Silent Hill 2 review

Homecoming.

Το Silent Hill 2 αποτελεί παιχνίδι-σταθμό στην ιστορία των horror games. Ως εκ τούτου, με το remake του η Bloober Team ανέλαβε ένα εγχείρημα που συνοδευόταν από τεράστιο βάρος (και αμφισβήτηση). Ας δούμε αν το τελικό αποτέλεσμα είναι αντάξιο του αρχικού τίτλου.

Η ιστορία του Silent Hill 2 ξεκινάει με ένα

γράμμα που παραλαμβάνει ο πρωταγωνιστής James από την γυναίκα του, η οποία όμως έχει φύγει από την ζωή εδώ και τρία χρόνια. Σε αυτό, του ζητάει να έρθει να την βρει στο «ξεχωριστό τους» σημείο συνάντησης, στην ερειπωμένη πόλη Silent Hill. Το μυστήριο, οι ανατροπές και οι πολλαπλές αλληγορίες του παιχνιδιού είναι σημείο αναφοράς στο είδος του τρόμου και ευτυχώς το remake καταφέρνει αφηγηματικά να αποδώσει άριστα την κλασική ιστορία. Μάλιστα, έχουν προστεθεί έξτρα cutscenes που δίνουν μεγαλύτερο βάθος στους χαρακτήρες, ενώ κάποια εξεζητημένα πράγματα που συμβαίνουν αποδίδονται λίγο πιο διακριτικά, ώστε να είναι πλήρως εναρμονισμένα με το σήμερα.

Σε επίπεδο gameplay, η κάμερα τρίτου προσώπου σας βάζει πραγματικά μέσα στον εφιαλτικό κόσμο του Silent Hill 2 και μπορείτε να δείτε και την πραγματική λεπτομέρεια της παρανοϊκής αυτής πόλης. Η τρομακτική και συνάμα καταθλιπτική ατμόσφαιρα είναι πραγματικά απερίγραπτη, με την πυκνή ομίχλη, τα ερειπωμένα κτίρια και τους θεοσκότεινους εσωτερικούς τους χώρους να σας κόβουν τα πόδια. Η νέα αυτή εκδοχή της πόλης του Silent Hill είναι ότι πιο αποτρόπαιο έχετε δει σε παιχνίδι του είδους. Ξεκάθαρα. Στην πορεία σας με σκοπό να βρείτε την Mary, συναντάτε διάφορους γρίφους – κάποιους ολοκαίνουριους και κάποιους που είναι παραλλαγές γρίφων του original. Επίσης έχουν προστεθεί αρκετές έξτρα περιοχές, αλλάζοντας λίγο και το level design τόσο στην ανοιχτή πόλη, όσο και στα εσωτερικά των κτιρίων, κάνοντας τον κόσμο πιο ρεαλιστικό και οργανικό. Σημαντικός σύμμαχος είναι ο χάρτης που έχετε, στον οποίο μάλιστα υπάρχουν κάποιες σκόρπιες σημειώσεις σε σημεία με γρίφους, αλλά και το ανατριχιαστικό ραδιόφωνο που σας προειδοποιεί όταν κάποιο τέρας βρίσκεται σε κοντινή απόσταση. Μάλιστα τα σήματα του ραδιοφώνου ακούγονται από το DualSense (αν παίζετε χωρίς ακουστικά), κάνοντας τον εφιάλτη που βιώνετε ακόμη πιο απάλευτο.

Πριν βγει το παιχνίδι, προσωπικά ανησυχούσα περισσότερο για την υλοποίηση των μαχών σε αυτό. Ευτυχώς και εδώ όλα είναι όπως πρέπει και ιδιαίτερα στις μάχες με χρήση πυροβόλων όπλων αφού η αίσθησή τους είναι εξαιρετική. Καλή προσπάθεια έχει γίνει και στις melee μάχες, με σωστά -αν και λίγο άγαρμπα- animation και ωραία αίσθηση των χτυπημάτων. Δυστυχώς υπάρχουν κάποια προβλήματα όταν προσπαθείτε να αποφύγετε τα χτυπήματα των εχθρών στους εσωτερικούς χώρους, αφού η κάμερα κάνει τα δικά της παιχνίδια. Σίγουρα δεν χαλάει την εμπειρία, αλλά μπορούσε και καλύτερα. Επιπλέον, υπάρχουν κάποια μικρά τεχνικά θέματα, αφού ενδέχεται να βρείτε όρθια και ακίνητα πλάσματα που είχατε σκοτώσει προηγουμένως ή κάποιος χαρακτήρας να αρνείται να σας ακολουθήσει, αλλά αυτά δεν είναι συχνά, ούτε επηρεάζουν ιδιαίτερα την εμπειρία.

Η ποικιλία των εχθρών είναι ότι πρέπει, όπως και η διαφορετική κινησιολογία τους, οπότε κάθε ένας απαιτεί και άλλο τρόπο προσέγγισης. Τρομερή έκπληξη αποτελούν κάποια συγκεκριμένα πλάσματα που κρύβονται μέσα στα δωμάτια και παραμένουν ακίνητα μέχρι να τα πλησιάσετε, τα οποία μάλιστα δεν γίνονται καν αντιληπτά από το ραδιόφωνο. Πάρα πολύ ωραία προσθήκη που όχι μόνο σας αγχώνει, αλλά σας κάνει να ανατριχιάζετε όταν τα ανακαλύπτετε φωτίζοντας με το φακό σας σε κάποια γωνία που στέκονται ακίνητα. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στα boss fights, τα οποία είναι ολόφρεσκα, με την κάθε μάχη να χρειάζεται διαφορετική στρατηγική. Το πλήθος των αποτρόπαιων πλασμάτων που αντιμετωπίζετε είναι αρκετά μεγαλύτερο σε αριθμό και σε συχνότητα εμφάνισης, αλλά περιέργως δουλεύει καλά γιατί σπάει τον αργό ρυθμό στους εσωτερικούς χώρους. Αυτές που συνεχίζουν να είναι ενοχλητικές είναι οι κατσαρίδες, τις οποίες και πάλι να σκοτώνετε με το λοστάρι ή με το πιστόλι, κάτι που είναι προφανώς εκτός πραγματικότητας και θα μπορούσε να αφαιρεθεί.

Γενικώς, το παιχνίδι σέβεται τη survival horror φύση του και δεν δίνει απλόχερα πυρομαχικά και αναπλήρωση υγείας, οπότε πρέπει να τσεκάρετε κάθε σπιθαμή για να μην ξεμείνετε. Καλή προσθήκη είναι και κάποια σημεία με auto-save, ευτυχώς όχι τόσα πολλά που να αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του παιχνιδιού. Επιπλέον, η διάρκεια του remake κυμαίνεται στις 15-20 ώρες, δηλαδή είναι αρκετά πιο μακροσκελές από τον αρχικό τίτλο, χωρίς όμως να πλατιάζει.

Οπτικά, το παιχνίδι αποδίδει άριστα τον απόκοσμο τρόμο της πόλης του Silent Hill. Απίστευτα ρεαλιστική ομίχλη, καταπληκτικοί φωτισμοί -ιδιαίτερα στους εσωτερικούς χώρους- αλλά και καλοσχεδιασμένοι εχθροί με το παράξενα κοφτό animation των τεράτων να προκαλεί έξτρα δόσεις ανατριχίλας. Επιπλέον, τα cutscenes είναι ωραία σκηνοθετημένα, με ρεαλιστικές εκφράσεις. Από τα δύο διαθέσιμα modes γραφικών, προσωπικά προτίμησα το quality για υψηλότερη ανάλυση, αφού ούτως ή άλλως ο ρυθμός του παιχνιδιού είναι αργός και τα 30fps αρκούν για τη συγκεκριμένη εμπειρία. Στον ηχητικόι τομέα, έχουμε ένα πραγματικό σεμινάριο σωστής χρήσης 3D audio στα παιχνίδια τρόμου. Οι απόκοσμοι ήχοι και τα ουρλιαχτά, τα απότομα χτυπήματα σε πόρτες που ακούτε από μακριά, τα εφιαλτικά σήματα του ραδιοφώνου όταν πλησιάζει κάποιος εχθρός κτλ, σας στοιχειώνουν για τα καλά. Εξαιρετικές και οι ερμηνείες που συνάδουν απόλυτα με τα σημερινά δεδομένα και δεν είναι «ξύλινες» όπως στον αρχικό τίτλο. Όσο για την μουσική από τον Akira Yamaoka, τα σχόλια είναι περιττά. Έχει πειραχτεί τόσο όσο, ώστε να παραμένει γνώριμη, αλλά ακουστικά να μοιάζει πιο φρέσκια.

Το remake του Silent Hill 2 αποτελεί μια πρώτου μεγέθους ευχάριστη έκπληξη. Τιμάει απόλυτα το θρυλικό original και είναι ένα από τα πιο άρτια εγχειρήματα αναβίωσης που έχουμε δει μέχρι τώρα. Ο αρχικός μας φόβος για την ποιότητα του παιχνιδιού, μετατρέπεται σε ατόφιο τρόμο από την εμπειρία που προσφέρει. Αν είστε φαν της σειράς Silent Hill αλλά και των παιχνιδιών τρόμου γενικότερα, θα το λατρέψετε.

Αδιανόητη ατμόσφαιρα και εφιαλτικά περιβάλλονταΕξαιρετική απόδοση της ιστορίας του αρχικού παιχνιδιούΝέες «πινελιές» στους γρίφουςΑπροσδόκητα ωραίες μάχες και boss fightsΕκπληκτικό sound design και χρήση 3D audioΗ κάμερα κάνει λίγο τα δικά της σε μάχες σε κλειστούς χώρουςΚάποια τεχνικά θέματα (μέχρι να λυθούν)ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS5, PCΑΝΑΠΤΥΞΗ:BlooberΕΚΔΟΣΗ:KonamiΔΙΑΘΕΣΗ:CD Media

Game20.gr, το Άσυλο των gamers

Keywords
Τυχαία Θέματα