Scarlet Nexus review
Τα JRPG έχουν εξελιχθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια, προσφέροντάς μας αξιόλογες περιπέτειες. Όμως, ακόμα και σήμερα υπάρχουν κάποια στερεότυπα στο είδος, όπως η υπερβολικά πολύπλοκη ιστορία που έχουν συνήθως αυτά τα παιχνίδια ή οι κλισέ χαρακτήρες. Το Scarlet Nexus δεν έρχεται για να αλλάξει κάτι από αυτά, όμως προσπαθεί να προσφέρει σε όλους τους παίκτες, είτε φαν των anime-like, είτε όχι, μία εμπειρία που αξίζει τον χρόνο τους.
Τα
Καθώς δε θέλω να μπω σε spoilers, πρέπει να σημειωθεί πως για να έχετε πλήρη εικόνα της ιστορίας πρέπει να παίξετε τόσο την ιστορία του Yuito, όσο και της Kasane. Ευτυχώς, αν δε θέλετε να ξεκινήσετε ξανά από την αρχή, το παιχνίδι σας αφήνει να συνεχίσετε το progression σας και στο επόμενο campaign, κάτι σαν new game+ δηλαδή. Συνολικά και τα δύο campaign μαζί διαρκούν περίπου 40 ώρες ή ακόμα περισσότερες ώρες αν κάνετε τα διάφορα side-quests. Όμως, αν και η ιστορία δείχνει αρκετά ενδιαφέρουσα στην αρχή, δυστυχώς γίνεται υπερβολικά πολύπλοκη στη συνέχεια, με απανωτές ανατροπές που δε μπορώ να πω ότι με ενθουσίασαν. Επιπλέον, ακόμα κι αν παίξετε και τα δύο campaigns για καλύτερη κατανόηση της ιστορίας, οι υπερβολικά πολλές σεναριακές “τρυπες” δεν καλύπτονται με τίποτα. Δεν πρόκειται για μια κακή ιστορία, όμως φαίνεται πως υπήρξε υπερβολική προσπάθεια μπας και γίνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι αρκετά μακριά από το τέλειο.
Οι μάχες είναι γρήγορες, απαιτούν στρατηγική και οπτικά είναι άκρως απολαυστικές.
Αν και το Scarlet Nexus προσπαθεί να προσαφέρει μία αυθεντική εμπειρία anime, η αφήγηση της ιστορίας γίνεται μέσω manga panel. Δηλαδή, ενώ ξεκινάει ένα cutscene, η οθόνη χωρίζεται σε δύο panel, με τον κάθε ομιλητή να έχει το δικό του. Αν και προσωπικά δεν συμπαθώ ιδιαίτερα αυτό το format, μπορώ να πω πως όπου υπάρχουν πραγματικά cutscenes είναι όλα εξαιρετικά όμορφα. Επιπλέον, μπορεί η ιστορία να αφορά τους δύο πρωταγωνιστές, όμως υπάρχει ένα μεγάλο σύνολο υποστηρικτικών χαρακτήρων από πίσω, για το οποίο μάλιστα υπάρχουν διαφορετικά επεισόδια για να παίξετε. Σχεδόν μετά από κάθε μεγάλη αποστολή, επιστρέφετε στη βάση σας, όπου μπορείτε να παίξετε με κάποιον δευτερεύων χαρακτήρα, να μάθετε περισσότερα για τα κίνητρά του ή να του δώσετε δώρα. Αυτές οι κινήσεις μεγαλώνουν ακόμα περισσότερο το δέσιμό σας με τους χαρακτήρες στο παιχνίδι, με συνέπεια ακόμα καλύτερες κινήσεις SAS (περισσότερα παρακάτω). Επιπλέον, οι ιστορίες των χαρακτήρων συνήθως έχουν άμεση σχέση με την κύρια ιστορία, οπότε καλό είναι να τις δοκιμάσετε, όσο... χαζές και αν φαίνονται κάποιες.
Το δυνατό χαρτί του Scarlet Nexus είναι το σύστημα μάχης. Σε αντίθεση με το σενάριο, που ξεκινάει δυνατά και κάπως προσγειώνεται απότομα στη συνέχεια, το σύστημα μάχης αρχικά φαίνεται εντελώς απλοϊκό, ίσως και βαρετό, όμως όσο περνάνε οι ώρες γίνεται όλο και καλύτερο. Οι Yuito και Kasane έχουν ακριβώς την ίδια δύναμη τηλεκίνησης, δηλαδή μπορούν να χρησιμοποιούν πράγματα στο περιβάλλον ως όπλα για μακρινές επιθέσεις. Ο Yuito επίσης έχει σπαθί, κάτι που προσφέρει πιο γρήγορες επιθέσεις και τον κάνει καλύτερο σε κοντινές μάχες, ενώ η Kasane έχει μαχαίρια, για λίγο πιο μακρινές επιθέσεις. Οι διαφορές στα όπλα των δύο πρωταγωνιστών φέρνουν μία τέλεια ισορροπία στα δύο campaign: αρκετές διαφορές για να νιώθετε πως παίζετε με δύο διαφορετικούς χαρακτήρες, χωρίς όμως να είναι τόσες ώστε να πρέπει να μάθετε ξανά από την αρχή όλο το gameplay.
Αυτό που δίνει όμως στο Scarlet Nexus την δική του, μοναδική ταυτότητα είναι οι δυνάμεις των OSF. Όπως προαναφέρθηκε, οι Yuito και Kasane έχουν την δύναμη της τηλεκίνησης. Ενώ βρίσκεστε στην μάχη και κάνετε τις κανονικές σας, κοντινές επιθέσεις, μπορείτε να κινείτε και να εκτοξεύετε προς τους εχθρούς αντικείμενα που βρίσκονται στους δρόμους, ενώ στη συνέχεια μπορείτε να συνεχίσετε το combo πάλι με κοντινές επιθέσεις. Λίγο αργότερα στο παιχνίδι, μπορείτε να χτυπάτε τους εχθρούς με ακόμα πιο μεγάλα αντικείμενα, όπως ένα ολόκληρο τρένο, αν και χρειάζεται λίγη περισσότερη ώρα για να γεμίσετε την αντίστοιχη μπάρα και να πραγματοποιήσετε μία τέτοια επίθεση, ενώ αυτή ολοκληρώνεται με ένα QTE. Για ακόμα μεγαλύτερη ισορροπία μεταξύ των κοντινών και των μακρινών επιθέσεων, για να πραγματοποιήσετε επιθέσεις με τηλεκίνηση πρέπει να γεμίσετε την αντίστοιχη μπάρα, που γεμίζει μόνο με επιθέσεις melee. Οπότε, πρέπει να προσεγγίσετε στρατηγικά την όλη μάχη.
Τα boss αποτελούν ευχάριστο διάλειμμα από τους επαναλαμβανόμενους εχθρούς.
Το gameplay γίνεται ακόμα πιο στρατηγικό με το σύστημα SAS (Struggle Arms System), που επιτρέπει στους χαρακτήρες να δανείζονται τις δυνάμεις άλλων μελών του party σας για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Πχ μπορείτε να γίνετε αόρατος μέσω του αντίστοιχου SAS για να πραγματοποιήσετε μία επίθεση από πίσω ή να πάρετε την δύναμη της φωτιάς για να κάνετε μεγαλύτερο damage σε εχθρούς που έχουν αδυναμία στη φωτιά. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικά στοιχεία, ανάλογα με τους support χαρακτήρες που έχετε κάθε φορά (έως τέσσερις). Πρέπει όμως να είστε προσεκτικός, καθώς οι δυνάμεις SAS διαρκούν για ελάχιστο χρόνο και χρειάζονται χρόνο για να γεμίσουν ξανά. Τέλος, μπορείτε να αξιοποιείτε τους πόντους που μαζεύετε από κάθε μάχη στο αντίστοιχο skill tree (brain map) για να μάθετε ακόμα περισσότερες νέες επιθέσεις και τεχνικές. Πέραν των επιθέσεων και των επιπλέον δυνάμεων, υπάρχουν τα κλασικά jump και dodge. Μάλιστα, αν πετύχετε ένα τέλειο dodge μπορείτε να επιτεθείτε απευθείας στον εχθρό, ενώ αργότερα αν ξεκλειδώσετε τα αντίστοιχα skills στο brain map σας δίνεται πληθώρα επιλογών για αντεπίθεση. Το σύστημα μάχης έχει βάθος, παρά την απλότητα που προσφέρει αρχικά και σίγουρα απαιτεί από μία πιο στρατηγική προσέγγιση της κάθε μάχης. Αυτό κρατάει το ενδιαφέρον μέχρι και την τελευταία ώρα του παιχνιδιού.
Δεν είναι όμως όλα τέλεια. Το βασικό πρόβλημα του συστήματος μάχης εντοπίζεται στον στόχο, καθώς πολλές φορές βρίσκεστε να βαράτε τον αέρα παρά κάποιον εχθρό. Αυτό είναι θέμα που συναντάτε κυρίως στους ιπτάμενους εχθρούς, όμως δεν περιορίζεται εκεί. Πρέπει να σημειωθεί επίσης πως ενώ το παιχνίδι κάνει τα πάντα για να προσφέρει ποικιλία τόσο σε support χαρακτήρες, όσο και σε κινήσεις και επιλογές στο σύστημα μάχης, δεν κάνει το ίδιο και στους εχθρούς. Χωρίς ιδιαίτερη ποικιλία είναι και τα περιβάλλοντα, τα οποία, μαζί με τους εχθρούς, γίνονται επαναλαμβανόμενα σχετικά γρήγορα (πριν το πρώτο μισό του κάθε campaign). Εξάλλου, μην περιμένετε να έχετε οποιαδήποτε ελευθερία κινήσεων στον κόσμο, καθώς πρόκειται για μία εντελώς γραμμική εμπειρία, με έμφαση στην ιστορία. Τέλος, απογοητευτικά είναι και τα side-quests, καθώς περιορίζονται στον γνωστό τύπο “πήγαινε εκεί, σκότωσε αυτόν”.
Τα περισσότερα cutscenes αποτελούνται από manga panels, κάτι που χρειάζεται λίγο χρόνο να το συνηθίσετε.
Ο τεχνικός τομέας του Scarlet Nexus αφήνει καλές εντυπώσεις. Καταρχήν, δε συνάντησα ούτε ένα κόλλημα ή bug, αν και ελάχιστες φορές η κάμερα δεν μου έκανε τη χάρη να πάει εκεί που πρέπει, όμως όχι λόγω κολλήματος αλλά λόγω του world design. Από εκεί και πέρα, τα γραφικά είναι όντως σα να παίζετε ένα anime, με εξαιρετικά χρώματα, λεπτομέρεια, τρομερό φωτισμό και καταπληκτικά animations. Τα περιορισμένα cutscenes κλέβουν την παράσταση και θα ήθελα ακόμα περισσότερα. Μοναδική παραφωνία η μικρή ποικιλία εχθρών και περιβαλλόντων. Υψηλού επιπέδου είναι και το voice acting, τόσο το ιαπωνικό όσο και το αγγλικό. Επίσης η μουσική επένδυση δίνει το σωστό φουτουριστικό τόνο που πρέπει να έχει το παιχνίδι.
Το Scarlet Nexus είναι ευχάριστη έκπληξη, με κορυφαία επιμέρους στοιχεία και διάρκεια 40+ ώρες που δε βλέπουμε συχνά σε παιχνίδια που βασίζονται στην δράση. Η ύπαρξη δύο διαφορετικών αλλά με κοινά στοιχεία πρωταγωνιστών για δύο διαφορετικά campaign αποδεικνύεται σωστή απόφαση από πλευράς των δημιουργών. Αν δεν σας αρέσουν τα JRPG, το Scarlet Nexus δεν θα σας αλλάξει γνώμη. Αν όμως είστε φαν του είδους, δώστε του μια ευκαιρία και σίγουρα θα το απολαύσετε.
Κορυφαίο σύστημα μάχηςΟι δυνάμεις SASΜεγάλη διάρκεια με δύο campaignΌμορφα γραφικάΚαλός ήχοςΜικρή ποικιλία εχθρώνΕπαναλαμβανόμενα περιβάλλονταΠροβληματική στόχευση ιπτάμενων εχθρώνΗ ιστορία ξεφεύγει και αφήνει πολλά κενάΠεριορισμένα cutscenesΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS5, Xbox Series X/S, PS4, Xbox One, PCΑΝΑΠΤΥΞΗ:Bandai NamcoΕΚΔΟΣΗ:Bandai NamcoΔΙΑΘΕΣΗ:Bandai Namco Hellas
Game20.gr, το Άσυλο των gamers
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Τεχνολογία
- Έφυγε από τη ζωή ο σκηνοθέτης των Goonies και Superman, Richard Donner
- Τον Ιούνιο του 2022 η κυκλοφορία του νέου action-RPG Steelrising από την ομάδα του GreedFall (trailer)
- Transformers: War for Cybertron – Kingdom, το trailer για το κλείσιμο της τριλογίας
- AOC I1601P: Νέα φορητή οθόνη 15,6’’ με υβριδική σύνδεση USB-C και USB-A
- Scarlet Nexus review
- Οι προσθήκες του Xbox Game Pass για τον Ιούλιο
- Ημερομηνία κυκλοφορίας για το Test Drive Unlimited Solar Crown
- Όλες οι ανακοινώσεις από το χθεσινό Nacon Connect
- Δείτε το trailer από το The Witcher: Monster Slayer.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Game 2.0

- Τελευταία Νέα Game 2.0
- Scarlet Nexus review
- RoboCop Rogue City: Νέα περιπέτεια του μηχανικού αστυνομικού
- Test Drive Unlimited Solar Crown: Εκκίνηση Σεπτέμβριο... 2022
- Xbox Game Pass: Τροπική στρατηγική, πολεμικές τέχνες
- PlayStation State of Play - Ιούλιος 2021
- Switch OLED: Πιο "ζωντανό" gaming
- Tales of Arise: Ετοιμαστείτε για JRPG έπος με την εισαγωγή
- Space Punks: Borderlands... από πάνω
- Grime: Dark Souls + Hollow Knight
- GTA 6: Κυκλοφορία... 2024/2025;
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Τεχνολογία
- Transformers: War for Cybertron – Kingdom, το trailer για το κλείσιμο της τριλογίας
- Οι προσθήκες του Xbox Game Pass για τον Ιούλιο
- Όλες οι ανακοινώσεις από το χθεσινό Nacon Connect
- AOC I1601P: Νέα φορητή οθόνη 15,6’’ με υβριδική σύνδεση USB-C και USB-A
- Ημερομηνία κυκλοφορίας για το Test Drive Unlimited Solar Crown
- Περίοδος διάθεσης του The Lord of the Rings: Gollum
- Έφυγε από τη ζωή ο σκηνοθέτης των Goonies και Superman, Richard Donner
- Δείτε το trailer από το The Witcher: Monster Slayer.
- Τον Ιούνιο του 2022 η κυκλοφορία του νέου action-RPG Steelrising από την ομάδα του GreedFall (trailer)
- Σε νέα χέρια τα ηνία της Codemasters