Resonance
Ένα adventure με καινοτομίες για τους ρομαντικούς του είδους.
Τα τελευταία χρόνια υπάρχουν δύο παράλληλοι κόσμοι στο χώρο του gaming. Στον έναν από αυτούς βρίσκει κανείς τις μεγάλες εταιρείες με τα πολυδιαφημισμένα games των σούπερ γραφικών και των υψηλών απαιτήσεων. Στον απέναντι κόσμο κινούνται οι ανεξάρτητοι developers οι οποίοι προωθούν σχετικά αθόρυβα τη δουλειά τους μέσα από το Internet. Εκείνοι δημιουργούν τίτλους που δεν εντυπωσιάζουν στους τεχνικούς τομείς
Ο Vince Twelve, ιθύνων νους πίσω από την ανεξάρτητη προγραμματιστική εταιρεία xii Games, δούλεψε πάνω στο Resonance για περίπου πέντε χρόνια. Πρόκειται για το πρώτο εμπορικό video game του. Ο λόγος που χρειάστηκε τόσο πολύ χρόνο για να ολοκληρώσει το project του δεν έχει να κάνει με την πολυπλοκότητά του, αλλά με τις ελάχιστες ώρες που διέθετε σε μία καθημερινότητα που γέμιζε από την πρωινή κανονική εργασία του και την οικογένειά του.
Ο προγραμματιστής είχε αποφασίσει από την αρχή να δώσει retro χαρακτήρα στο Resonance. Ο ίδιος δηλώνει εξάλλου λάτρης των Point and click Adventures της LucasArts και βρήκε στην πορεία και την υποστήριξη του Dave Gilbert, ενός άλλου λάτρη του είδους. Ο Dave Gilbert και η σύζυγός του Janet, σαν άλλοι Ken και Roberta Williams, έχουν ιδρύσει τη δική τους προγραμματιστική και εκδότρια εταιρεία και εστιάζουν αποκλειστικά το ενδιαφέρον τους στην ανάπτυξη και κυκλοφορία Adventures. Η Wadjet Eye Games -περί αυτής ο λόγος- συμμετείχε στην ανάπτυξη του Resonance, καθώς φρόντισε για το voice acting και τη μουσική, αλλά βοήθησε στον προγραμματισμό και την επιμέλεια των διαλόγων.
Μυστήριο, δράση και σενάρια συνωμοσίας
Τα γεγονότα του Resonance διαδραματίζονται στην Aventine City. Τέσσερις άνθρωποι γνωρίζονται κάτω από περίεργες συνθήκες και ενώνουν τις δυνάμεις τους για να ανακαλύψουν ποιοι κρύβονται πίσω από την άγρια δολοφονία του δόκτωρ Javier Morales. Ο επιστήμονας, ειδικός στη σωματιδιακή φυσική, είχε φτάσει σε μία σημαντική ανακάλυψη, το επονομαζόμενο Resonance project, το οποίο όμως -όπως πιστεύει- δε θα έπρεπε να γίνει γνωστό σε κανέναν γιατί η εκμετάλλευση του για κακόβουλους σκοπούς θα μπορούσε να έχει ολέθριες συνέπειες. Εξέφρασε μάλιστα τις όποιες ανησυχίες του στον βοηθό του και ζήτησε να καταστραφεί οτιδήποτε έχει σχέση με αυτό.
Η ιστορία του Resonance δε διακρίνεται για την πρωτοτυπία της, αλλά είναι οπωσδήποτε ενδιαφέρουσα και πλούσια σε μυστήριο, ανατροπές, συνωμοσίες, φόνους και χαρακτήρες, οι οποίοι παίζουν μικρό ή μεγάλο ρόλο στις εξελίξεις. Το πρώτο cutscene με το έκτακτο δελτίο ειδήσεων και τις εικόνες καταστροφής από μερικές από τις μεγαλύτερες πόλεις της υφηλίου, θα σας προϊδεάσουν για τη σοβαρότητα της αποστολής που αναλαμβάνουν να φέρουν εις πέρας οι τέσσερις χαρακτήρες.
Οι διάλογοι είναι καλογραμμένοι και εξυπηρετούν αποτελεσματικά το ξεδίπλωμα της ιστορίας, αλλά αρκετά γεγονότα μένουν ως ένα βαθμό ανεξήγητα. Οι πινελιές χιούμορ δεν αποτελούν τα βασικά συστατικά του Resonance, καθώς το κλίμα είναι γενικά βαρύ. Οι χιουμοριστικές ατάκες που «εκτοξεύονται» αραιά και που από το στόμα των χαρακτήρων, προκαλούν απλώς χλιαρά γέλια.
Τέσσερις χαρακτήρες για όλες τις δουλειές
Ο μαθηματικός Tolstoy «Ed» Eddings, η γιατρός Anna Castellanos, ο ντετέκτιβ Winston Bennet και ο δημοσιογράφος Raymond Abbot είναι οι τέσσερις playable χαρακτήρες του Resonance. Καθένας από αυτούς έχει ξεχωριστή προσωπικότητα καθώς και ικανότητες, οι οποίες θα αποδειχθούν απαραίτητες για την επίλυση γρίφων. Η δυνατότητα να ελέγχετε εναλλάξ τους χαρακτήρες προσθέτει οπωσδήποτε ποικιλία στο gameplay.
Στις πρώτες ώρες του Resonance και πριν οι τέσσερις πρωταγωνιστές συναντηθούν και αποφασίσουν να αναλάβουν από κοινού δράση, θα κληθείτε να πάρετε τον έλεγχο του καθενός τους ξεχωριστά σε τέσσερα επεισόδια που φαίνεται πως δεν έχουν άμεση σχέση με το κυρίως πιάτο. Λειτουργούν αρχικά ως ένα είδος πρώτης γνωριμίας μαζί τους. Υπάρχει ένα στοιχειώδες υπόβαθρο χωρίς πολλές λεπτομέρειες για τον κάθε χαρακτήρα, καθώς εστιάζει λίγο περισσότερο στο παρελθόν της Anna και χρησιμοποιώντας αρκετά κλισέ.
Η γιατρός μας εργάζεται στο νοσοκομείο της πόλης και διαθέτει την ταυτότητα εκείνη που της εξασφαλίζει την πρόσβαση σε διάφορους χώρους του. Η Anna είναι αρκετά ευαίσθητη, αλλά προσπαθεί να το κρύβει. Θα διαπιστώσετε από πολύ νωρίς ότι την βασανίζουν τρομεροί εφιάλτες. Ο μαθηματικός Ed είναι ο απόμακρος, αγχώδης τύπος, ο οποίος όταν έρθει η ώρα να μιλήσει για επιστημονικά θέματα, δε βάζει γλώσσα μέσα του και θεωρεί πως ότι λέει γίνεται κατανοητό από τους άλλους. Οι γνώσεις του στα μαθηματικά και τη φυσική τον καθιστούν τον καλύτερο «ξεναγό» στο Resonance project. Ήταν άλλωστε βοηθός του επιστήμονα Javier Morales!
Ας περάσουμε όμως στους δύο άλλους χαρακτήρες. Ο ντετέκτιβ Bennet είναι το μεγαλύτερο σε ηλικία μέλος της παρέας. Έχει τη συνήθεια να δρα παρορμητικά και δεν λειτουργεί πάντα με βάση τους κανόνες και τον νόμο. Παρεμπιπτόντως, η σχέση του με την αστυνομία μόνο άχρηστη δε θα αποδειχθεί. Ο τέταρτος της παρέας είναι ο Ray, ένας πονηρός δημοσιογράφος που κυνηγάει με διάφορους τρόπους τη μεγάλη είδηση για το blog του. Έχει το ταλέντο να κάνει τις κατάλληλες ερωτήσεις για να εκμαιεύσει τις πληροφορίες που χρειάζεται, ειδικεύεται στην πληροφορική και διαθέτει ένα smartphone.
Παίζοντας με τις αναμνήσεις
Ο Vince Twelve επινόησε ένα ιδιαίτερο σύστημα το οποίο δίνει μία ενδιαφέρουσα διάσταση στην επίλυση γρίφων. Πέρα από το τυπικό inventory (INV) όπου αποθηκεύονται τα αντικείμενα τα οποία συλλέγετε με το κλασικό αριστερό κλικ, υπάρχουν και τα Long-Term Memory (LTM) και Short-Term Memory (STM) inventories. Εννοείται πως κάθε χαρακτήρας διαθέτει το δικό του INV, LTM και STM, πράγμα που σημαίνει πως θα έχετε να διαχειριστείτε 12 inventories!
Στο LTM θα δείτε αναμνήσεις από το μακρινό παρελθόν και σκηνές από σημαντικά γεγονότα που συνέβησαν κάποια στιγμή στη ροή του Resonance και που παρακολουθήσατε σε cutscenes. Επιπλέον, θα βρείτε τα νούμερα τηλεφώνων και άλλα στοιχεία τα οποία «απομνημόνευσε» ο χαρακτήρας σας. Η εισαγωγή τέτοιου είδους δεδομένων γίνεται αυτομάτως. Τα δεδομένα αυτά είναι πολύ χρήσιμα για να φρεσκάρετε τη μνήμη σας σχετικά με ένα γεγονός που συνέβη αρκετή ώρα πριν ή μία ανάμνηση του χαρακτήρα σας και θα σας βοηθήσουν να σκεφτείτε καλύτερα πάνω στον τρόπο επίλυσης γρίφων. Λειτουργούν ενίοτε ως θέματα σε διαλόγους, αλλά και ως μέσα επίλυσης γρίφων, όπως είναι εν προκειμένω το τηλεφώνημα σε κάποιον.
Το STM διαφέρει, καθώς εκεί εισάγετε ο ίδιος δεδομένα για αντικείμενα, πρόσωπα και στοιχεία του χώρου τα οποία θεωρείτε πως θα σας φανούν κάποια στιγμή χρήσιμα. Με άλλα λόγια, δεν προσθέτετε ένα φυσικό αντικείμενο στο STM του χαρακτήρα σας, όπως για παράδειγμα ένα κλειδί με το οποίο θα ξεκλειδώσετε μία πόρτα. Στο συγκεκριμένο inventory περιλαμβάνονται θέματα τα οποία έχετε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε σε διαλόγους. Έστω δηλαδή ότι πρέπει να ξεκλειδώσετε μία πόρτα, αλλά δεν έχετε το κλειδί. Με το σύστημα drag and drop, «τσιμπάτε» ένα εικονίδιο της επίμαχης πόρτας και το «παρκάρετε» στο STM. Ανοίγετε κουβέντα με έναν NPC και εισάγετε το θέμα της πόρτας -πάλι με drag and drop- στο πλαίσιο διαλόγου και έτσι τον ρωτάτε αν ξέρει που βρίσκεται το κλειδί.
Όλα τα inventories θα είναι ανά πάσα στιγμή στη διάθεσή σας αν τοποθετήσετε τον κέρσορα του mouse στην πάνω αριστερή γωνία της οθόνης και «δείξετε» ένα από τα κουμπιά LTM, STM και INV που ξεπροβάλλουν. Τότε θα εμφανιστεί η αντίστοιχη drop-down λίστα με τα περιεχόμενά της. Σε αυτό το σημείο εντοπίζεται ένα μειονέκτημα του user interface. Οι drop-down λίστες «εξαφανίζονται» από την οθόνη αν μετακινήσετε κατά λάθος τον κέρσορα λίγο πιο δεξιά ή λίγο πιο κάτω από τα όριά τους. Αν και φαίνεται αθώο το θέμα αυτό και στη μεγαλύτερη διάρκεια του Resonance δε θα σας προκαλέσει προβλήματα, στους γρίφους με χρονικό όριο όπου ακόμη και 2-3 δευτερόλεπτα μετρούν, οι καθυστερήσεις αυτές μπορεί να αποβούν μοιραίες.
Γρίφοι για δυνατούς λύτες
Το Resonance έχει να προσφέρει πολλούς γρίφους διαφόρων τύπων και επιπέδων δυσκολίας. Χρησιμοποιήσετε και συνδυάστε αντικείμενα από το inventory σας, αποκρυπτογραφήστε κώδικες, αποσπάστε απαραίτητες πληροφορίες μέσα από διαλόγους κάνοντας τις σωστές ερωτήσεις, αξιοποιήστε τα δεδομένα των LTM και STM inventories σας και όχι μόνο. Θα κληθείτε ακόμη και να ξεφύγετε από διώκτες μέσα σε συγκεκριμένο χρόνο.
Οι γρίφοι, πλην λίγων εξαιρέσεων, είναι ορθά ενσωματωμένοι στην ιστορία του Resonance. Σχεδόν όλοι τους, όσο δύσκολοι κι αν είναι, βασίζονται στη λογική και τα στοιχεία που σας δίνονται για να φτάσετε στην επίλυσή τους είναι επαρκή. Η τύχη ή μία έμπνευση εκτός λογικής δε θα παίξουν ρόλο. Ότι χρειάζεστε θα σας το προσφέρουν οι διάλογοι, η προσεκτική παρακολούθηση των γεγονότων και ενίοτε τα hints (δηλαδή οι συμβουλές). Τα αντικείμενα που καλείστε να συλλέξετε από το χώρο δεν είναι πολλά και πάντοτε σας υποδεικνύονται τα σημεία με τα οποία μπορείτε να αλληλεπιδράσετε. Δε θα επιδοθείτε δηλαδή σε εκνευριστικό pixel hunting σε καμία στιγμή του παιχνιδιού!
Το πρόβλημα για να φτάσετε εύκολα στην επίλυση ορισμένων γρίφων θα σας το προκαλέσει μόνο το μεγάλο ατού του Resonance που δεν είναι άλλο από τη δυνατότητα να ελέγχετε τέσσερις χαρακτήρες. Κάποιες φορές απαιτείται η παρουσία όλων ή μερικών εξ αυτών σε συγκεκριμένο χώρο για ένα είδος συντονισμένης δράσης. Σε τέτοιες περιπτώσεις θα αργήσετε να «δείτε» τη λύση και θα επιδοθείτε σε ένα ανελέητο πήγαινε-έλα αναζητώντας hints και προσπαθώντας να καταλάβετε τι ακριβώς πρέπει να κάνετε. Η εντολή «Follow me» την οποία μπορεί να απευθύνει ένας χαρακτήρας στους υπόλοιπους και να τον ακολουθήσουν από έναν χώρο σε έναν άλλο θα σας λύσει τα χέρια!
Τα hints θα τα λάβετε κυρίως από τους χαρακτήρες σας. Για παράδειγμα ενώ ελέγχετε τον Ray θα υποβάλετε ερωτήσεις σε κάθε μέλος της παρέας για το ποια θα πρέπει να είναι η επόμενη κίνησή σας. Οι απαντήσεις που θα λάβετε θα σας βοηθήσουν να φτάσετε στη λύση, δε θα σας την δώσουν όμως έτοιμη στο πιάτο. Απαραίτητα στην επίλυση γρίφων μπορεί να είναι επίσης αντικείμενα που βρίσκονται στα inventories δύο χαρακτήρων. Υπάρχει φυσικά πάντοτε η δυνατότητα να μεταφέρετε ένα αντικείμενο από ένα μέλος της παρέας σε ένα άλλο.
Ένα αρκετά ενδιαφέρον στοιχείο έχει να κάνει με τους γρίφους με χρονικό περιορισμό, στους οποίους μια ενδεχόμενη αποτυχία μεταφράζεται σε θάνατο του χαρακτήρα σας. Σε άλλες περιπτώσεις, οι λανθασμένες επιλογές οδηγούν σε αδιέξοδο. Όταν συμβεί το μοιραίο, τότε θα επιστρέψετε αυτόματα πίσω, λίγο πριν ξεκινήσει η χρονομετρημένη δοκιμασία ή ο γρίφος ο οποίος δε «συγχωρεί» τα λάθη. Ο μηχανισμός αυτός θα σας «σώσει» στην περίπτωση που δεν φροντίσατε να κάνετε save την κατάλληλη στιγμή.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα δεδομένα που θα σας δοθούν για την επίλυση κάποιων γρίφων την δεύτερη ή την τρίτη φορά που θα παίξετε το Resonance δε θα είναι τα ίδια και έτσι υπάρχει πάντοτε ένα κίνητρο για ένα ακόμη play through. Συν τις άλλοις, συναντάμε κι ένα σύστημα βαθμολόγησης, προερχόμενο από τα παλιά Adventures. Κάθε φορά που λύνετε έναν γρίφο, συλλέγετε ένα αντικείμενο ή προχωράτε σε ένα επιτυχημένο συνδυασμό αντικειμένων στο INV, θα κερδίζετε πόντους, με το μέγιστο να είναι οι 340.
Για να ολοκληρώσετε το Resonance θα χρειαστείτε 8-10 ώρες, ανάλογα με το πόσο θα δυσκολευτείτε στην επίλυση των πιο απαιτητικών γρίφων του. Αξίζει τον κόπο να το παίξετε μία φορά από την αρχή έως το τέλος του, έχοντας ενεργοποιημένο το Commentary mode για να ακούσετε τους προγραμματιστές Vince Twelve, αλλά και Dave και Janet Gilbert να μιλούν για το δημιούργημά τους τη στιγμή που παίζετε, περιγράφοντας πως σκέφτηκαν τον ένα γρίφο, γιατί επέλεξαν να συμβεί κάτι μια δεδομένη στιγμή, τι ρόλο που παίζει η μουσική σε ένα cutscene κ.ο.κ.
Ζήτω τα pixels
Το Resonance δημιουργήθηκε με το Adventure Game Studio, ένα δημοφιλές δωρεάν software το οποίο προτιμάται από ανεξάρτητους επαγγελματίες και ερασιτέχνες developers για την ανάπτυξη Adventures με σαφείς αναφορές στη χρυσή εποχή του είδους. Τα χαμηλής ανάλυσης γραφικά και τα pixels ήταν κάποτε ο κανόνας, τον οποίο (εν έτη 2012) η xii games τον τήρησε κατά γράμμα. Σε full screen mode θα έχετε 640x480 χάρις στο 2x graphics filter, αλλά η πραγματική (ταπεινή) ανάλυση είναι στα 320x240. Το Resonance θα τρέξει απρόσκοπτα σε laptop με αδύναμη κάρτα γραφικών και γενικά σε οποιοδήποτε υπολογιστή δεκαετίας.
Οι 2D χαρακτήρες με τα όμορφα χρώματα, τα backgrounds με τις αρκετές λεπτομέρειες και το animation έχουν το ύφος που θα περίμενε κανείς από ένα παιχνίδι που αποτίει φόρο τιμής στα Adventures του παρελθόντος. Η αλήθεια είναι βέβαια πως τα pixels δείχνουν κάπως «ξεχειλωμένα» σε μεγάλη οθόνη και (κακά τα ψέματα) όσο νοσταλγική διάθεση και αν έχουμε τα γραφικά του Resonance δείχνουν πλέον ξεπερασμένα.
Ήχος με ελληνική σφραγίδα
Πρώτα απ' όλα, πρέπει να σημειώσουμε πως την μουσική του Resonance υπογράφει ένας έλληνας. Πρόκειται για τον Νικόλα Σιδερή. Ο ίδιος και η εταιρεία του, North by Sound, συνεργάστηκαν ξανά στο παρελθόν με την Wadjet Eye Games για τη μουσική επένδυση των games της σειράς Blackwell και του Emerald City Confidential. Ο Νικόλας Σιδερής έχει συνθέσει επίσης τα μουσικά κομμάτια για το Diamonds in the Rough του Άλκη Πολυράκη, το οποίο κυκλοφόρησε από τη βραχύβια εταιρεία Atropos Studios το 2008.
Η μουσική στο Resonance δημιουργεί ατμόσφαιρα, αλλά είναι πάντοτε διακριτική έτσι ώστε να μην σας αποσπά την προσοχή από το έργο σας, που δεν είναι άλλο από την επίλυση γρίφων. Το τραγούδι με τίτλο I Will Be There, το οποίο ακούγεται στα credits και κλείνει όμορφα μία πολύ καλή gaming εμπειρία, ερμηνεύει η Λουίζα Σοφιανοπούλου. Ο Νικόλας Σιδερής είναι υπεύθυνος σε μεγάλο ποσοστό και για τα πολύ καλά ηχητικά εφέ που ταιριάζουν γάντι στο στιλ του Resonance.
Το πιο δυνατό χαρτί του Resonance στον τομέα του ήχου είναι αναμφισβήτητα το υψηλών προδιαγραφών voice acting, το οποίο θα μπορούσε να πει κανείς ότι αποτελεί «οικογενειακή» υπόθεση για τις xii Games και Wadjet Eye Games. Οι ηθοποιοί που δανείζουν τις φωνές τους στους playable και non-playable χαρακτήρες έχουν συμμετάσχει στο παρελθόν και σε άλλα games της δεύτερης, ενώ το παρόν δίνουν ο προγραμματιστής Dave Gilbert αλλά και ο Otis Twelve, πατέρας του επικεφαλή προγραμματισμού, Vince Twelve. Είπαμε, είναι low budget παραγωγή!
Ο παράδεισος για τους fans των point and click Adventures!
Αν τα γραφικά του Resonance σας απωθούν και δε θέλετε να ταλαιπωρηθείτε ιδιαίτερα με απαιτητικούς γρίφους, καλά θα κάνετε να το προσπεράσετε. Αν πάλι δεν ισχύει τίποτα από τα παραπάνω και είστε νοσταλγοί των Adventures, τότε η xii Games θα σας προσφέρει αρκετές ώρες διασκέδασης. Η ποικιλία και το επίπεδο δυσκολίας των γρίφων θα σας μαγνητίσουν και δεν είναι λίγες οι φορές που το μυαλό σας θα μπει σε δοκιμασία.
Το Resonance υπόσχεται ότι θα σας ανταμείψει από την αρχή έως το τέλος του με την πολύ καλή ιστορία και τους ενδιαφέροντες χαρακτήρες του. Aξίζει τα 10 ευρώ που θα πληρώσετε για να το αποκτήσετε σε ψηφιακή μορφή από το Steam, το GOG.com ή μέσα από το επίσημο site.
Θετικά:
- Ιστορία με ενδιαφέρουσα πλοκή
- Tέσσερις χαρακτήρες με διαφορετικές ικανότητες
- Πολλοί και ποικίλοι γρίφοι
- Μουσική, ηχητικά εφέ και voice acting με ποιότητα
- Ικανοποιητική διάρκεια
Αρνητικά:
- Κάποια κλισέ και κενά στο σενάριο
- Η πολυπλοκότητα μερικών γρίφων
- Το user interface θα μπορούσε να είναι πιο πρακτικό
- Τα pixels δεν θα αρέσουν σε όλους
Βαθμολογία
Γραφικά: 5
Ήχος: 7
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 6.7
Παλιές και νέες ιδέες που συνθέτουν ένα αξιόλογο adventure.
Μαρία Αναγνωστοπούλου
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Τεχνολογία
- Το μικρότερο wi-fi router στον κόσμο
- Samsung Galaxy Xcover 2
- Acer: Παρουσιάζει το νέο Liquid Ε1
- Linux Royal: Το αρχοντικό!
- Resonance
- Unblock Car 1.4 - Πόσο καλά ξέρετε να παρκάρετε;
- 2,5 εκατομμύρια δώρα επικοινωνίας χάρισε η COSMOTE τις γιορτές
- Crysis 3: «δωρεάν» από τις 29 Ιανουαρίου
- Sysinternals Suite: Windows, προσοχή!
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις GameWorld
![Resonance,](https://images32.inewsgr.com/1267/12674724/Resonance-160.jpg)
- Τελευταία Νέα GameWorld
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Τεχνολογία
- Unblock Car 1.4 - Πόσο καλά ξέρετε να παρκάρετε;
- H Symantec θα απολύσει 1.000 εργαζόμενους
- Origin στο Mac
- Το πρώτο πραγματικά διαφανές smartphone
- Acer: Παρουσιάζει το νέο Liquid Ε1
- Τέλος τα περιφερειακά για κονσόλες από τη Logitech
- Συγνώμη της Nintendo για την… ξηρασία του Wii U
- Mε… τηλεκατευθυνόμενο αεροπλάνο η συλλεκτική έκδοση του Splinter Cell Blacklist
- το νέο trailer του Injustice: Gods Among Us
- Megadeth: Τι συνέβει στα Vics Garage;