Cathedral – Review

Κλασικό και old school όσο και η Notre-Dame.

Το έχουμε ξαναπεί ότι η κατηγορία των Metroidvania είναι πολύ αγαπητή τόσο από τους gamers, όσο και από τους developers και δη τους indie. Ένα ακόμη παιχνίδι του είδους κυκλοφόρησε από τη σουηδική Decemberborn, που μάλιστα πρόκειται για την παρθενική τους κυκλοφορία. Η ανάπτυξη του Cathedral ξεκίνησε το 2014 και το παιχνίδι κυκλοφόρησε το 2019 στα PC, ενώ το Φεβρουάριο του 2020 εμφανίστηκε και στο eshop του Switch.

Ο

ήρωας που ελέγχουμε στο παιχνίδι είναι ένας ιππότης που ξυπνά χωρίς αναμνήσεις μέσα σε έναν τεράστιο καθεδρικό ναό. Πρώτη μας αποστολή είναι να δραπετεύσουμε. Στην πορεία συναντάμε μια φασματική παρουσία ονόματι “Soul”, που θα μας συντροφεύσει από ‘κει και έπειτα και θα αναλάβει και το κομμάτι των διαλόγων, μιας και ο ήρωάς μας δεν είναι και πολύ ομιλητικός. Μέσα στον καθεδρικό ναό θα βρούμε και μια μυστηριώδη σφαίρα και μια πελώρια κλειδωμένη πόρτα, με πέντε υποδοχές για σφαίρες σαν κι αυτή που βρήκαμε.

Έτσι, καλούμαστε να βρούμε τις υπόλοιπες τέσσερις στις περιοχές γύρω από το ναό, με σκοπό να ανακαλύψουμε τι κρύβεται πίσω από την πόρτα και ίσως ποιοί είμαστε και πως βρεθήκαμε εδώ… Τυπικό σενάριο που θα μας απασχολήσει κυρίως στην αρχή και το τέλος της ιστορίας και χωρίς να είναι κάτι εξαιρετικό, κρατάει το ενδιαφέρον και προσφέρει τις απαραίτητες υποδομές για το χτίσιμο του κόσμου και τη δικαιολόγηση των δρώμενων.

Metroidvania λοιπόν ο τίτλος, και μάλιστα τόσο χαρακτηριστικός της κατηγορίας που αδιαφορεί ή/ και αδυνατεί να προσφέρει τόσο σε αυτήν όσο και σε εμάς οτιδήποτε νέο ή ρηξικέλευθο. Η αδυναμία αυτή ίσως οφείλεται στην απειρία της ομάδας και ουσιαστικά αποτελεί το μεγαλύτερο αλλά και το μόνο του ελάττωμα.

Από την άλλη, το μεράκι και η δουλειά που έριξε η ολιγομελής ομάδα είναι στοιχεία ολοφάνερα, και όλα τα υπόλοιπα στοιχεία του παιχνιδιού είναι υψηλότατης ποιότητας. Το πρώτο χαρακτηριστικό του τίτλου είναι ο ευμεγέθης κόσμος του και η μεγάλη διάρκειά του.

Κατά την πορεία της περιπέτειάς μας θα επισκεφθούμε πολλές περιοχές, η καθεμία της με τη δική της ξεχωριστή ατμόσφαιρα και εικαστικό, και τελικά θα περιπλανηθούμε σε περισσότερα από 600 δωμάτια, ενώ μας πήρε περισσότερες από 20 ώρες για να ολοκληρώσουμε το παιχνίδι. Μπορεί η διάρκεια να μην φτάνει αυτήν του Hollow Knight, αλλά κρίνεται υπέρ του δέοντος χορταστική.

Το έτερο χαρακτηριστικό του παιχνιδιού είναι η μεγάλη δυσκολία του σε όλες τις εκφάνσεις του gameplay. O κόσμος είναι γεμάτος παγίδες και “mobάκια” που προξενούν μεγάλη ζημιά στο health bar μας, το platforming είναι αρκετά απαιτητικό, ενώ οι γρίφοι είναι συχνοί και δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο την περιπλάνηση του ήρωα. Αρκετές φορές πονοκεφαλιάσαμε μέχρι να βρούμε πώς να λύσουμε το puzzle του δωματίου και να προχωρήσουμε παρακάτω.

Ευτυχώς, ο χάρτης είναι εξαιρετικός και μας διευκολύνει ώστε να βλέπουμε τα σημεία που δεν έχουμε εξερευνήσει ή τα δωμάτια με κρυμμένα αντικείμενα που δεν έχουμε βρει. Τα checkpoints, αλλά και τα fast travel stations, είναι και αυτά στρατηγικά τοποθετημένα και δεν μας ξένισαν με τη συχνότητα της εμφάνισής τους.

Φυσικά, σαν γνήσιο Metroidvania από το Cathedral δεν λείπει και το backtracking όταν ανακαλύψουμε ένα νέο αντικείμενο ή ικανότητα, ώστε να μαζέψουμε κάποια power ups από προηγούμενες περιοχές. Ένα ακόμα καλοδεχούμενο στοιχείο είναι ότι κάποιες περιοχές έχουν τον χαρακτήρα “dungeon”, τουλάχιστον όσον αφορά στο στήσιμο και την τοποθέτησή τους στον κόσμο. Δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με τον υπόλοιπο χάρτη, αλλά όταν, γι απαράδειγμα, εισερχόμαστε σε ένα κάστρο, αυξάνεται η ατμόσφαιρα και το δέσιμο του παίκτη με τον κόσμο του παιχνιδιού.

Όσον αφορά δε τα bosses, πρόκειται για δύσκολες αλλά αλησμόνητες εμπειρίες που θα τεστάρουν τις ικανότητες ακόμα και των πιο έμπειρων παικτών. Σίγουρα τα boss fights συγκαταλέγονται στις καλύτερες στιγμές του παιχνιδιού. Μεγάλη λοιπόν η δυσκολία του τίτλου, αλλά κατά τη γνώμη μας απολύτως δίκαιη και η πρόοδος μας σίγουρα συνοδεύεται από ικανοποίηση και αίσθημα εκπλήρωσης.

Ευτυχώς, ο χειρισμός του χαρακτήρα μας είναι ακριβής και μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Χρησιμοποιούμε όλα τα πλήκτρα του χειριστηρίου, αλλά γρήγορα γίνεται κτήμα μας και επ’ ουδενί δεν μας δυσκολεύει στο δύσκολο platforming -το αντίθετο μάλιστα. Η μεγάλη δυσκολία του τίτλου μάς ωθεί και στην εξερεύνηση του χάρτη με σκοπό τη συλλογή χρημάτων από διάφορα σεντούκια και την αγορά των άκρως απαραίτητων αναβαθμίσεων από τους εμπόρους που συναντάμε στις πόλεις.

Αναβαθμίσεις και health potions -τα αντίστοιχα estus flasks των Dark Souls- θα βρούμε και κρυμμένα στο χάρτη, ενώ το παιχνίδι, δανειζόμενο ένα στοιχείο από τα Souls, μας αφαιρεί το 10% του χρυσού σε κάθε θάνατο, κάνοντάς τον να έχει αρκετά σοβαρές συνέπειες. Μπορούμε όμως να αποθηκεύσουμε τον χρυσό σε τράπεζες -μέχρι ένα ποσό τουλάχιστον.

Όσον αφορά στο εικαστικό του τίτλου, οι δημιουργοί επέλεξαν την 8bit προσέγγιση. Μιλάμε όμως για “καλά” 8bit, με καλοσχεδιασμένα sprites, λεπτομερή animations, όμορφα χρώματα και, όπως είπαμε, ποικίλα περιβάλλοντα. Το συνολικό αποτέλεσμα μάς άφησε πολύ ικανοποιημένους, σε σημείο να ξεχνάμε ότι η τεχνοτροπία ανήκει σε παλιότερες gaming εποχές.

Ο ήχος μάς άφησε ανάμεικτες εντυπώσεις, αλλά αυτό μάλλον οφείλεται στο προσωπικό μας γούστο. Δεν αντιμετωπίστηκε από τους developers με αδιαφορία, κάθε άλλο. Υπάρχουν πολλά μουσικά κομμάτια, απλά τα περισσότερα από αυτά δεν μας άρεσαν σαν μελωδίες και σε πολλά από αυτά υπάρχουν ξαφνικές αλλαγές στον ρυθμό, που μας έκαναν να αισθανόμαστε αμήχανα. Ίσως σε κάποιον άλλο κάτσουν στο αυτί καλύτερα.

Ανακεφαλαιώνοντας, οι λάτρεις των Metroidvania θα βρουν άλλον έναν εξαιρετικό τίτλο, που προσφέρει έναν μεγάλο κόσμο προς εξερεύνηση και μια καλοδεχούμενα υψηλή πρόκληση αλλά καθόλου ανανεωτικά στοιχεία. Θα περιμένουμε με ενδιαφέρον τα επόμενα βήματα της Decemberborn.

Το Cathedral κυκλοφορεί για PC από τον Οκτώβριο του 2019 ενώ στο Switch έγινε διαθέσιμο στις 18/2/21. Το review βασίστηκε στην έκδοσή του για το Switch με review code που λάβαμε από τον developer.

The post Cathedral – Review appeared first on GameOver.

Keywords
Τυχαία Θέματα