Λιβαθινος: απολογουμαι γιατι δοθηκε λαθος εντυπωση για το θεμα της παραστασης με τον ξηρο...
07:30 28/1/2016
- Πηγή: Fimotro
Ραδιοφωνική συνέντευξη παραχώρησε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, ΣτάθηςΛιβαθινός, με αφορμή...
την παράσταση που έχει ανέβει στην Πειραματική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, «Ισορροπία του Nash» σε σκηνοθεσία της Πηγής Δημητρακοπούλου.
Το γεγονός ότι στην παράσταση γίνεται ουσιαστικά ένα «πάντρεμα» του Γάλλου συγγραφέα Αλμπέρ Καμύ με τα «γραπτά» του καταδικασθέντα σε πολλάκις ισόβια για τη συμμετοχή στην τρομοκρατική οργάνωση «17Ν», Σάββα Ξηρού, έχει προκαλέσει αντιδράσεις τόσο σε πολιτικό
όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.
Ο κ. Λιβαθινός είπε στον «Bήμα Fm» για την παράσταση η οποία βασίζεται, μεταξύ άλλων, στο βιβλίο του Σάββα Ξηρού: «Αν τον εξυμνείς (σ.σ.: τον Ξηρό) είναι πρόβλημα. Αλλά πρέπει να σας πω, ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Στην παράσταση αυτή, ο σκοπός όλων και πρώτα απ’ όλα και δικός μου, μια και έχω παραχωρήσει μία μεγάλη αυτονομία στη πειραματική σκηνή, είναι να θέτει θέματα ταμπού που δεν είναι κακό να υπάρχουν, όταν τίθενται, με ένα σωστό βέβαια τρόπο. Η πρόθεση όλων εδώ ήταν να έχουμε ξεκαθαρίσει ηθικά, και το είχαμε συζητήσει με όλους, ότι πρόκειται για μία σπείρα εγκληματιών και ότι εδώ η κουβέντα θα γίνει για εντελώς άλλα θέματα. Στην πραγματικότητα, η παράσταση λέει κάτι άλλο. Η παράσταση λέει ότι μια ιδεολογία δεν έχει το δικαίωμα να πάρει ούτε μια ζωή. Η ιδεολογία δεν μπορεί να αφαιρεί ζωές. Αυτό είναι το μήνυμα της παράστασης. Όχι, δεν είναι καμία απολογία του Ξηρού.
Η σκηνοθέτης στο είδος θεάτρου με το οποίο καταπιάνεται, προφανώς επέλεξε να μαζέψει κομμάτια από διάφορες πηγές και από τους «Δίκαιους» του Καμύ, που είναι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι και να πάρει κάποια μικρά, ελάχιστα αποσπάσματα από το ημερολόγιο του Σάββα Ξηρού. Και πρέπει να σας πω ότι αυτό πραγματικά που βγαίνει από την παράσταση, μόνο απολογία του Ξηρού δεν είναι. Είναι το αντίθετο ακριβώς, είναι η καταδίκη της βίας απ’ όπου κι αν προέρχεται. Εγώ είμαι εδώ για να υπερασπιστώ το δικαίωμα του θεάτρου να προσπαθεί να θέσει κάποια θέματα, ειδικά σε μια πειραματική σκηνή, που είναι μια σκηνή έρευνας. Να θέσει κάποια θέματα που να αγγίξουν τη σύγχρονη κοινωνία και τη σύγχρονη πραγματικότητα. Δεν είμαι εδώ για να απολογηθώ, όμως, για το με ποιον μιλάει κάθε σκηνοθέτης. Αυτό δεν μπορώ να το κάνω και δεν πρέπει να το κάνω. Πραγματικά (αυτό που) με αφορά, αν θέλετε να σας πω με απόλυτη ειλικρίνεια, είναι ότι -και αυτό είναι που με θλίβει- μπορεί να περάσει η αντίληψη στον κόσμο και στους ανθρώπους των θυμάτων, ότι εμείς μπορεί να μην στεκόμαστε με σεβασμό απέναντί τους. Δηλαδή, η λάθος εντύπωση, αυτό είναι που μου κοστίζει περισσότερο, ότι μπορεί να μην σεβόμαστε εμείς, οι άνθρωποι του Εθνικού, εγώ προσωπικά, οι συνεργάτες μου… Δίνεται ξαφνικά η λάθος εντύπωση ότι δεν στεκόμαστε με προσοχή και με σεβασμό απέναντι στα θύματα. Αυτό είναι κάτι για το οποίο νομίζω, οφείλω να απολογηθώ».
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού σχολιάζει ακόμη τα μηνύματα συμπάθειας προς τον τρομοκράτη που μπορεί να προβάλλονται και λέει χαρακτηριστικά: «Κοιτάξτε, αυτό πραγματικά είναι κάτι το οποίο εγώ δεν μπορώ να το ελέγξω αυτή τη στιγμή και δεν μπορώ να πω ότι συμβαίνει. Γίνανε δύο ανοιχτές συζητήσεις, κανένας δεν υπερασπίστηκε τον Ξηρό, γιατί στη συνείδηση όλων μας το θέμα αυτό είναι τελειωμένο, όπως σας είπα. Γιατί πρόκειται για έναν κοινό εγκληματία και τίποτα άλλο. Εγώ ήθελα να υπερασπιστώ το δικαίωμα μίας παράστασης, να πει ότι η ιδεολογία δεν μπορεί να αφαιρεί ζωές. Αν ο ηθοποιός (πρωταγωνιστής της παράστασης) μοιάζει με τον Σάββα Ξηρό, βέβαια, αυτό είναι μία επιλογή της σκηνοθέτιδας κι εδώ που τα λέμε, η φωτογραφία που έχετε είναι από το κομμάτι των «Δικαίων» του Καμύ, όπου ο άνθρωπος αυτός παίζει έναν ρόλο που δεν μπορεί να σκοτώσει, επειδή βρίσκει μπροστά του δύο παιδιά. Νομίζω ότι ξέρετε ότι εδώ η πρόθεση είναι εντελώς αντίθετη με την εντύπωση που αποκομίζει κανείς από το αποτέλεσμα. Άλλο η εντύπωση και άλλο η πρόθεση».
Και κατέληξε λέγοντας: «Οι παραστάσεις τελειώνουν, έχει νομίζω 2-3 παραστάσεις ακόμα και πιστεύω ότι όποιος δει την παράσταση θα καταλάβει αμέσως ότι αυτή η παράσταση μπορεί και παίζεται στην πειραματική σκηνή για εντελώς άλλο λόγο και όχι για να υπερασπιστεί την τρομοκρατία. Όχι, δεν νομίζω (ότι υπάρχει) τέτοια περίπτωση (για παράταση των παραστάσεων)».
την παράσταση που έχει ανέβει στην Πειραματική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, «Ισορροπία του Nash» σε σκηνοθεσία της Πηγής Δημητρακοπούλου.
Το γεγονός ότι στην παράσταση γίνεται ουσιαστικά ένα «πάντρεμα» του Γάλλου συγγραφέα Αλμπέρ Καμύ με τα «γραπτά» του καταδικασθέντα σε πολλάκις ισόβια για τη συμμετοχή στην τρομοκρατική οργάνωση «17Ν», Σάββα Ξηρού, έχει προκαλέσει αντιδράσεις τόσο σε πολιτικό
Ο κ. Λιβαθινός είπε στον «Bήμα Fm» για την παράσταση η οποία βασίζεται, μεταξύ άλλων, στο βιβλίο του Σάββα Ξηρού: «Αν τον εξυμνείς (σ.σ.: τον Ξηρό) είναι πρόβλημα. Αλλά πρέπει να σας πω, ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Στην παράσταση αυτή, ο σκοπός όλων και πρώτα απ’ όλα και δικός μου, μια και έχω παραχωρήσει μία μεγάλη αυτονομία στη πειραματική σκηνή, είναι να θέτει θέματα ταμπού που δεν είναι κακό να υπάρχουν, όταν τίθενται, με ένα σωστό βέβαια τρόπο. Η πρόθεση όλων εδώ ήταν να έχουμε ξεκαθαρίσει ηθικά, και το είχαμε συζητήσει με όλους, ότι πρόκειται για μία σπείρα εγκληματιών και ότι εδώ η κουβέντα θα γίνει για εντελώς άλλα θέματα. Στην πραγματικότητα, η παράσταση λέει κάτι άλλο. Η παράσταση λέει ότι μια ιδεολογία δεν έχει το δικαίωμα να πάρει ούτε μια ζωή. Η ιδεολογία δεν μπορεί να αφαιρεί ζωές. Αυτό είναι το μήνυμα της παράστασης. Όχι, δεν είναι καμία απολογία του Ξηρού.
Η σκηνοθέτης στο είδος θεάτρου με το οποίο καταπιάνεται, προφανώς επέλεξε να μαζέψει κομμάτια από διάφορες πηγές και από τους «Δίκαιους» του Καμύ, που είναι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι και να πάρει κάποια μικρά, ελάχιστα αποσπάσματα από το ημερολόγιο του Σάββα Ξηρού. Και πρέπει να σας πω ότι αυτό πραγματικά που βγαίνει από την παράσταση, μόνο απολογία του Ξηρού δεν είναι. Είναι το αντίθετο ακριβώς, είναι η καταδίκη της βίας απ’ όπου κι αν προέρχεται. Εγώ είμαι εδώ για να υπερασπιστώ το δικαίωμα του θεάτρου να προσπαθεί να θέσει κάποια θέματα, ειδικά σε μια πειραματική σκηνή, που είναι μια σκηνή έρευνας. Να θέσει κάποια θέματα που να αγγίξουν τη σύγχρονη κοινωνία και τη σύγχρονη πραγματικότητα. Δεν είμαι εδώ για να απολογηθώ, όμως, για το με ποιον μιλάει κάθε σκηνοθέτης. Αυτό δεν μπορώ να το κάνω και δεν πρέπει να το κάνω. Πραγματικά (αυτό που) με αφορά, αν θέλετε να σας πω με απόλυτη ειλικρίνεια, είναι ότι -και αυτό είναι που με θλίβει- μπορεί να περάσει η αντίληψη στον κόσμο και στους ανθρώπους των θυμάτων, ότι εμείς μπορεί να μην στεκόμαστε με σεβασμό απέναντί τους. Δηλαδή, η λάθος εντύπωση, αυτό είναι που μου κοστίζει περισσότερο, ότι μπορεί να μην σεβόμαστε εμείς, οι άνθρωποι του Εθνικού, εγώ προσωπικά, οι συνεργάτες μου… Δίνεται ξαφνικά η λάθος εντύπωση ότι δεν στεκόμαστε με προσοχή και με σεβασμό απέναντι στα θύματα. Αυτό είναι κάτι για το οποίο νομίζω, οφείλω να απολογηθώ».
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού σχολιάζει ακόμη τα μηνύματα συμπάθειας προς τον τρομοκράτη που μπορεί να προβάλλονται και λέει χαρακτηριστικά: «Κοιτάξτε, αυτό πραγματικά είναι κάτι το οποίο εγώ δεν μπορώ να το ελέγξω αυτή τη στιγμή και δεν μπορώ να πω ότι συμβαίνει. Γίνανε δύο ανοιχτές συζητήσεις, κανένας δεν υπερασπίστηκε τον Ξηρό, γιατί στη συνείδηση όλων μας το θέμα αυτό είναι τελειωμένο, όπως σας είπα. Γιατί πρόκειται για έναν κοινό εγκληματία και τίποτα άλλο. Εγώ ήθελα να υπερασπιστώ το δικαίωμα μίας παράστασης, να πει ότι η ιδεολογία δεν μπορεί να αφαιρεί ζωές. Αν ο ηθοποιός (πρωταγωνιστής της παράστασης) μοιάζει με τον Σάββα Ξηρό, βέβαια, αυτό είναι μία επιλογή της σκηνοθέτιδας κι εδώ που τα λέμε, η φωτογραφία που έχετε είναι από το κομμάτι των «Δικαίων» του Καμύ, όπου ο άνθρωπος αυτός παίζει έναν ρόλο που δεν μπορεί να σκοτώσει, επειδή βρίσκει μπροστά του δύο παιδιά. Νομίζω ότι ξέρετε ότι εδώ η πρόθεση είναι εντελώς αντίθετη με την εντύπωση που αποκομίζει κανείς από το αποτέλεσμα. Άλλο η εντύπωση και άλλο η πρόθεση».
Και κατέληξε λέγοντας: «Οι παραστάσεις τελειώνουν, έχει νομίζω 2-3 παραστάσεις ακόμα και πιστεύω ότι όποιος δει την παράσταση θα καταλάβει αμέσως ότι αυτή η παράσταση μπορεί και παίζεται στην πειραματική σκηνή για εντελώς άλλο λόγο και όχι για να υπερασπιστεί την τρομοκρατία. Όχι, δεν νομίζω (ότι υπάρχει) τέτοια περίπτωση (για παράταση των παραστάσεων)».
Keywords
το θεμα, δοθηκε, λαθος, θεμα, το θεμα, θεμα, δοθηκε, λαθος, nash, συμμετοχή, τίθενται, ημερολόγιο, ειλικρίνεια, οφείλω, κοινωνια, ημερολόγιο, ηθοποιος, φωτογραφια, ανθρωπος, αφορμη, βγαινει, βιβλιο, γεγονος, γινει, γινεται, ειλικρίνεια, ειπε, ζωη, ειδος, ιδεολογια, λογο, μηνυματα, ξερετε, ουσιαστικα, οφείλω, παιδια, ρολο, συμμετοχή, σκηνοθεσια, τίθενται, δικαιωμα, κομματι, μοιαζει, μπροστα, πηγες, σκηνη, σωστο, θεματα
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- Αυτή είναι η νέα πρόταση της κυβέρνησης: Μέχρι και τα μισά λεφτά θα πληρώνουν όσοι...
- Αποκλειστικό: 500 εκατ. ευρώ ξεχασμένα στο τελωνείο του Πειραιά!
- Καρκινος εντερου : ποια ειναι τα ανησυχητικα σημαδια, ποτε ειναι καλυτερη η προγνωση...
- Δείτε με ένα «κλικ» πόσα ένσημα έχετε μέσω του συστήματος Ατλας
- Οι πολιτικές εφημερίδες 28/1/2016
- Με ποια προβληματα υγειας συνδεεται καθε σταση στον υπνο...
- 7 Συμβουλές για Καλές Πίπες που Δεν έχετε Δοκιμάσει Ακόμα!
- Έρχεται άρση ασυλίας για βουλευτή της αντιπολίτευσης που θα κάνει ΜΠΑΜ!
- Σκοτώθηκε προσπαθώντας να κατέβει από το τρένο - ΒΙΝΤΕΟ
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Fimotro
- Καρκινος εντερου : ποια ειναι τα ανησυχητικα σημαδια, ποτε ειναι καλυτερη η προγνωση...
- Με ποια προβληματα υγειας συνδεεται καθε σταση στον υπνο...
- Σοκ απο το δντ: πληροφοριες οτι ζητα 15% των συνταξεων τωρα...
- Λιβαθινος: απολογουμαι γιατι δοθηκε λαθος εντυπωση για το θεμα της παραστασης με τον ξηρο...
- Ulrich kleemann...
![Λιβαθινος,livathinos](https://images32.inewsgr.com/2339/23395928/livathinos-apologoumai-giati-dothike-lathos-entyposi-gia-to-thema-tis-parastasis-me-ton-xiro-160.jpg)
- Τελευταία Νέα Fimotro
- Λιβαθινος: απολογουμαι γιατι δοθηκε λαθος εντυπωση για το θεμα της παραστασης με τον ξηρο...
- Σοκ απο το δντ: πληροφοριες οτι ζητα 15% των συνταξεων τωρα...
- Καρκινος εντερου : ποια ειναι τα ανησυχητικα σημαδια, ποτε ειναι καλυτερη η προγνωση...
- Ulrich kleemann...
- Με ποια προβληματα υγειας συνδεεται καθε σταση στον υπνο...
- Στο 1,40 από 1,20 η τιμη του εισιτηριου στις αστικες συγκοινωνιες...
- Καρε- καρε οι θηριωδιες των ναζι απο το 1945...
- Αιφνιδιως στην ελλαδα οι υπουργοι εσωτερικων γαλλιας και γερμανιας για το προσφυγικο...
- O αλαφουζος πισω απο την επιθεση στο σπιτι του τσιπρα (βιντεο)
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- Το Ποντίκι σήμερα 28/1/2016
- "O John Snow είναι νεκρός..."
- Κοντά σε συμφωνία για Ολανάρε και Κοντέ η ΑΕΚ
- Σκληρό blame game με τρίμηνο τελεσίγραφο από την Κομισιόν για τη Σένγκεν
- Ιαπωνία: Η Β. Κορέα ετοιμάζει εκτόξευση πυραύλου μεγάλου βεληνεκούς
- Βόμβα από το ΔΝΤ: Δεν θέλει αύξηση στις εισφορές αλλά... τσεκούρι στις συντάξεις!
- Πρόσκληση στους ιδιοκτήτες οχημάτων και δικύκλων για αρχικό τεχνικό έλεγχο από ΚΤΕΟ
- Απεργούν και οι δημοσιογράφοι...
- Μειώνεται το κρύο- Φτιάχνει ο καιρός
- Οι πολιτικές εφημερίδες 28/1/2016