Global Games Market Insights 2019
Mobile games, ψηφιακή διανομή και... Fortnite.
Με το 2019 να αποτελεί πια παρελθόν, έφτασε η στιγμή να δούμε τα σημαντικότερα στοιχεία σχετικά με τη βιομηχανία των videogames για το έτος, πώς κινήθηκε η αγορά παγκοσμίως, καθώς και τις προτιμήσεις του κοινού. Παρόλο που η φετινή χρονιά θα μπορούσε να είναι μέτρια σαν απόδοση για τις εταιρείες, λόγω της στάσης αναμονής που κρατάει το αγοραστικό κοινό εν όψει της έναρξης της καινούργιας γενιάς σε λιγότερο από 12 μήνες, υπήρξε αύξηση εσόδων συγκριτικά με το 2018, με τα mobile
Η συνολική αξία της παγκόσμιας gaming αγοράς με βάση τα τελευταία στοιχεία του Οκτωβρίου κινήθηκε στα 148,8 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί σε αύξηση 7,2% από χρόνο σε χρόνο. Αναλυτικότερα, το mobile segment έφτασε τα 68,2 δισεκατομμύρια δολάρια, με αύξηση 9,7% από το 2018 και αποτελεί πλέον το Νο. 1 κομμάτι της αγοράς σε αξία. Συγκεκριμένα, τα tablet games κινήθηκαν στα 13,4 δισεκατομμύρια δολάρια και τα smartphone games στα 54,7 δισεκατομμύρια δολάρια, παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη αύξηση από όλες τις κατηγορίες για φέτος, με ποσοστό 11,4%. Το console segment αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία, με αξία 45,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με αύξηση της τάξεως του 7,3%, ενώ το PC segment κινήθηκε στα 35,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Για την mobile αγορά, ο τίτλος με τα περισσότερα downloads για φέτος ήταν το PUBG Mobile με 268 εκατομμύρια, ενώ ο τίτλος με τα περισσότερα έσοδα το Honor of Kings, που άγγιξε τα 1,36 δισεκατομμύρια δολάρια με το PUBG Mobile να έρχεται δεύτερο στα 1,34 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Tencent ήταν ο Νο.1 publisher, με παγκόσμια έσοδα της τάξεως των 5,55 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιαπωνία να αποτελούν τις δύο πρώτες χώρες σε πωλήσεις, με έσοδα που αντιστοιχούν σε 15 δισεκατομμύρια δολάρια για την πρώτη και 13,48 δισεκατομμύρια δολάρια για τη δεύτερη.
Όσον αφορά στη γεωγραφική κατανομή, η μεγαλύτερη αγορά για το 2019 ήταν η Asia-Pacific με 71,5 δισεκατομμύρια δολάρια, αύξηση της τάξεως του 6,6%, με την Κίνα να φτάνει τα 36,5 δισεκατομμύρια δολάρια και να ξεπερνά τα 35,5 δισεκατομμύρια δολάρια που καταγράφηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά είναι η Βόρεια Αμερική με 38,4 δισεκατομμύρια δολάρια και αύξηση 8,3%, τρίτη η Europe, Middle East & Africa με 33,3 δισεκατομμύρια δολάρια, με αύξηση 7,1%, και τέταρτη η Λατινική Αμερική με 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια και 8,9% αύξηση από έτος σε έτος.
Boxed vs Digital, New IP vs New Releases
Για το 2019 τα συνολικά έσοδα από τις retail και ψηφιακές πωλήσεις για PC και κονσόλες αναμένονται στα 77,1 δισεκατομμύρια δολάρια, αύξηση της τάξεως του 6,4% από το 2018. Οι συνολικές ψηφιακές πωλήσεις στο PC έφτασαν τα 31 δισεκατομμύρια δολάρια και στις κονσόλες τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια, με το συνολικό ποσό να κυμαίνεται στα 61 δισεκατομμύρια δολάρια, έσοδα που αντιστοιχούν σε αύξηση 10,1% από χρόνο σε χρόνο. Οι συνολικές retail πωλήσεις τίτλων για PC και κονσόλες άγγιξαν μόλις τα 16,1 δισεκατομμύρια, παρουσιάζοντας μείωση της τάξεως του 5,5% από πέρυσι.
Για την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας από την αρχή του έτους μέχρι και την 7η Δεκεμβρίου του 2019, η No.1 κονσόλα σε retail πωλήσεις τίτλων ήταν το PlayStation 4 με ποσοστό 44,1%, η δεύτερη το Xbox One, με ποσοστό 26,8%, η τρίτη το Nintendo Switch, με 26%, ενώ το PC άγγιξε μόλις το 0,9%. Όσον αφορά στα έσοδα ανά πλατφόρμα, το PlayStation 4 κατέκτησε το 44,3%, το Nintendo Switch το 28,2%, το Xbox One το 25,6%, ενώ το PC έφτασε το 0,6%.
Τα νέα IP για τη Sony φέτος έφτασαν τα επτά, η Nintendo παρουσίασε δύο, οι ΕΑ και Activision κυκλοφόρησαν δύο και ένα αντίστοιχα, ενώ η Microsoft και η Ubisoft κανένα. Τα νέα releases για τη Sony ήταν δέκα, τη Microsoft έξι, την EA εννιά, την Activision τέσσερα, την Ubisoft πέντε και τη Nintendo δεκαέξι, η οποία ολόκληρο το 2019 είχε μια εξαιρετική πορεία γενικότερα. Για τις πρώτες 39 εβδομάδες του έτους κυκλοφόρησαν 1052 παιχνίδια για το Switch, με το συνολικό νούμερο να αγγίζει τα 2520 από την αρχή της διάθεσής του.
Όσον αφορά στο χρονικό διάστημα που πέρασε για να αρχίσουν να γίνονται μειώσεις τιμών στους ψηφιακούς τίτλους από την πρώτη ημερομηνία κυκλοφορίας τους, την πρωτιά έχει το πρόσφατο Star Wars Jedi: Fallen Order, το οποίο απευθείας με το launch είχε μείωση τιμής, και ακολουθούν το Need for Speed Heat, που μπήκε σε προσφορά μετά από 13 ημέρες από την κυκλοφορία του, το The Division 2, με 19 ημέρες, το Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint, με 25 ημέρες, και το Call of Duty: Modern Warfare, με 27 μέρες. Αντίθετα, το Sekiro: Shadows Die Twice είδε μείωση τιμής μετά από 63 ημέρες από το launch του, το Gears 5 μετά από 65, και, τέλος, το Resident Evil 2 μετά από 69 ημέρες.
Game Coverage, social media και Metacritic scores
Ο τίτλος με την μεγαλύτερη κάλυψη και δημοσιότητα για το 2019 ήταν το Fortnite, με 97.732 άρθρα, και ακολουθούν τα Death Stranding, με 46.743, και Apex Legends, με 42.474 άρθρα. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ο μόνος τίτλος από τη συγκεκριμένη δεκάδα που δεν κυκλοφόρησε φέτος είναι το Cyberpunk 2077, γεγονός ενδεικτικό του hype που έχει δημιουργηθεί γύρω από το καινούργιο πόνημα της CD Projekt Red.
Στα social media και συγκεκριμένα στο twitter, επικράτησε ξανά το Fortnite, με το Apex Legends και το Death Stranding να βρίσκονται στη δεύτερη και τρίτη θέση της λίστας. Ο τίτλος με τα περισσότερα views στο YouTube ήταν το Minecraft, με 100,2 δισεκατομμύρια, με δεύτερο το Fortnite με 60,9 δισεκατομμύρια και τρίτο το Grand Theft Auto V με 36,9 δισεκατομμύρια. Τα videos της έκθεσης Ε3 2019 με τα περισσότερα views ήταν τα Cyberpunk 2077, με 48 εκατομμύρια, Marvel’s Avengers, με 28 εκατομμύρια, και FIFA 20, με 21 εκατομμύρια.
Τέλος, το μεγαλύτερο σκορ για φέτος στο Metacritic είναι το "93" και ανήκει στα Resident Evil 2 για το Xbox One, Divinity: Original Sin 2 για το Switch και Red Dead Redemption 2 για το PC. Το χαμηλότερο σκορ είναι "36" και απονεμήθηκε στo Eternity: The Last Unicorn για το PlayStation 4.
Παρά το γεγονός ότι το 2019 ήταν χρονιά με πεσμένες πωλήσεις hardware λόγω της έλευσης της επόμενης γενιάς το 2020 -με εξαίρεση το Nintendo Switch- οι συνολικές πωλήσεις software ανέβηκαν από έτος σε έτος. Με τη νέα χρονιά προ των πυλών και την κυκλοφορία των καινούργιων κονσόλων από Microsoft και Sony, η πορεία της βιομηχανίας αναμένεται εξαιρετική για το 2020, με προβλεπόμενα έσοδα της τάξης των 160,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ μέχρι το 2022 υπολογίζεται ότι η αξία της θα φτάσει τα 189,6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Πηγές άρθρου
specials
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Τεχνολογία
- Abode Outdoor/Indoor Smart Camera: Με βάση φωτογραφιών φιλικών προσώπων [CES 2020]
- Global Games Market Insights 2019
- Το Assassin’s Creed Ragnarok εμφανίστηκε ξαφνικά σε μεγάλα eShops
- PS Store: Τα best-sellers του Δεκεμβρίου
- PlayStation 5: Ο Jim Ryan δηλώνει ότι ακόμη δεν έχουμε δει τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του
- Συμφωνία μεταξύ Microids και Oddworld Inhabitants
- Το Death Stranding ηγείται των υποψηφιοτήτων για τα GDC Awards 2020
- HP Spectre x360 15: Μικρότερα bezels, 4K OLED και αυξημένη ασφάλεια [CES 2020]
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Game Over
- Τελευταία Νέα Game Over
- Global Games Market Insights 2019
- Συμφωνία μεταξύ Microids και Oddworld Inhabitants
- Εμφάνιση του "Assassin’s Creed Ragnarok" σε διάφορα ηλεκτρονικά καταστήματα
- Αρκετές θα είναι οι αλλαγές στο Resident Evil 3 Remake
- Έρχεται το πρώτο story DLC για το The Surge 2
- Πληροφορίες για το The Lord of the Rings: Gollum
- UK Retail Charts για την εβδομάδα της 4ης Ιανουαρίου 2020
- Σημαντική συνεργασία για την Platinum Games
- EMEAA Charts για την εβδομάδα της 29ης Δεκεμβρίου 2019
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Τεχνολογία
- Το Death Stranding ηγείται των υποψηφιοτήτων για τα GDC Awards 2020
- Asus ROG Zephyrus G14: Με Ryzen 4000 H-series και AniMe Matrix οθόνη [CES 2020]
- PS Store: Τα best-sellers του Δεκεμβρίου
- PlayStation 5: Ο Jim Ryan δηλώνει ότι ακόμη δεν έχουμε δει τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του
- Abode Outdoor/Indoor Smart Camera: Με βάση φωτογραφιών φιλικών προσώπων [CES 2020]
- Το Assassin’s Creed Ragnarok εμφανίστηκε ξαφνικά σε μεγάλα eShops
- HP Spectre x360 15: Μικρότερα bezels, 4K OLED και αυξημένη ασφάλεια [CES 2020]
- Jim Ryan: «Τα πιο σημαντικά δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη για το PS5»
- Sensible World of Soccer: Επιστροφή στο 2020 με σύγχρονες ομάδες, 4K γραφικά και συνθήματα του...Άρη
- H έκθεση «hxos eikona show 2020» ανοίγει τις πόρτες της στις 25 Ιανουαρίου