Ευσεβία Μιχαηλίδου: Η αναζήτηση για το πραγματικό δεν είναι ουτοπική
16:14 24/2/2015
- Πηγή: Culture Now
Με αφορμή την τέταρτη ατομική της έκθεση με τίτλο ΟΥΤΟΠΙΑ ή ΑΛΗΘΕΙΑ; στην γκαλερί ArtWall, η Ευσεβεία Μιχαηλίδου μίλησε στο Culturenow.gr. Την επιμέλεια της έκθεσης έχει αναλάβει ο ιστορικός της τέχνης Εμμανουήλ Μαυρομμάτης.
Συνέντευξη: Στρατής Πανταζής
Culture Now: Γιατί δανειστήκατε, για τίτλο της έκθεσης σας, αυτόν του έργου σας, Ουτοπία ή Aλήθεια;
Ευσεβία Μιχαηλίδου: Μέσα στο πνεύμα της αναζήτησης αυτής της έκθεσης
CN: Ως φοιτήτρια ξεκινήσατε από το εργαστήριο του Μυταρά. Γιατί όμως στραφήκατε στη φύση και στην χρήση οργανικών υλικών;
ΕΜ: Ήμουν στο εργαστήριο του Δημήτρη Μυταρά και είχα την τύχη να έχω δασκάλα την Ρένα Παπασπύρου. Με ενδιέφερε η μελέτη της φύσης και η εξερεύνηση της εσωτερικής φύσης. Το μέσα και το έξω συνεργάζονται, έχουν αλληλεπιδράσεις και αυτό είναι δημιουργία.
CN: Ο κύριος Μαυρομμάτης, επιμελητής της έκθεσης, αναφέρει στο κείμενό του ότι στο έργο σας, η ανακατασκευή οργανικών και φυσικών αντικειμένων συνιστά μια διάταξη, μια οργάνωση, που εξακολουθεί να προέρχεται από τη ζωγραφική σας εμπειρία. Εσείς προσωπικά νιώθετε ζωγράφος; Συμμερίζεστε την άποψη πολλών καλλιτεχνών της δεκαετίας του 60’, όπως του Γιάννη Κουνέλλη και του Donald Judd, ότι τα γλυπτά και οι εγκαταστάσεις τους είναι πιο κοντά στη ζωγραφική;
ΕΜ: Τα γλυπτά, οι εγκαταστάσεις, εμπεριέχουν τη δομή, την οργάνωση του σχεδίου καθώς και τη μορφοπλαστικότητα της ζωγραφικής. Μέσα από τα έργα μου ενώνεται η ζωγραφική με τη γλυπτική. Φυσικά και συμφωνώ ότι τα γλυπτά και οι εγκαταστάσεις είναι πιο κοντά στη ζωγραφική.
CN: Τα έργα της έκθεσης, όπου παντρεύετε διάφορα υλικά από τη φύση, όπως μπαχαρικά, χαμομήλι και τριαντάφυλλα, δίνουν μία αίσθηση ηρεμίας και διαλογισμού, κυρίως αυτά με τις ανθρώπινες φιγούρες. Αυτή η τάση σας, έχει επηρεαστεί από ανατολικές θρησκείες, π.χ. τον ινδουϊσμό, τον βουδισμό κι ακόμα από τον ιαπωνικό σίντο όπου ο θεός βρίσκεται σε ζωντανά και μη ζωντανά αντικείμενα της φύσης;
ΕΜ: Αυτή η τάση των έργων μου προέρχεται κυρίως από προσωπικά βιώματα του εσωτερικού μου κόσμου με τον εαυτό μου. Η εσωτερική μας φύση έχει ηρεμία και απεριόριστη δύναμη. Τα φυσικά υλικά με βοηθούν να αποδώσω ακριβώς αυτό το αίσθημα. Έχω μελετήσει ανατολικές θρησκείες. Δεν έχω επηρεαστεί -απλώς έχουν επιβεβαιώσει τις εσωτερικές μου εμπειρίες. Αλλά και οι διδασκαλίες κατά τη βασική μου παιδεία από την πνευματικότητα της ελληνικής φιλοσοφίας, διαμόρφωσαν τον τρόπο σκέψης μου.
CN: Τα έργα σας αν και σύγχρονα, για μένα, κουβαλούν την ιστορία της ανθρωπότητας, της φύσης λόγω των υλικών που χρησιμοποιείτε. Πιστεύετε ότι η καινοτομία στην τέχνη μπορεί να βασιστεί στο παρελθόν και την ιστορία;
ΕΜ: Η τέχνη είναι μαρτυρία και καταγραφή της ιστορίας της ανθρωπότητας. Το καλλιτεχνικό έργο μπορεί να είναι διαχρονικό όταν ο καλλιτέχνης είναι σε θέση να διεισδύσει μέσα στο άχρονο. Να επικοινωνεί με το παρελθόν, το μέλλον (ιστορία) και ταυτόχρονα να το υπερβαίνει (καινοτομία).
CN: Σε ένα από τα βιβλία του ο Andreas Huyssen υποστηρίζει ότι στην εποχή μας όπου κυριαρχεί η εικονική πραγματικότητα, η αναζήτηση για το πραγματικό έχει γίνει ουτοπία. Εσείς πιστεύετε ότι το έργο σας όπως και άλλων καλλιτεχνών που στρέφονται προς την φύση μας υπενθυμίζουν ότι η επαφή με την πραγματικότητα είναι απαραίτητη για να μην χάσουμε τον ανθρωπισμό και τις αξίες μας;
ΕΜ: Ναι, κυριαρχεί πράγματι η εικονική πραγματικότητα η οποία όμως για μένα, τις περισσότερες στιγμές, είναι εκείνη, ακριβώς, η ουτοπία. Αντίθετα, η αναζήτηση για το πραγματικό δεν είναι ουτοπική, -αυτή είναι η αλήθεια που προκύπτει από την ανταλλαγή, το διάλογο με το πνεύμα.
CN: Η επιλογή της παρουσίασης της έκθεσής σας στην ArtWall όπου η μεγάλη τζαμαρία επιτρέπει το εξωτερικό περιβάλλον να εισβάλλει μέσα, στον εσωτερικό χώρο της γκαλερί και αντίστροφα, έχει να κάνει με το γεγονός ότι και με τα έργα σας εξίσου η φύση εισχωρεί στον εκθεσιακό χώρο, στην συγκεκριμένη γκαλερί ώστε αυτά κατά κάποιο τρόπο να «επιστρέφουν» στο αρχικό τους περιβάλλον.
ΕΜ: Η συγκεκριμένη γκαλερί με τη μεγάλη τζαμαρία με βοηθάει να αποδώσω την επικοινωνία του μέσα-έξω και αντίστροφα.
CN: Η συνεργασία σας με τον κύριο Μαυρομμάτη, που έχει ξεκινήσει από νωρίς στην καριέρα σας, έχει επηρεάσει το έργο σας;
ΕΜ: Η συνεργασία μου με τον Μανώλη Μαυρομμάτη ήταν και είναι καθοριστική για την εξέλιξη του έργου μου. Είναι σχέση πολλών ετών με κοινή αναζήτηση του πνεύματος, της αλήθειας που είναι η τέχνη. Είναι ο μέντοράς μου.
Η έκθεση Ουτοπία ή Αλήθεια; της Ευσεβίας Μιχαηλίδου παρουσιάζεται στο ArtWall από τις 19 Φεβρουαρίου 2015. Περισσότερες πληροφορίες.
Keywords
ουτοπια, culturenow, culture, βιβλια, τελος του κοσμου, ζωγραφικη, θανατος, θρησκειες, καριερα, τυχη, αγαπη, αγνοια, αφορμη, βρισκεται, γεγονος, γινει, δυναμη, δομη, υπαρχει, εκθεση, ελλειψη, εμμανουηλ, εργα, εξελιξη, επικοινωνια, εποχη, ετων, τεχνη, ηρεμια, θεος, κειμενο, ουτοπια, περιβαλλον, ταση, φυση, φυσικα, φοιτητρια, χαμομηλι, ψευδαισθησεις, culturenow, culturenow.gr, ενωση, μελετη, πληροφοριες, υλικα, βιωματα
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Βέφα Αλεξιάδου: Η νέα φωτογραφία και το μήνυμα της μαγείρισσας στο Facebook
- Η νέα μαρτυρία και το άγνωστο καψώνι στον αγνοούμενο φοιτητή που βλέπετε - Νέα τροπή στο μεγάλο θρίλερ του μήνα
- Απρόσμενες οι εξελίξεις σε Ρουά Ματ και Μπρούσκο...
- Ένα σπουδαίο μάθημα ζωής που θα αγγίξει την καρδιά σας! (Video)
- Adidas 3Foil
- Oscars 2015: Ο πωρωτικός λόγος της Patricia Arquette που έκανε Streep και JLo να πάθουν αμόκ
- Η Σκάρλετ Γιόχανσον έφτιαξε γυναικείο συγκρότημα - Άκου το πρώτο single [vds]
- Εργαστήριο Κινούμενης Εικόνας – animation για ενηλίκους από το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
- Πενήντα εννέα οι νεκροί από τη γρίπη
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Εργαστήριο Κινούμενης Εικόνας – animation για ενηλίκους από το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
- Το τραγούδι του νεκρού αδελφού: το έργο του Μίκη Θεοδωράκη στο Θέατρο Badminton
- Folksongs από το Artéfacts Ensemble στο Θέατρο Πόρτα
- 4o Διεθνές Σεμινάριο βιολιού και Workshop Μουσικής Δωματίου 2015 με τον Λεωνίδα Καβάκο
- Ξημερώνει της Μαρίας Παπαλέξη στο πλαίσιο του Θέατρου Αλληλεγγύης για παιδιά
- Βραβείο Νέου Λογοτέχνη 2015: Οι δύο πρώτοι υποψήφιοι
- Θωμάς Τσαλαπάτης: Η γλυκιά συμφορά της ποίησης
- Οι Phronesis live στο Gazarte
- Ευσεβία Μιχαηλίδου: Η αναζήτηση για το πραγματικό δεν είναι ουτοπική
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Ευσεβία Μιχαηλίδου: Η αναζήτηση για το πραγματικό δεν είναι ουτοπική
- Folksongs από το Artéfacts Ensemble στο Θέατρο Πόρτα
- Το τραγούδι του νεκρού αδελφού: το έργο του Μίκη Θεοδωράκη στο Θέατρο Badminton
- Βραβείο Νέου Λογοτέχνη 2015: Οι δύο πρώτοι υποψήφιοι
- Ξημερώνει της Μαρίας Παπαλέξη στο πλαίσιο του Θέατρου Αλληλεγγύης για παιδιά
- Θωμάς Τσαλαπάτης: Η γλυκιά συμφορά της ποίησης
- Εργαστήριο Κινούμενης Εικόνας – animation για ενηλίκους από το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
- Οι Phronesis live στο Gazarte
- 4o Διεθνές Σεμινάριο βιολιού και Workshop Μουσικής Δωματίου 2015 με τον Λεωνίδα Καβάκο
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Ναταλία Δραγούμη για Ρουβά: «Θεωρώ σαφέστατα άδικη την επίθεση που έγινε στον Σάκη» (Video)
- Ένα σπουδαίο μάθημα ζωής που θα αγγίξει την καρδιά σας! (Video)
- Πενήντα εννέα οι νεκροί από τη γρίπη
- Ποιος αγαπημένος Έλληνας φοράει τα... ιατρικά και εισβάλλει στο «Κάτω Παρτάλι»;
- Le Monde: Το ροκ λουκ και η αλλαζονική στάση του Βαρουφάκη τον κάνει ξένο ανάμεσα στους συναδέλφους του
- Απρόσμενες οι εξελίξεις σε Ρουά Ματ και Μπρούσκο...
- Οι σκηνές του Game of Thrones που κόπηκαν (Video)
- Το σχόλιο της Ναταλίας Γερμανού στο Twitter: «Θέλω να τοποθετηθεί κάποιος υπεύθυνα»
- Clean Monday: Άκου το τραγούδι του Guardian για την ελληνική κρίση και τον Βαρουφάκη
- H Σκάρλετ Τζοχάνσον χαρίζει το πρώτο single από το girl group της με όνομα The Singles