Κινηματογραφικές πρεμιέρες: Η νέα ταινία του Κώστα Γαβρά και η επιστροφή του Στίβεν Σόντερμπεργκ
Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες ο Κώστας Γαβράς πέντε χρόνια μετά από τους «Ενήλικες στην Αίθουσα» επιστρέφει.
Η ταινία του Κώστα Γαβρά είναι ένα κινηματογραφικό δοκίμιο πάνω στον θάνατο.
Ο βραβευμένος με Όσκαρ Στίβεν Σόντερμπεργκ φτιάχνει μια ταινία τρόμου από την πλευρά του φαντάσματος, ο Οζ Πέρκινς μεταφέρει ακόμα ιστορία του Στίβεν Κινγκ
Τελευταία Πνοή (Le Dernier Souffle /Last Breath)
Σκηνοθεσία: Κώστας Γαβράς
Παίζουν: Ντενί Πονταλιντέ, Καντ Μεράντ, Σαρλότ Ράμπλινγκ
Περίληψη: Ένας διάσημος συγγραφέας γοητεύεται από την περίπτωση ενός γιατρού, που αναλαμβάνει ασθενείς σε τερματικό στάδιο, και μαζί ξεκινούν μια φιλοσοφική συζήτηση.
Ο Κώστας Γαβράς επιστρέφει με μια συγκινητική ταινία, που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαν Σεμπαστιάν.
Σε ένα είδος φιλοσοφικού κινηματογραφικού δοκιμίου, ο γιατρός Ογκουστίν Μασέ και ο διάσημος συγγραφέας Φαμπρίς Τουσέν συζητούν για τη ζωή και τον θάνατο, επισκεπτόμενοι ασθενείς που βρίσκονται κοντά στο τέλος. Μέσα από μια σειρά διαφορετικών συναντήσεων- από μια θλιμμένη γυναίκα μέχρι μια τσιγγάνα που θέλει να την αποχαιρετήσουν με ένα παραδοσιακό γλέντι- ο υποχόνδριος συγγραφέας αντιμετωπίζει τους δικούς του φόβους και ανησυχίες.
Στα 91 του χρόνια ο Κώστας Γαβράς, όπως νωρίτερα και ο Πέδρο Αλμοδόβαρ, αναρωτιέται για το πώς θα τελειώσουν όλα και αν θα μπορέσει να φύγει με αξιοπρέπεια. Εμπνευσμένος λοιπόν από το ομώνυμο βιβλίο του ακτιβιστή φιλοσόφου Ρεζίς Ντεμπρέ και του γιατρού Κλοντ Γκραντζ, στο οποίο παρουσιάζονται οι μεταξύ τους συζητήσεις, αλλά και οι ιστορίες ανθρώπων που είχαν βρεθεί σε μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας, στήνει μια σειρά από γλυκόπικρες βινιέτες, για να μοιραστεί τις ανησυχίες του με το κοινό. Σίγουρα, ο Γαβράς, ακριβώς όπως κι ο Αλμοδόβαρ, με συγκινητικό τρόπο και αφηγητική δεινότητα, μέσα από διαφορετικούς ανθρώπους που ο καθένας αντιμετωπίζει με τον δικό του τρόπο το αναπόφευκτο, θέτει το ζήτημα της προσωπικής επιλογής, αντιμετωπίζοντας ένα θέμα ταμπού για την κοινωνία, όπου επιμένει να στέκεται απέναντι στο γεγονός του θανάτου μοιρολατρικά.
Αν και δεν είναι όλες οι ιστορίες εξίσου δυνατές, και κάποιες από αυτές κλείνουν προς τη διδαχή, ο Γαβράς στην πιο υπαρξιακή του ταινία, κάνει μια προσωπική εξομολόγηση εν είδη παρηγοριάς, όπως παρηγορητικά λειτουργεί και η περιπλάνηση του Τουσεν δίπλα στον γιατρό Μασέ, υπογράφοντας μια ταινία, όπου η προσωπική αγωνία γίνεται τρόπος επικοινωνίας.
Presence
Σκηνοθεσία: Στίβεν Σόντερμπεργκ
Παίζουν: Λούσι Λιου, Κρις Σάλιβαν, Κάλινα Λιάνγκ, Έντι Μαδέι, Γουέστ Μαλχόλαντ, Τζούλια Φοξ
Περίληψη: Όταν μια οικογένεια μετακομίζει σε ένα φαινομενικά ήσυχο προάστιο, σκοτεινά μυστικά αρχίζουν να αναδύονται και το πνεύμα που κατοικεί στο σπίτι παρακολουθεί τα δράματά τους, συμμετέχοντας στη ζωή τους.
Ένα ασυνήθιστο συναισθηματικό θρίλερ από τον σπουδαίο χολιγουντιανό σεναριογράφο Ντέιβιντ Κεπ και τον βραβευμένο με Όσκαρ Στίβεν Σόντερμπεργκ.
Μια οικογένεια μετακομίζει σ’ ένα ήσυχο προάστιο. Όμως το σπίτι τους κατοικείται από ένα φάντασμα, που γίνεται μάρτυρας των πιο προσωπικών άβολων στιγμών, περιφέρεται στο με υπερφυσική ταχύτητα και δίνει ασυνήθιστη προσοχή στην έφηβη Κλόι, η οποία προσπαθεί να ξεπεράσει τον θάνατο μιας αγαπημένης της φίλης. Η νεαρή είναι η μόνη που αντιλαμβάνεται την παρουσία, θεωρώντας πως είναι το πνεύμα της φίλης της, κι ενώ και η μητέρα και ο αδελφός της ο Τάιλερ δεν την πιστεύουν, ο πατέρας της καλεί ένα μέντιουμ για να τους βοηθήσει. Όταν ένας φίλος του Τάιλερ εμφανίζεται στο σπίτι και ολοένα αναζητάει μια ευκαιρία να μείνει μόνος με την Κλόι, η παρουσία, που μέχρι τέλους δεν αποκαλύπτει την ταυτότητά της, παρακολουθεί από κόντά και περιμένει την ώρα να αναλάβει δράση.
Ο Στίβεν Σόντερμπεργκ με μια steadycam περιπλανιέται στο σπίτι της οικογένειας, ακολουθώντας την οπτική του φαντάσματος, που εποπτεύει την καθημερινότητα και προστατεύει την ευάλωτη Κλόι, υπογράφοντας έτσι ένα ανορθόδοξο horror, χωρίς jumpscares και κλισέ, άκρως συναισθηματικό, όπου η μεταφυσική παρουσία δεν είναι απειλητική, αντίθετα η ίδια οικογένεια και οι δεσμοί μεταξύ των μελών της μοιάζουν πολύ πιο επικίνδυνοι.
Το φάντασμα τυλίγει τρυφερά την Κλόι, σε στιγμές μάλιστα αλληλεπιδρά και με τον χώρο, με την κάμερα του Σόντεμπεργκ να ακολουθεί με σωστούς ρυθμούς τη χρονικότητα της αφήγησης, δημιουργώντας αγωνία. Αν και σε σημεία επαναλαμβάνει τις καλές του ιδέες και η ένταση δεν κορυφώνεται σχεδόν ποτέ, το πείραμα του Αμερικανού σκηνοθέτη, που παραπέμπει περισσότερο σε ψυχολογικό θρίλερ παρά σε ένα στερεοτυπικό horror, μας κάνει να αναρωτηθούμε κατά πόσο τελικά εγκλωβιζόμαστε σε δυσλειτουργίες, που μας στοιχειώνουν περισσότερο από τα φαντάσματα.
2073
Σκηνοθεσία: Ασίφ Καπάντια
Παίζουν: Σαμάνθα Μόρτον, Ναόμι Άκι, Έκτορ Χιούερ
Περίληψη: Ένα δυστοπικο ντοκιμαντέρ «αληθινής επιστημονικής φαντασίας», που κινείται στο μέλλον για να αντιμετωπίσει τους κινδύνους του παρόντος.
Υβριδικό sci-fi ντοκιμαντέρ του οσκαρικού Ασίφ Καπάντια («Amy: Το Κορίτσι Πίσω Από το Όνομα», «Ντιέγκο Μαραντόνα»).
Το 2073 ο κόσμος μετά από έναν πυρηνικό όλεθρο κυβερνάται από δικτάτορες, νεοφιλελεύθερους, πάμπλουτους επιχειρηματίες και Αδελφούς της Τεχνολογίας. Η δημοκρατία και η ελευθερία έχουν καταλυθεί και drones ελέγχουν τους πάντες. Το «Φάντασμα», μια επιζήσασα, κρύβεται στα έγκατα ενός κατεστραμμένου πολυκαταστήματος από την στρατιωτική αστυνομία, που περιπολεί τους δρόμους. Στο δυστοπικό Νέο Σαν Φρανσίσκο, όλοι παρακολουθούνται, άνθρωποι εξαφανίζονται και ο κλοιός στενεύει για το Φάντασμα.
Επηρεασμένος από την αγαπημένη του ταινία, το κλασικό πειραματικό αριστούργημα του Κρις Μαρκέρ «Σταθμός Αποχαιρετισμού «(«La Jetée», 1962), ο Καπάντια συνδυάζει πραγματικά γεγονότα του σήμερα, στοιχεία τεκμηρίωσης, γνώμες ειδικών και στοιχεία fiction, για να μιλήσει για όλα τα φλέγοντα ζητήματα της εποχής μας: για την εξουσία, τον Τραμπ, το Ισραήλ, αλλά και την οικονομική και επιχειρηματική ελίτ των Μασκ, Ζούκερμπεργκ και Μπέζος.
Βασικά, ο ινδικής καταγωγής Βρετανός κινηματογραφιστής φτιάχνει ένα καθαρόαιμο πολιτικό ντοκιμαντέρ, που απλώς του φοράει την ταμπέλα της μυθοπλασίας, την οποία δεν εξελίσσει σημαντικά, για να μιλήσει ανοιχτά για όσα μας απειλούν. Η παρουσία της Σαμάνθα Μόρτον είναι το πιο κινηματογραφικό στοιχείο ενός κατ’ ουσία μανιφέστου, μέσα από το οποίο ο Καπάντια μιλάει θαρραλέα με ονόματα και γεγονότα από όλο τον πλανήτη, χωρίς να κρύβεται πίσω από συμβολισμούς. Διατυπώνοντας στο φινάλε την άποψη ότι όσα ζούμε μοιάζουν με επιστημονική φαντασία και πως η ανθρώπινη βούληση κινδυνεύει, καλεί ανοιχτά τους θεατές να αντιδράσουν όσο είναι καιρός.
The Monkey
Σκηνοθεσία: Οζ Πέρκινς
Παίζουν: Θίο Τζέιμς, Τατιάνα Μασλάνι, Ελάιτζα Γουντ, Κρίστιαν Κόνβερι, Κόλιν Ο'Μπράιεν, Ρόχαν Κάμπελ, Σάρα Λέβι
Περίληψη: Από τη στιγμή της ανακάλυψης ενός φαινομενικά ακίνδυνου παιχνιδιού σε μια παλιά οικογενειακή σοφίτα, αρχίζουν να εκτυλίσσονται περίεργα και φρικτά γεγονότα.
Αφού στοίχειωσε το κοινό με το «Longlegs», ο Οζ Πέρκινς επιστρέφει με ένα νέο horror, βασισμένο σε μια σύντομη ιστορία του Στίβεν Κινγκ.
Tα δίδυμα αδέρφια Χαλ και Μπιλ ανακαλύπτουν στη σοφίτα τους ένα παλιό παιχνίδι του πατέρα τους, που έχει τη μορφή μιας μαϊμούς. Σύντομα, γύρω τους αρχίζουν να εκδηλώνονται αποτρόπαιοι θάνατοι, που συνδέονται με το μυστηριώδες αντικείμενο. Τότε, αποφασίζουν να το ξεφορτωθούν και να συνεχίσουν τις ζωές τους, ώσπου ύστερα από πολλά χρόνια, το δολοφονικό μακελειό ξεκινά από την αρχή.
Βασισμένος σε μια μικρή ιστορία από το «Skeleton Crew – Η ομίχλη και άλλες ιστορίες», ο Οζ Πέρκινς, γιος του Άντονι Πέρκινς ακολουθεί τον δρόμο ενός ανάλαφρου horror, που όπως συχνά συμβαίνει στις ιστορίες του Κινγκ, εμπεριέχει μια αλληγορία. Αυτή τη φορά η σχέση μίσους των δυο αδερφών και το τραυματικό παρελθόν που έχει σημαδευτεί από την απώλεια της μητέρας του και τον διαρκώς απόντα πατέρα τους, είναι στην ουσία η βαριά κληρονομιά που συμβολίζει το σατανικό παιχνίδι.
Ισορροπώντας ανάμεσα στον τρόμο και το χιούμορ, ο Πέρκινς αναδεικνύει τις πολλαπλές διαστάσεις της ιστορίας και με μερικές διασκεδαστικές splater σκηνές σατιρίζει την ανθρώπινη βλακεία. Ο Θίο Τζέιμς στον διπλό ρόλο των διδύμων αδερφών, που παρουσιάζονται κάπως μονοδιάστατα, κλέβει τις εντυπώσεις με την ερμηνεία του.
Η Νέα Χρονιά που δεν Ήρθε Ποτέ (Αnul Nou Care n-a Fost /The New Year That Never Came)
Σκηνοθεσία: Μπογκντάν Μουρεσάνου
Παίζουν: Αντριάν Βαντσίκα, Νικολέτα Χάνκου, Ιουλιάν Ποστελνίκου, Μιχάι Καλίν, Εμιλία Ντομπρίν
Περίληψη: Λίγο πριν από το ξέσπασμα της χριστουγεννιάτικης επανάστασης του 1989 στη Ρουμανία, οι ζωές έξι αγνώστων διασταυρώνονται εν μέσω της λαϊκής εξέγερσης.
Ένα κινηματογραφικό επίτευγμα από τη Ρουμανία, που απέσπασε το Βραβείο καλύτερης ταινίας (Horizons) και Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI) στο Φεστιβάλ Βενετίας.
Στις 20 Δεκεμβρίου του 1989, η Ρουμανία βρίσκεται στα πρόθυρα της επανάστασης. Οι δρόμοι σφύζουν από ζωή με όλες τις διαδηλώσεις που πραγματοποιούνται, οι φοιτητές κοροϊδεύουν το καθεστώς μέσα από την τέχνη και τα σόου της Πρωτοχρονιάς δοξάζουν τον Τσαουσέσκου. Ωστόσο, μέσα στα κρύα σπίτια που δεν έχουν θέρμανση, οι οικογένειες δυσφορούν και δίνουν μάχη με τις προσωπικές συγκρούσεις και την πανταχού παρούσα σεκουριτάτε.
Μεγαλώνοντας μια δική του μικρού μήκους, το «Christmas Gift» ( 2018, ο Μπογκντάν Μουρεσάνου μας μεταφέρει στο Βουκουρέστι μια μέρα πριν από την επανάσταση και την πρώτη του Τσαουσέσου και αφηγείται έξι ιστορίες ανθρώπων από διαφορετικές τάξεις και ηλικίες. Ο κύκλος ανοίγει και κλείνει με την Φλορίνα, μια ηθοποιό του θεάτρου που καλείται να εγκαταλείψει τις πρόβες της λίγο πριν από την πρεμιέρα για να αντικαταστήσει μια πολιτικά ανεπιθύμητη παρουσιάστρια στο τηλεοπτικό πρωτοχρονιάτικο σόου. Κι ενώ ο Τσαούσεκσου είναι ακόμα ο παντοδύναμο δικτάτορας, η αιματηρή εξέγερση στην Τιμισοάρα προμηνύει μια αλλαγή. Το θέμα είναι αν τα πρόσωπα του Μουρεσάνου θα συμβιβαστούν, ή θα επαναστατήσουν.
Ο Ρουμάνος δημιουργός, συνδέοντας το συλλογικό με το προσωπικό, αποτυπώνει μέσα από κωμικοτραγωδία, που δεν της λείπει ο σαρκασμός, μια ζοφερή περίοδο της Ιστορίας της χώρας του. Ακολουθώντας τις διαδρομές των ηρών του με ένα μοντάζ δεξιοτεχνικό, αποκαλύπτει τελικά την πρόθεσή του: να μιλήσει για τις συνθήκες ενός απολυταρχικού καθεστώτος και το πώς αυτές επιδρούν στην ψυχολογία των ανθρώπων. Καθώς οι πολιτικές εντάσεις φτάνουν στο απροχώρητο για να καταλήξουν στην πτώση του Τσαουσέσκου και του κομμουνιστικού καθεστώτος, ο Μουρεσάνου ενώνει όλους αυτούς τους ήρωες σε ένα υπέροχο φινάλε υπό τους ήχους του «Μπολερό» του Μορίς Ραβέλ.
Θολός Bυθός
Σκηνοθεσία: Ελένη Αλεξανδράκη
Παίζουν: Φίλιππος Μηλίκας, Μάριος-Κωνσταντίνος Γαλετζάς, Κωνσταντίνος Αθανασάκης, Αινείας Τσαμάτης, Αγνή Στρουμπούλη, Σίμος Κακάλας, Στέλιος Μάινας, Εύη Σαουλίδου, Αγλαΐα Παπά, Κωνσταντίνος Σειραδάκης, Katia Leclerc O’Wallis, Κάτια Γκουλιώνη, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη
Περίληψη: Το 1949, ο Γιάννης, γιος αντάρτη, οδηγείται σε μία από τις Παιδοπόλεις της Βασίλισσας Φρειδερίκης ώστε να μάθει γράμματα. Εκεί όμως η ελπίδα του για μόρφωση θα λεκιαστεί από μια σειρά απροσδόκητων εμπειριών.
Η αληθινή ιστορία του συγγραφέα Γιάννη Ατζακά.
Το 1949, ο Γιάννης, γιος αντάρτη, ξεριζώνεται από τη θαλπωρή του σπιτιού του στο χωριό, γιατί η γιαγιά του πείθεται να τον παραδώσει στις Παιδοπόλεις της Βασίλισσας Φρειδερίκης µε την ελπίδα ότι το εγγόνι της θα µάθει γράµµατα και θα προκόψει. Σε αυτά τα ιδρύµατα, όπου χειραγωγούνται οι ιδέες και οι επιθυμίες, το παιδί περνάει έξι από τα πιο τρυφερά χρόνια της ζωής του, ενώ εφιάλτες και σκοτεινά αισθήματα για τον πατέρα του στοιχειώνουν την καρδιά του.
Διασκευάζοντας ελεύθερα το βιβλίο «Διπλωμένα Φτερά» και «Θολός Βυθός» του Γιάννη Ατζακά με τη συνδρομή του Παναγιώτη Ευαγγελίδη («Στρέλλα», «Xenia»,, η Ελένη Αλεξανδράκη ( «Ξεριζωμένοι», «Νοσταλγός», «Σταγόνα στον Ωκεανό», « Ο Αρσιβαρίστας και ο Άγγελος») αφηγείται την ιστορία ενός μικρού αγοριού που ξεριζώθηκε. Αποτυπώνοντας τον κόσμο μέσα από τα δικά του μάτια, μας μεταφέρει στις Παιδοπόλεις της βασίλισσας Φρειδερίκης, όπου τα παιδιά των κομμουνιστών μέσα από την πρόφαση της εκπαίδευσης, ουσιαστικά υφίσταντο πλύση εγκεφάλου, ενώ κάποια από αυτά δίνονταν για υιοθεσία στην Αμερική.
Η Αλεξανδράκη, με μια εξαιρετική ασπρόμαυρη φωτογραφία και μια σωστή αναπαράσταση της εποχής, βουτάει στις αναμνήσεις του ενήλικα ήρωά της, αποτυπώνει τις φασιστικές μεθόδους των Παιδοπόλεων χωρίς μεγαλοστομίες, για να καταλήξει στο ανατολικό μπλοκ, όπου ο Γιάννης πλέον θα συναντήσει τον πατέρα του. Μέσα από το χρονικό μιας ενηλικίωσης και την πληγή ενός παιδιού, καταγραφεί με λιτό και συγκινητικό τρόπο το τραύμα του Εμφύλιου πολέμου.
Η λογοτεχνικότητα του κειμένου του Ατζακά ίσως στερεί από τους διαλόγους τον ρεαλισμό, αλλά οι ερμηνείες των καλών ηθοποιών λειτουργούν εξισορροπητικά, με την Αλεξανδράκη να φτιάχνει μια συγκινητική τελικά ταινία, που πέρα από την ξεκάθαρη πολιτική της τοποθέτηση, στέκεται με αντικειμενικότητα απέναντι στην Ιστορία και τη μνήμη.
Η Επίθεση των Τιτάνων: Η Τελευταία Επίθεση (Attack on Titan: The Last Attack)
Σκηνοθεσία: Γιουιτσίρο Χαγιάσι
Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Βασίλη Παπαστάθη, Νίκης Γεωργακάκου, Δημήτρη Σάρλου, Κατερίνας Γκίργκις, Ακίνδυνου Γκίκα κ.α
Περίληψη: Η Μικάσα, ο Άρμιν και οι σύντροφοί τους προσπαθούν να σταματήσουν την καταστροφική επέλαση των Τιτάνων, της οποίας ηγείται ο πρώην φίλος και συμπολεμιστής τους Έρεν.
Επική προσθήκη στο δημοφιλές anime franchise του Γιουιτσίρο Χαγιάσι.
Η ανθρωπότητα ζούσε ήσυχα πίσω από τα πελώρια τείχη, που χτίστηκαν για να προστατεύεται από την απειλή των τερατωδών πλασμάτων, τους Τιτάνες. Ο αιώνας ειρήνης τους χτυπήθηκε από μία επίθεση στην πόλη τους, που άφησε ένα νεαρό παιδί, τον Έρεν, χωρίς μητέρα και ορκισμένο να εκδικηθεί τους Τιτάνες. Χρόνια αφότου μπήκε στο Σώμα Ερεύνης, ο Έρεν βρέθηκε αντιμέτωπος με έναν θανατηφόρο εχθρό, αποκτώντας έτσι μία ειδική ικανότητα, η οποία τον φέρνει αντιμέτωπο με μία νέα αλήθεια για τον κόσμο που ξέρει.
Αφού βρίσκεται πλέον πέρα από τα τείχη και έχοντας αποχωριστεί τους συντρόφους του, ο Έρεν βρίσκει τον εαυτό του να εμπνέεται από τη νέα αλήθεια και σχεδιάζει το Βουητό, ένα τρομακτικό σχέδιο για να εξαφανίσει κάθε ζωή από τον κόσμο. Με τη μοίρα του πλανήτη να χάνει την ισορροπία, ένα ετερόκλητο πλήρωμα από τους πρώην συντρόφους και εχθρούς του Ερεν ξεκινά για μία θανάσιμη αποστολή. Η μόνη ερώτηση είναι αν μπορούν να τον σταματήσουν.
Cleaner
Σκηνοθεσία: Μάρτιν Κάμπελ
Παίζουν: Ντέζι Ρίντλεϊ, Κλάιβ Όουεν, Ταζ Σκάιλαρ
Περίληψη: Μια ομάδα ριζοσπαστικών ακτιβιστών καταλαμβάνει το ετήσιο γκαλά μιας ενεργειακής εταιρείας, συλλαμβάνοντας 300 ομήρους προκειμένου να αποκαλύψουν τη διαφθορά των οικοδεσποτών. Οι τύχες τους βρίσκονται στα χέρια μιας πρώην στρατιωτικού, που τυχαίνει να εργάζεται στον καθαρισμό των παραθύρων.
Περιπέτεια οικολογικών ανησυχιών με τον Κλάιβ Όουεν.
Στο σύγχρονο Λονδίνο, μια ομάδα ριζοσπαστικών ακτιβιστών καταλαμβάνει το ετήσιο γκαλά μιας ενεργειακής εταιρείας, συλλαμβάνοντας εκατοντάδες ομήρους προκειμένου να αποκαλύψουν τη διαφθορά των οικοδεσποτών. Ο αγώνας του παίρνει άλλη τροπή, όταν ένας από τους εξτρεμιστές ξεκινά τις δολοφονίες για να στείλει το χαοτικό μήνυμά του στον κόσμο. Οι τύχες των ομήρων βρίσκονται στα χέρια μιας πρώην στρατιωτικού, που εργάζεται στον καθαρισμό των παραθύρων και η οποία αναλαμβάνει να σώσει τους παγιδευμένους μέσα στο κτίριο, συμπεριλαμβανομένου του μικρότερου αδελφού της, κρεμασμένη πενήντα ορόφους ψηλά.
Το Κυνήγι
Σκηνοθεσία: Χρήστος Πυθαράς
Παίζουν: Γιάννης Μπελής, Βασίλης Αναστασίου, Μελέτης Γεωργιάδης, Βασιλική Δέλιου, Σωτήρης Τσακομίδης, Χρύσα Αγγελοπούλου, Κωστής Τσακομίδης
Περίληψη: Η ιστορία ενός μοναχικού κυνηγού και σιδερά, που γεμίζει ενοχές για τον χαμό της μητέρας του, καθώς αναζητά την αγάπη στα μάτια ενός κακοποιημένου σκύλου.
Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Χρήστου Πυθαρά, που έκανε πρεμιέρα στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα Meet the Neighbors+ του 65ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Ο Γιάννης, ένας μοναχικός σιδεράς, βρίσκει ευχαρίστηση στο κυνήγι και στην κατασκευή χειροποίητων κοσμημάτων. Ο διπλανός του γείτονας, ο Ηλίας, κακομεταχειρίζεται τον μεγαλόσωμο σκύλο του. Ενόσω ο Ηλίας δουλεύει τα βράδια σεκιούριτι, ο σκύλος μένει κλειδωμένος στο μπαλκόνι και γαβγίζει ασταμάτητα. Ο Γιάννης δεν μπορεί να κοιμηθεί. Όταν χάνει την από χρόνια αποξενωμένη μητέρα του, γεμίζει ενοχές και θυμό. Η σύγκρουση του με τον Ηλία μοιάζει αναπόφευκτη.
Η ταινία «εξερευνά και παρατηρεί την έννοια της βίας και των διαφόρων μορφών της που ενυπάρχουν στη κοινωνίας μας, καθώς και τη μοναξιά και την κοινωνική, αστική και μη, αποξένωση», όπως λέει ο σκηνοθέτης Χρήστος Πυθαράς. Τον κεντρικό ήρωα της ιστορίας, Γιάννη, ενσαρκώνει με μια συγκλονιστική ερμηνεία ο μη ηθοποιός και σιδεράς στο επάγγελμα Γιάννης Μπελής. Στιβαρός, λιγομίλητος και μελαγχολικός αποδίδει με απόλυτη αυθεντικότητα τον εσωτερικό κόσμο του χαρακτήρα του.
Διαβάστε περισσότερα στο iefimerida.gr
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ποιον φωτογραφίζει ως «κακόψυχο αφεντικό» η μητέρα του Βασίλη Καλογήρου
- Τραγωδία στην Αρτέμιδα: Πέθανε 17χρονος μαθητής - Είχε διανυκτερεύσει στο σπίτι φίλου του
- Μετακόμισε το ζεύγος Κασσελάκη - Οι κούτες που κατέβαζε κι ανέβαζε ο Τάιλερ, που έφτασε με συνοδεία (Βίντεο και φωτό)
- Πώς ξέρουν ότι δολοφονήθηκε ο Καλογήρου;
- Τρώτε ψωμί κάθε μέρα: Αυτές είναι οι συνέπειες για το σώμα σας
- Ο Ντόναλντ Τραμπ κατάργησε τα διόδια της Νέας Υόρκης και στέφθηκε... βασιλιάς
- Νεκρός στον ύπνο του 17χρονος μαθητής στην Αρτέμιδα
- Θρίλερ με τον θάνατο της 69χρονης συμβολαιογράφου
- Συντάξεις – Αναδρομικά: Έως 12.600 ευρώ από την προσαύξηση επικουρικών – Γιατί υπάρχουν διαμαρτυρίες [πίνακες]
- Το νέο στοιχείο στην υπόθεση του Βασίλη Καλογήρου που μπορεί να «δείχνει» δολοφονία
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις iEfimerida
- Τουρκία: Στον εισαγγελέα η ηγεσία των Τούρκων βιομηχάνων για δηλώσεις τους κατά της κυβέρνησης Ερντογάν
- Σολτς: «Λάθος και επικίνδυνο» να αποκαλεί ο Τραμπ τον Ζελένσκι "δικτάτορα"»
- Premier League: Η Λίβερπουλ άφησε 2 βαθμούς στο «Βίλα Παρκ» -Ευκαιρία για Άρσεναλ να «ψαλιδίσει» τη διαφορά
- Οι πρώτες αντιδράσεις στην επίθεση Τραμπ κατά Ζελένσκι: Επικίνδυνες δηλώσεις, λέει ο Σολτς
- Νέα επίθεση Τραμπ σε Ζελένσκι: Μέτρια επιτυχημένος κωμικός -Έπαιζε τον Μπάιντεν σαν βιολί
- Ουκρανία: Ένας νεκρός σε αεροπορικό βομβαρδισμό της Ρωσίας στην Κούπιανσκ
- Wall Street: Κλείσιμο με άνοδο -Σε ιστορικό υψηλό ο S&P 500
- Εκλογές στη Γερμανία: Μετανάστευση, οικονομία και... κωπηλασία στην τελευταία τηλεμαχία Σολτς-Μερτς
- Washington Post: Η κυβέρνηση Τραμπ προωθεί μείωση δαπανών του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ
- Champions League: Η Αϊντχόφεν νίκησε στη παράταση τη Γιουβέντους και συνεχίζει στους «16»

- Τελευταία Νέα iEfimerida
- Κινηματογραφικές πρεμιέρες: Η νέα ταινία του Κώστα Γαβρά και η επιστροφή του Στίβεν Σόντερμπεργκ
- O Μπιλ Γκέιτς μιλάει για τα 4+1 πράγματα που θα φοβόταν αν ήταν τώρα νέος
- Καζακστάν: Μυστήριο με drone που βρέθηκε κοντά σε ρωσική στρατιωτική βάση
- Επίθεση Μητσοτάκη στην αντιπολίτευση: Χυδαία τοξικότητα με στόχο την αποσταθεροποίηση -Στη Βουλή θα πέσουν οι μάσκες
- Σοκ στην Αρτέμιδα: Νεκρός 17χρονος μαθητής -Είχε διανυκτερεύσει σε σπίτι φίλου του
- Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα, Τσικνοπέμπτη 20 Φεβρουαρίου
- Γαλλία: Περισσότεροι από τα δύο τρίτα των Παριζιάνων έχουν γεννηθεί εκτός πρωτεύουσας
- Ραγδαίες εξελίξεις για την Ουκρανία: Στις ΗΠΑ τη Δευτέρα ο Εμανουέλ Μακρόν
- Αντετοκούνμπο: Ο Σπανούλης άλλαξε την προσέγγισή μου στο μπάσκετ -Αν είμαι υγιής θα παίξω στο Eurobasket
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ο καιρός της Πέμπτης 20ης Φεβρουαρίου 2025
- Πόσο κοστίζει το τραπέζι της Τσικνοπέμπτης – Πιο «αλμυρό» το μοσχάρι
- Ο φιλόσοφος κι ο επιστήμονας του Κώστα Γαβρά – «Η τελευταία πνοή»
- Αρτέμιδα: Νεκρός 17χρονος μαθητής - Είχε διανυκτερεύσει σε σπίτι φίλου του
- Μετακόμισε το ζεύγος Κασσελάκη - Οι κούτες που κατέβαζε κι ανέβαζε ο Τάιλερ, που έφτασε με συνοδεία (Βίντεο και φωτό)
- Μουσική: Αυτό το είδος αυξάνει πράγματι την παραγωγικότητα
- Κεφαλονιά: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης το Αργοστόλι λόγω της κακοκαιρίας
- Νέες ταινίες: Ο Κώστας Γαβράς επιστρέφει με την θαρραλέα και φιλοσοφημένη “Τελευταία Πνοή”
- Απογοήτευση στο ΠΑΣΟΚ για τις δημοσκοπήσεις: Γιατί δεν «κερδίζει» από τη φθορά της κυβέρνησης