Corpus Christi: Όταν το θέατρο γίνεται πόλεμος

Το έργο είχε προκαλέσει έντονες διαμαρτυρίες και στο «πολιτισμένο» Μανχάταν, όπου ανέβηκε για πρώτη φορά το 1997

Τον περασμένο Ιούνιο, είχαν συλληφθεί τρία μέλη του θιάσου με την κατηγορία της βλασφημίας, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα η πρεμιέρα της παράστασης αναβλήθηκε ύστερα από (ταχύτατα εκδικασμένα) ασφαλιστικά μέτρα. Όμως ούτε η επόμενη προγραμματισμένη πρεμιέρα της 11ης Οκτωβρίου, έμελλε να πραγματοποιηθεί, αφού οι μεν ηθοποιοί ήταν στις θέσεις τους αλλά απ' έξω από τον πολυχώρο "Χυτήριο" που ανέβαινε η παράσταση (με τη συνδρομή της «κρυφής» συνόδου Ερμή-Άρη), είχαν στήσει πολιορκία

οι αντιφρονούντες, συνοδευόμενοι από βουλευτές της Χρυσής Αυγής. Το τι βρισίδι έπεσε δεν περιγράφεται... Τα ΜΑΤ και η υποστηρικτική έλευση βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α, ολοκλήρωσαν το σκηνικό που θα μπορούσε να αποδοθεί με την γνωστή ατάκα του Ντίνου Ηλιόπουλου «είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα»!

Και όλα αυτά για το «Corpus Christi»...



Το Corpus Christi είναι η δεύτερη σε μέγεθος πόλη του νότιου Τέξας και το θεατρικό σκηνικό του ομότιτλου έργου που σύμφωνα με τους συντελεστές του πρόκειται για «ένα διαφορετικό ταξίδι αυτογνωσίας, έχοντας για μοναδικό όπλο τη φράση: Άκου με την καρδιά σου». Καλές οι προθέσεις δηλαδή, όμως σε κάποιες περιπτώσεις μετράει πολύ και ο τρόπος που επιλέγει κανείς για να περάσει το μήνυμα του.

Το θεατρικό σενάριο θέλει δεκατρείς νέους να συναντιούνται σε ένα ταξίδι ζωής βιώνοντας τον έρωτα, την αγάπη, την προδοσία αλλά και τη θυσία. Με τη διαφορά πως το αρχετυπικό σημείο αναφοράς της παρέας των δεκατριών είναι ο Ιησούς και οι 12 Απόστολοι, οι οποίοι εμφανίζονται ως... ομοφυλόφιλοι!

Σίγουρα προκλητικό και σκανδαλιστικό το θέμα, δεν είναι διόλου εύκολο να «περάσει έτσι» για ανθρώπους που νοιώθουν να προσβάλλεται η πίστη και οι αρχές τους.

Φυσιολογικές λοιπόν οι αντιδράσεις των «φανατικών», που διεκδικούν κι αυτοί -ας μην το ξεχνάμε- την δική τους «ελευθερία έκφρασης». Από εκεί και ύστερα, οι βρισιές και το ξύλο ανήκουν σε άλλη σφαίρα.

Η προσωπική μου άποψη είναι πως υπάρχουν πολλοί έξυπνοι τρόποι για να αντιδράσεις σε κάτι που σε θίγει και θα ήταν ευχής έργο να μην είχαμε τα επεισόδια έξω από το «Χυτήριο».

Από την άλλη πλευρά όμως, ας μην μας λένε διάφορα περί «σκοταδισμού» «ντροπής» και «έκθεσης της χώρας».

Το έργο είχε προκαλέσει έντονες διαμαρτυρίες και στο «πολιτισμένο» Μανχάταν, όπου ανέβηκε για πρώτη φορά το 1997 («μάζεψε» γύρω στους 2000 διαδηλωτές), κάτι που σίγουρα ήξεραν οι εδώ συντελεστές του. Καλές είναι λοιπόν οι «κορώνες» περί ελευθερίας της έκφρασης αλλά μην μου πείτε πως δεν είχαν γνώση για το τι θα μπορούσε να ακολουθήσει...

Και για να μην αναλωθούμε σε έναν διχασμό που δεν οδηγεί πουθενά, ας δούμε τις αστρολογικές παραμέτρους των συντελεστών του έργου και της παράστασης, για να πάρουμε ένα δείγμα του πως το σύμπαν συνωμοτεί, ώστε να γινόμαστε μάρτυρες τέτοιων επεισοδίων.

Ο θεατρικός συγγραφέας Τέρενς Μακ Νίλι μεγάλωσε στο Corpus Christ, εξ

Keywords
Τυχαία Θέματα