Γιουροβίζιον: Στα παρασκήνια του εθνικού τελικού

Την ώρα που έξω από το Christmas Theater στο Γαλάτσι το βράδυ της περασμένης Πέμπτης απολυμένοι των δισκοπωλείων Metropolis πέταγαν τρικάκια με το σύνθημα «Ανδρέα Κουρή, μην ξεχνάς, μας χρωστάς» διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους από τον ιδιοκτήτη του μουσικού σταθμού MAD που είχε αναλάβει την παραγωγή της βραδιάς, στο εσωτερικό επικρατούσε διαφορετικός αναβρασμός. Σελέμπριτι έκαναν δηλώσεις στις κάμερες, γιουροφάν έψαχναν να βρουν τις θέσεις τους στην πλατεία, ενώ στον εξώστη

άλλοι κουνούσαν τα ελληνικά σημαιάκια τους στον ρυθμό των παλαιότερων επιτυχιών της Γιουροβίζιον που έπαιζαν από τα ηχεία. Οσο μια ομάδα παιδιών με μπλούζες με τη στάμπα «Dinamiss – Odyssey. Vote 10» περπατούσε στους διαδρόμους, ο floor manager έδινε οδηγίες από μικροφώνου για την έναρξη του ζωντανού προγράμματος, οι εικονολήπτες έκαναν τις τελευταίες ρυθμίσεις στις κάμερες και τα μέλη των fan clubs του διαγωνισμού οργανώνονταν επιδεικνύοντας την ιδιότητά τους φορώντας μπλούζες με τα σχετικά σήματα.

ΤΟ «ΖΕΣΤΑΜΑ». Λίγα λεπτά πριν από την έναρξη του εθνικού τελικού που διοργάνωσε η ΕΡΤ, έπειτα από μια δεκαετία απευθείας αναθέσεων, για την ανάδειξη του φετινού εκπροσώπου της χώρας μας στον διαγωνισμό τραγουδιού της Γιουροβίζιον, και ο ενθουσιασμός για την ανοιχτή διαδικασία που υποσχέθηκε η Κατερίνα Κασκανιώτη, πρώην διευθύνουσα σύμβουλος της κρατικής τηλεόρασης, τον περασμένο Σεπτέμβριο είναι έκδηλος σε όσους βρέθηκαν στο θέατρο. Μόλις ο floor manager άρχισε την αντίστροφη μέτρηση για να βγει στον αέρα, οι τελευταίοι έτρεξαν να κάτσουν στις θέσεις τους. Οταν το χαρακτηριστικό σήμα της EBU ακούστηκε από τα ηχεία, το κοινό ξέσπασε σε χειροκροτήματα τα οποία έγιναν θερμότερα μετά το τέλος του βίντεο αρχής, στην εμφάνιση του Σάκη Ρουβά και της Ελενας Παπαρίζου στη σκηνή. Οι δύο τραγουδιστές, ζωντανή υπενθύμιση των περασμένων μεγαλείων που έζησε η Ελλάδα στον διαγωνισμό πριν από δύο δεκαετίες, έπιασαν το μικρόφωνο για να ερμηνεύσουν τρία αγαπημένα κομμάτια από το παρελθόν της Γιουροβίζιον, συνοδεία της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ. «Waterloo» των ABBA, «Hold me know» του Τζόνι Λόγκαν και «Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και τ’ αγόρι μου» που σύστησε στο ευρωπαϊκό κοινό η Μαρινέλλα, τώρα διασκευάστηκαν από το παρουσιαστικό ντουέτο της βραδιάς, ζεσταίνοντας την ατμόσφαιρα.

ΑΜΗΧΑΝΟΙ ΟΙΚΟΔΕΣΠΟΤΕΣ. Μετά το σύντομο διαφημιστικό διάλειμμα, ο Σάκης Ρουβάς και η Ελενα Παπαρίζου επέστρεψαν στη σκηνή, με νέα ρούχα αλλά και διαφορετικούς ρόλους: των οικοδεσποτών του εθνικού τελικού. Η αμηχανία τους ήταν έκδηλη όχι μόνο από τον τρόπο που είχαν στηθεί απέναντι από τις κάμερες, αλλά κυρίως από τα σαρδάμ που έκαναν διαβάζοντας τα λόγια τους στην οθόνη του ότο κιου. Ακόμα κι έτσι, ωστόσο, αυτή η εκτροπή από τη στυλιζαρισμένη εμφάνιση των παρουσιαστών αντίστοιχων στιγμών έμοιαζε χαριτωμένη. Ενώ δίνουν πάσα σ’ ένα βίντεο με παλαιότερες συμμετοχές της Ελλάδας στη Γιουροβίζιον, το κοινό ξεσπά σε ουρλιαχτά. Η Μαρίνα Σάττι, η περσινή εκπρόσωπός μας στον μουσικό θεσμό, παίρνει θέση για να τραγουδήσει το «Zari» και γνωρίζει την αποθέωση. Στους πρώτους στίχους του τραγουδιού της κινητά υψώθηκαν στον αέρα τραβώντας βίντεο για τα social media, κάποιοι σιγοτραγουδούσαν μαζί της κι άλλοι χειροκροτούσαν στον ρυθμό. Αν και δεν κατάφερε να διακριθεί πέρυσι στο Μάλμε της Σουηδίας, έχει κερδίσει σίγουρα το 12άρι των φαν του διαγωνισμού. Αραγε θα κατάφερναν κάτι αντίστοιχο και οι 12 φετινοί υποψήφιοι;

ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ.

Το βίντεο που έπεσε στον αέρα έδωσε τον απαραίτητο χρόνο για να ετοιμαστεί η σκηνή ώστε να ξεκινήσει το διαγωνιστικό μέρος της βραδιάς. Η επιβεβαίωση της εκκίνησης της διαδικασίας από τους δύο οικοδεσπότες έγινε αποδεκτή με ενθουσιασμό από το κοινό που έδειξε να ανυπομονεί να δει τι είχαν ετοιμάσει οι καλλιτέχνες για τη μεγάλη στιγμή. Τον πάγο έσπασε ρυθμικά ο Rikki με το τραγούδι του «Elevator» που έδωσε έναν χαρούμενο τόνο, για να ακολουθήσει ο Θάνος Λάμπρου που σαν άλλος Ελβις Πρίσλεϊ τραγούδησε το «Free Love» και χειροκροτήθηκε. Στην εμφάνιση του Κώστα Αγέρη, ο οποίος βγήκε τρίτος στη σκηνή με το κομμάτι «Γη μου», τις εντυπώσεις έκλεψε η ποντιακή του λύρα ανεβάζοντας τους τόνους, πριν έρθει ο Αντι Νίκολας με την μπαλάντα του «Lost My Way» για να τους ρίξει. Η εμφάνιση της Κλαυδίας που, σύμφωνα με τα προγνωστικά, ήταν το μεγάλο φαβορί για τη νίκη, ενθουσιάζει το κοινό που τραγουδά μαζί της την «Αστερομάτα» και τη χειροκροτεί ζεστά. Η γνώριμη παρουσία του βετεράνου του διαγωνισμού Κωνσταντίνου Χριστοφόρου και του new entry Κώστα Καραφώτη δεν έστειλε το κοινό στον «Παράδεισο», όπως τραγουδούσαν οι δυο τους, αλλά έτυχε καλής υποδοχής. Αντίθετα, οι Τζωρτζίνα Κάλαϊς με τον Τζον Βλασερό, ερμηνεύοντας κάπως επιθετικά το «High Road», δεν φάνηκαν έτοιμοι να πάρουν τον δρόμο για τη Βασιλεία της Ελβετίας.

Αρκετό ενδιαφέρον έδειξαν οι θεατές για την Barbz που τραγουδώντας το «Sirens», με τους χορευτές να φέρνουν μια αίσθηση Μάτριξ με τα δερμάτινα ρούχα και τα γυαλιά ηλίου, καταχειροκροτήθηκε. Φωτιά στη σκηνή έβαλε η Ευαγγελία με το «Vale» που έγινε δεκτό με παρατεταμένο χειροκρότημα και φωνές, δικαιολογώντας κι αυτή τον τίτλο του φαβορί για το χρίσμα της φετινής εκπροσώπησης. Εκεί βέβαια που το στάδιο ξεσηκώθηκε ήταν όταν οι Dinamiss πήραν θέση για να τραγουδήσουν το «Odyssey». Το φαν κλαμπ τους όρθιο τις ακολουθούσε στους στίχους και ζητωκραύγαζε, επιδεικνύοντας μάλλον υπερβολικό ζήλο. Απότομη προσγείωση σε χαμηλούς τόνους ήρθε στη συνέχεια με τη Ναυσικά και το «Unhurt Μe» που πέρασε σχεδόν απαρατήρητο, πριν κλείσει τη βραδιά η Xannona Xan με το παιχνιδιάρικο «Play Ιt!».

ΟΙ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ.

Μόλις ολοκληρώθηκε το διαγωνιστικό κομμάτι κι έγινε το διάλειμμα για τις διαφημίσεις, οι περισσότεροι παρευρισκόμενοι σηκώθηκαν να πάρουν μια ανάσα. Στις πρώτες θέσεις της πλατείας βρίσκονταν καλεσμένοι της ΕΡΤ αρκετοί καλλιτέχνες που είχαν εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον διαγωνισμό όλα αυτά τα χρόνια, μαζί με παρουσιαστές της δημόσιας τηλεόρασης, δημοσιογράφους και συνεργάτες της. Δίπλα στον πρόεδρο Γιάννη Παπαδόπουλο ήταν καθισμένοι ο Γιώργος Καπουτζίδης και η Μαρία Κοζάκου, μια επιλογή με πολλούς συμβολισμούς για την ενδεχόμενη επιστροφή τους στο τιμόνι της παρουσίασης του διαγωνισμού τον Μάιο. Οι άνδρες της ασφάλειας που είναι απλωμένοι περιμετρικά της σκηνής δεν επιτρέπουν την πρόσβαση στα παρασκήνια, ενώ ο Φωκάς Ευαγγελινός, σκηνοθέτης της βραδιάς, τρέχει να ρυθμίσει τις τελευταίες λεπτομέρειες για τις εμφανίσεις του Σάκη Ρουβά και της Ελενας Παπαρίζου που θα ακολουθούσαν.

ΤΑ ΓΚΟΛ ΚΑΙ Η ΚΛΑΥΔΙΑ.

Οταν οι δύο τραγουδιστές πήραν τον λόγο για να ερμηνεύσουν τις γιουροβιζιονικές τους επιτυχίες, με το σόου που παρουσίασαν ήταν εκθαμβωτικοί. Εκαναν ακόμα και τους πιο σκληρούς επικριτές τους για τα σαρδάμ και τα λάθη που είχαν προηγηθεί στην εκφώνηση (και δεν ήταν λίγα) να ξεχαστούν. Κι ας σκορπούσαν συχνά γέλιο στο κοινό και χαμηλόφωνα σχόλια για την προετοιμασία τους. Η Ελενα Παπαρίζου άλλωστε που είχε δυσκολευτεί περισσότερο, στο διάλειμμα κάποιου βίντεο, με νόημα χαιρέτησε το κοινό που την επευφημούσε για την προσπάθειά της να διαβάσει όπως όπως το κείμενό της. Το δικό του χειροκρότημα εισέπραξε και ο εκπρόσωπος της Κύπρου που συστήθηκε στο ελληνικό κοινό, διασκευάζοντας το «Fuego». Η εμφάνισή του ξεκίνησε και την αντίστροφη μέτρηση για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Την ώρα που ο Ολυμπιακός σκόραρε το τρίτο του γκολ εναντίον της Καραμπάγκ κι ένας θεατής που παρακολουθούσε τον αγώνα από το κινητό του άρχισε να το πανηγυρίζει, ο Σάκης Ρουβάς και η Ελενα Παπαρίζου φώναζαν το όνομα της Κλαυδίας ως νικήτριας του εθνικού τελικού. Ανάμεσα σε κομφετί που έπεφταν από την οροφή η νεαρή τραγουδίστρια χάθηκε στην αγκαλιά των παρουσιαστών και πήρε ένα παρατεταμένο χειροκρότημα από το κοινό. Οχι όμως και από τους φαν των Dinamiss που αποχωρούσαν κακήν κακώς αφού οι ελπίδες τους διαψεύστηκαν.

Keywords
Τυχαία Θέματα