Solar Ash review
Το Solar Ash είναι το νέο παιχνίδι της Heart Machine, η οποία έγινε γνωστή με το πολυαγαπημένο Hyper Light Drifter. Το παιχνίδι παντρεύει το ιδιαίτερο εικαστικό του Hyper Light Drifter και την μελαγχολική ατμόσφαιρα του Journey με τα γιγαντιαία boss
Το Solar Ash σας βάζει στον ρόλο της Rei, η οποία είναι μία Voidrunner που προσπαθεί να σώσει το πλανήτη της από την απειλή μιας μαύρης τρύπας που έχει καταπιεί όλους τους υπόλοιπους γειτονικούς πλανήτες, αλλά και να βρει τυχόν ίχνη των υπόλοιπων Vοidrunners που αγνοούνται. Για να το καταφέρει αυτό πρέπει να ενεργοποιήσει το Starseed, έναν μηχανισμό που μπορεί να καταστρέψει τη μαύρη τρύπα, αλλά και να εξολοθρεύσει όλα τα anomalies, τα οποία δημιουργούνται από κάποια κολοσσιαία πλάσματα που κατοικούν στον πλανήτη και πρέπει και αυτά να εξαλειφθούν. Αν και η ιστορία δεν έχει κάποια τρελή πρωτοτυπία, το σκηνικό ενός νεκρού από ζωή κόσμου και το μυστήρια που τον διέπουν είναι σαφώς ιντριγκαδόρικα και κρατούν το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος.
Ένα από τα πράγματα που αμέσως σας “κερδίζουν” στο Solar Ash είναι ο τρόπος που σας αφήνει το παιχνίδι να ανακαλύψετε τα πάντα μόνος σας. Δεν υπάρχει το παραμικρό tutorial που σας κατευθύνει για το τί ακριβώς πρέπει να κάνετε και πώς ακριβώς κινείστε στο κόσμο του παιχνιδιού, κάτι που ενισχύει την αίσθηση απομόνωσης που νιώθετε από τα πρώτα δευτερόλεπτα της ενασχόλησης. Επιπλέον, τα λιγοστά cutscenes σας κάνουν να ψάχνετε να μάθετε περισσότερα πράγματα για το κόσμο του παιχνιδιού, καθώς μπαίνετε στη διαδικασία να ανακαλύψετε voidrunner logs για να μάθετε περαιτέρω πληροφορίες.
Σε επιταγές gameplay το Solar Ash είναι αρκετά δύσκολο να ενταχθεί σε συγκεκριμένα καλούπια. Η ηρωίδα μπορεί να τρέχει σε roller skates τα οποία χρησιμοποιεί για να αναπτύσει ταχύτητα, να ισορροπεί σε ράγες κτλ. Κάτι σε Sunset Overdrive με εικαστικό που παραπέμπει περισσότερο στο Journey και με έμφαση περισσότερο στην εξερεύνηση και λιγότερο στην μάχη. Άλλωστε η μάχη είναι εντελώς απλοϊκή καθώς απλά χρησιμοποιείτε ένα κουμπί για να κάνετε επιθέσεις με το ενεργειακό σας όπλο, ενώ σε κάποιους ιπτάμενους εχθρούς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το grappling hook και κατόπιν να τους κάνετε επιθέσεις για να τους εξολοθρεύσετε.
Το παιχνίδι έχει μία σφιχτοδεμένη δομή στο gameplay του που δεν αλλάζει καθόλου εώς το φινάλε, κάτι που αποτελεί δίκοπο μαχαίρι κάνοντάς το αρκετά επαναλαμβανόμενο. Έτσι, σε κάθε μία από τις περιοχές του παιχνιδιού καλείστε να σκανάρετε την περιοχή για να βρείτε τα τρία-τέσσερα διαφορετικά σημεία όπου υπάρχουν anomalies. Διαλύοντας όλα τα anomalies ξυπνάτε το εκάστοτε boss της περιοχής, το οποίο πλέον εμφανίζεται στο πλανήτη και μπορείτε να το προσεγγίσετε. Τα anomalies είναι στην πραγματικότητα συγκεκριμένοι στόχοι που πρέπει να χτυπήσετε σε συγκεκριμένο προκαθορισμένο χρόνο. Κάθε anomaly μπορεί να έχει και περισσότερους από 10 στόχους, οπότε εσείς σε σωστό timing και κάνοντας άλματα, ακροβατικά και χρησιμοποιώντας το grappling hook την κατάλληλη στιγμή προσπαθείτε να ολοκληρώσετε την αλληλουχία των χτυπημάτων πριν τελειώσει ο χρόνος. Η ένταση που σας διακατέχει προκειμένου να ολοκληρώσετε την αλληλουχία των χτυπημάτων στο σωστό χρόνο κάνει το παιχνίδι πολύ εθιστικό. Επίσης όσο προχωράτε βρίσκετε και αρκετούς περιβαλλοντικούς γρίφους που εντάσσονται με σωστό τρόπο στα anomalies, οπότε κάθε φορά πρέπει να βρείτε τον τρόπο με τον οποίο θα μπορέσετε να προσεγγίσετε κάθε στόχο χωρίς να τελειώσει ο χρόνος σας.
Στην πραγματικότητα και τα boss fights έχουν ακριβώς την ίδια λογική με την μόνη διαφορά ότι οι στόχοι είναι περισσότεροι και το κάθε boss έχει τρεις διαφορετικές φάσεις. Έτσι καλείστε με το grappling hook να ανεβείτε στη ράχη του εκάστοτε boss και να χτυπήσετε τους στόχους που χρειάζονται για να τελειώσει η κάθε φάση. Η ένταση της μάχης και η ευχαρίστηση που νιώθετε όταν ρίχνετε το κάθε boss είναι τρομερή. Δυστυχώς όμως το παιχνίδι τιμωρεί άσχημα, καθώς σε πολλές περιπτώσεις πέφτετε από την ράχη του boss ενώ είστε πχ στο 18ο χτύπημα, οπότε πρέπει να ξεκινήσετε από την αρχή το κάθε phase, γεγονός που εκνευρίζει αφάνταστα. Μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις δεν φταίτε εσείς αλλά η κάμερα που μπορεί να μην σας δείξει έγκαιρα ποιος είναι ο επόμενος στόχος ή ακόμη χειρότερα όταν το boss αλλάζει πλευρό και εσείς βρίσκεστε στον αέρα απλά παρακαλώντας να πέσετε ξανά στο σώμα του και όχι στο έδαφος.
Η μεγαλύτερη ευχαρίστηση στο παιχνίδι είναι η εξερεύνηση και οι σπαζοκεφαλιές για να βρείτε τα σημεία όπου βρίσκονται τα anomalies. Καλείστε να λύσετε περιβαλλοντικούς γρίφους που βασίζονται στα χρώματα, γρίφους που έχουν να κάνουν με την ηλεκτροδότηση στις ράγες, πρέπει να βρίσκετε τρόπο να αποφεύγετε τις λίμνες που περιέχουν δηλητήριο κτλ. Η ταχύτητα με την οποία κινείται η Rei στο χώρο και τα ακροβατικά είναι χάρμα οφθαλμών ιδιαίτερα από τα μέσα του παιχνιδιού και μετά όπου η κλίμακα του κόσμου γίνεται μεγαλύτερη και πηδάτε/σκαρφαλώνετε σε πολύ ψηλά σημεία του κόσμου. Το level design βοηθάει αρκετά για να μπορείτε να ανοίξετε πόρτες και διόδους, ώστε αν πέσετε να μπορείτε να ανεβείτε ξανά γρήγορα και να κόψετε δρόμο ανεβαίνοντας σε κάποια ράγα που σας ανεβάζει απευθείας στα υψηλότερα επίπεδα.
Σε αντίθεση με την ποικιλομορφία που έχουν τα περιβάλλοντα, η ποικιλία των εχθρών είναι μικρή ακόμη και για τα δεδομένα του παιχνιδιού. Στον αντίποδα, τα boss, πέρα από το τεράστιο μέγεθός τους, κλέβουν την παράσταση σχεδιαστικά, προκαλώντας δέος όταν τα αντικρύζετε για πρώτη φορά. Επίσης θετικό το ότι οπτικά διαφέρουν πολύ μεταξύ τους. Στα αρνητικά συγκαταλέγεται το γεγονός ότι από την στιγμή που ανεβαίνετε στην ράχη του εκάστοτε boss, το παιχνίδι γίνεται επαναλαμβανόμενο αφού οι στόχοι που πρέπει να χτυπήσετε είναι παρόμοιοι. Εξαίρεση ίσως ένα boss του οποίου η λογική θυμίζει πολύ... Super Mario Galaxy και αποτελεί κατ' εμέ το πιο ευφάνταστο του παιχνιδιού. Άλλο ένα θέμα που κάνει το παιχνίδι επαναλαμβανόμενο είναι το ανύπαρκτο σύστημα εξέλιξης του χαρακτήρα. Από την αρχή μέχρι το τέλος έχετε το ίδιο όπλο, τις ίδιες ικανότητες κίνησης και αλμάτων, τον ίδιο μηχανισμό στο grappling hook κτλ. Το μόνο που αλλάζετε είναι οι πανοπλίες που μπορείτε να ξεκλειδώσετε ανακαλύπτοντας voidrunner logs και συλλέγοντας ένα μέρος της πανοπλίας κάθε φορά, αλλά στην πραγματικότητα δεν αλλάζει τίποτα σημαντικό στο gameplay.
Οπτικά, το Solar Ash εντυπωσιάζει με το ιδιαίτερο εικαστικό του. Θυμίζει έργο τέχνης, διανθισμένο με ζωηρά χρώματα νέον και μία αφαιρετική διάθεση στην αρχιτεκτονική των κτιρίων του πλανήτη, που τα κάνει να μοιάζουν ανολοκλήρωτα, συμβάλλοντας αριστοτεχνικά στη μυστηριώδη ατμοσφαιρα και την αίσθηση απομόνωσης που νιώθετε καθόλη την 10ωρη περίπου περιπλάνησή σας. Πολύ καλή εντύπωση δημιουργεί και το animation κυρίως της Rei, που αποτυπώνεται με εξαιρετική αληθοφάνεια όταν τρέχει με μεγάλη ταχύτητα, όταν ακροβατεί στις ράγες ή όταν κάνει μεγαλειώδη άλματα από το ένα σημείο στο άλλο. Σε ανάλογα υψηλά επίπεδα βρίσκεται και ο ηχητικός τομέας, με περιβαλλοντικούς ήχους και χαλαρωτική μουσική στο background που ταιριάζουν απόλυτα με όσα βλέπετε στην οθόνη. Λίγο καλύτερη δουλειά θα μπορούσε να είχε γίνει στους διαλόγους, ιδιαίτερα σε κάποιους χαρακτήρες που συναντάτε τυχαία και σας δίνουν κάποιες λιγοστές προαιρετικές αποστολές, αλλά αυτό το κατά τ' άλλα καλό ηχητικό σύνολο.
Το Solar Ash, αν και σαφώς επηρεασμένο από “διαμάντια” όπως το Shadow of the Colossus και το Journey, διαθέτει την δική του ξεχωριστή προσωπικότητα με ιδιαίτερο εικαστικό, σπιρτάδα στο gameplay, ενδιαφέρουσα πρόκληση αλλά και εντυπωσιακή κλίμακα (ιδιαίτερα για τα "κυβικά" του ως indie game). Αν έχετε όρεξη για εξερεύνηση με γρήγορο ρύθμο, μην το χάσετε με τίποτα.
Αφαιρετικό εικαστικό που παραπέμπει σε πραγματικό έργο τέχνηςΦρενήρης ρυθμός και απολαυστικό platformingΜαγευτική εξερεύνησηΜεγάλη κλίμακαΠοικιλία περιοχώνΩραίοι περιβαλλοντικοί γρίφοιΕντυπωσιακά boss fights......που συχνά εκνευρίζουν εξαιτίας της κάμεραςΕπαναλαμβανόμενη παικτική δομή σε κάθε περιοχήΜηδαμινή εξέλιξη χαρακτήραΜικρή ποικιλία εχθρώνΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, PS5, PCΑΝΑΠΤΥΞΗ:Heart MachineΕΚΔΟΣΗ:Annapurna Interactive
Game20.gr, το Άσυλο των gamers
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Τεχνολογία
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Game 2.0
- Τελευταία Νέα Game 2.0
- Solar Ash review
- CoD Modern Warfare 2 και CoD Warzone 2
- Switch Sports: Motion Control αθλήματα στο Switch
- Horizon Zero Dawn: 20 εκατομμύρια Aloy
- AC Valhalla: Ταξιδεύοντας στο Svartalfheim με το Dawn of Ragnarok expansion
- Resident Evil 4 Remake στον ορίζοντα;
- Lost Ark: To free-to-play έπος αρχίζει
- Dead Island 2: Κυκλοφορία... φέτος;
- TMNT Shredder’s Revenge: Τα Χελωνονιντζάκια σε PlayStation/Xbox
- Nintendo eShop: Εκπτώσεις Φεβρουαρίου
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Τεχνολογία
- Narrative Device - Τεχνητή Νοημοσύνη γράφει μόνη της ιστορίες
- Βρες το δώρο που θα κάνεις την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου μέσα από τις δεκάδες προσφορές της HUAWEI
- Η Salesforce λέγεται πως κινείται προς την αγορά των NFTs
- Εφαρμογή - τεχνητό πάγκρεας βελτιώνει δραματικά τη ζωή των νεαρών ασθενών με διαβήτη
- Ημερομηνία πρεμιέρας για την έκτη σεζόν της σειράς Better Call Saul
- Η Warner Bros. φέρνει στις δυτικές χώρες το Harry Potter: Magic Awakened
- myAlpha Mobile - Ανοίγουμε τον πρώτο μας λογαριασμό από το κινητό μας
- Return YouTube Dislike - δωρεάν πρόσθετο που επαναφέρει τα Dislikes στα Youtube βίντεο
- Dying Light 2 Stay Human
- Έσοδα ρεκόρ αλλά με απώλειες για τη Zynga