα βιβλία τους, την κριτική όσον αφορά την αδικία, ενώ βρίσκονταν συχνά στο πλευρό των αναξιοπαθούντων.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι πολλοί ήρωές τους είναι χαρισματικά παιδιά, τα οποία παίρνουν τη ζωή στα χέρια τους μέσα σε μια σκληρή κοινωνία. Γι’ αυτό ίσως ο Τομ Σόγιερ κλείνει το μάτι στον μικρό Τιμ, όπως ποτέ δεν το έκλεισε –σε αυτή την άτυχη στιγμή του– ο νεαρός Τουέιν στον έμπειρο Ντίκενς…
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Η Γη της Ελιάς: Το προσκλητήριο της πέφτει από τα χέρια…
- Κύπρος: Σοκαριστικό βίντεο ντοκουμέντο από το τροχαίο δυστύχημα με τους 4 νεκρούς- Σκοτώθηκαν παππούς, γιαγιά και δύο εγγόνια
- Η Γη της Ελιάς: Αβέβαιη η συμμετοχή τους στο νέο κύκλο της σειράς
- Πρωτοχρονιά 2024! Εντυπωσιακό βίντεο από την Πάρνηθα με τον ουρανό γεμάτο πυροτεχνήματα
- Τζέιμς Καφετζής για Survivor: «Δυστυχώς λογαριάσαμε χωρίς τον ξενοδόχο»
- Χρώματα μαλλιών 2024: Βρες αυτό που σου ταιριάζει
- Προβλέψεις για όλα τα Ζώδια, 02/01: Ο αέρας μυρίζει μπαρούτι
- Φάνης Μουρατίδης: «Φοβόμουν το ενδεχόμενο της επιτυχίας, δεν ήξερα πως να το διαχειριστώ»
- «Ένας διάλογος με αφορμή Τα Χέγια της Ζωρζ Σαρή» των Νίκης Κωνσταντίνου-Σγουρού & Μαρίας Τοπάλη
- «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα» μυστικές ιστορίες των γυναικών της Θεσσαλίας
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Diastixo
- «Ένας διάλογος με αφορμή Τα Χέγια της Ζωρζ Σαρή» των Νίκης Κωνσταντίνου-Σγουρού & Μαρίας Τοπάλη
- «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα» μυστικές ιστορίες των γυναικών της Θεσσαλίας
- «Η Νινέτ της Ζωρζ Σαρή ως αντιπροσωπευτικό “εξελικτικό μυθιστόρημα”» της Φανής Τσιαμπάση
- «Νοσταλγία και παιδικότητα στα Στενά παπούτσια της Ζωρζ Σαρή» της Αγγελικής Γιαννικοπούλου
- Απονομή των βραβείων σεναρίου της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος και θεατρικού έργου της Ε.Σ.Ε. και του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης
- «Η Ζωρζ Σαρή και η αειθαλής θεατρική γραφή της για παιδικό κοινό» της Μαρίας Δημάκη-Ζώρα
- ΠΡΟΛΟΓΟΣ Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου
- «Οικογενειακές ιστορίες: Η μητέρα στα αυτομυθοπλαστικά κείμενα της Ζωρζ Σαρή» της Βασιλικής Βασιλούδη
- «Το ιστορικό γεγονός των Δεκεμβριανών στο μυθιστόρημα της Ζωρζ Σαρή Οι νικητές» των Σταματίας Γιαννά & Διαμάντης Αναγνωστοπούλου
- «Τεχνικές απόδοσης της Συνείδησης του ήρωα: Η λειτουργία του ΕΠΛ στο Όταν ο ήλιος της Ζωρζ Σαρή» της Σίσσυς Τσιφλίδου

- Τελευταία Νέα Diastixo
- «Τομ Σόγιερ vs Εμπενίζερ Σκρουτζ (Μαρκ Τουέιν, Τσαρλς Ντίκενς)» του Πέτρου Γκάτζια
- Δημήτρης Μυλωνάς: συνέντευξη στον Γιώργο Φερμελετζή
- Δέκα συν μία
- «Μια γλώσσα βαθιά σαν σπήλαιο» του Γιώργου Μπλάνα
- Θα ενέκρινε η Άγκαθα Κρίστι μαύρο πρωταγωνιστή σε έργο της;
- B. Minier, J.-C. Grangé, Α. Παπαδιαμάντης, Ν. Καζαντζάκης, Β. Κάντζολα-Σαμπατάκου, Α. Παπαδάκη
- Περιπέτεια – Τεύχος 2
- Βασίλης Τζανακάρης: «Ένα παιδί μετράει κεφάλια»
- Μεγάλο αφιέρωμα: Ζωρζ Σαρή - 100 χρόνια από τη γέννησή της
- Νυχτερινός δρόμος
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Αθηνά Παπαδάκη: «Σκιά ψυχής»
- Bernard Minier: συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη
- «Χριστούγεννα με τον λόγο του Παπαδιαμάντη» της Χρυσούλας Πατεράκη
- Ο όμιλος Penguin Random House εξαγοράζει την εταιρεία Hay House
- «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα» μυστικές ιστορίες των γυναικών της Θεσσαλίας
- Ο Γιουγκοσλάβος
- Νίκος Καζαντζάκης: «Αναφορά στον Γκρέκο»
- Jean-Christophe Grangé: «Η μαύρη γραμμή»