Είδαμε τον Παύλο Παυλίδη στη Στέγη-Βυθιστήκαμε στο νέο ηχητικό σύμπαν του Γιάννη Μαρκόπουλου
«"Ερχόμαστε απ' τον ορίζοντα" θα μπορούσε να ήταν ο εναλλακτικός αυτού που κάνουμε» είχαν πει ο Παύλος Παυλίδης και ο Χρήστος Σαρρής στη συνέντευξη που παραχώρησαν στον Θεοδόση Μίχο και το The Magazine του NEWS 24/7, λίγες μέρες πριν από την παράσταση «Πέρα από τη θάλασσα» στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Και είχαν δίκιο. Ο Παύλος Παυλίδης ήρθε από τον ορίζοντα του μέλλοντος, συνάντησε το σπουδαίο έργο του Γιάννη Μαρκόπουλου στο παρελθόν, και δημιούργησε ένα
Εν μέσω της θυελλώδους συζήτησης που είχε ανοίξει σχετικά με τον δίσκο και το κατά πόσο ήταν επιτυχημένη η διασκευή των τραγουδιών, με τις απόψεις να διίστανται και τις φωνές να κυμαίνονται από το «κράξιμο» μέχρι την «αποθέωση», αποφασίσαμε να δούμε και να ακούσουμε από κοντά το εγχείρημα του Παύλου Παυλίδη. Την live εκτέλεση των 16 τραγουδιών του Γιάννη Μαρκόπουλου που διασκεύασε (στον δίσκο περιλαμβάνονται τα 12), σε μια σκηνοθετημένη παράσταση δια χειρός - και ματιάς - του Χρήστου Σαρρή, έχοντας μαζί του στη σκηνή μια 9μελή ομάδα μουσικών - ανάμεσά τους κι ένα κουαρτέτο εγχόρδων - και το Πολυφωνικό Σχήμα Διώνη.
Ο Παύλος Παυλίδης ανέλαβε έναν διπλό ρόλο που τον έφερε εις πέρας με μεγάλη επιτυχία: αφενός τραγούδησε για πρώτη φορά διασκευές και όχι δικά του τραγούδια, αφετέρου ήταν performer και όχι μόνο ερμηνευτής. Για όσους τον συνηθίσαμε να ανεβαίνει στη σκηνή και να ξεσηκώνει τα πλήθη ξεδιπλώνοντας την ροκ ιδιοσυγκρασία του, η «παρθενική» εικόνα στην έναρξη της παράστασης ήταν πρωτόγνωρη. Φορώντας μια φόρμα εργασίας, όπως και καλλιτέχνες που τον πλαισίωναν, ταπεινός και χαμηλόφωνος, ξεκίνησε με το ομώνυμο «Πέρα από τη Θάλασσα», έχοντας ένα λιτό σκηνικό στο οποίο ήταν διακριτό μόνο το μισό μέρος της σκηνής - από τη μέση και κάτω. Η μεγάλη φουτουριστική σωλήνα που απλωνόταν μπροστά του, ξεκίνησε σιγά σιγά να ανεβαίνει, αποκαλύπτοντας το υπόλοιπο μέρος της σκηνής, ενώ ο ίδιος άρχισε να «λύνεται» και να ξεδιπλώνεται.
Ακολούθησαν το «Κάτω στης Μαργαρίτας τ’ αλωνάκι» και το «Όχι δεν πρέπει» σε ήρεμους τόνους, έχοντας ως «καμβά» στο πίσω μέρος της σκηνής το καταπληκτικό artwork του Στέφανου Ρόκου, ενώ λίγα λεπτά αργότερα έγινε το (πρώτο) μεγάλο «μπαμ». Η «Ρόζα η Ναζιάρα» έβαλε «φωτιά» στη σκηνή, με τον Παύλο Παυλίδη να δημιουργεί μία άκρως ηλεκτρική ατμόσφαιρα και τον ίδιο να επιδίδεται σε μια συγκλονιστική ερμηνεία, η οποία περιελάμβανε ακόμη και ραπάρισμα στους στίχους που πρόσθεσε κατά τη διασκευή του τραγουδιού. Στο video wall στο βάθος της σκηνής, το οποίο αποτέλεσε τον βασικότερο άξονα της σκηνοθετικής προσέγγισης της παράστασης, αναβόσβηνε η «ΔΗΚΕΟΣΙΝΗ», μια λέξη που αποτελεί ισχυρό σύνθημα της εποχής μας και των αγώνων για εξάλειψη του ρατσισμού - και όχι μόνο.
Η δεύτερη μεγάλη και πιο έντονη στιγμή της βραδιάς ήταν στα «Γκρεμισμένα σπίτια», ένα τραγούδι το οποίο τόσο ο Παύλος Παυλίδης με την ερμηνεία του όσο και ο Χρήστος Σαρρής με την σκηνοθετική μαεστρία του, έφεραν στο σήμερα. Στο video wall πέρασαν από μπροστά μας, μέσα από τη φιγούρα του αξεπέραστου δημιουργού Γιάννη Μαρκόπουλου, όλες οι σύγχρονες εικόνες βίας, πόνου και δυστυχίας που βιώνουμε σε εθνικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο. Ο πόλεμος, τα φοβισμένα μάτια των παιδιών, οι ξεριζωμένοι, οι αγώνες για τα ανθρώπινα (και αυτονόητα) δικαιώματά μας, ο Ζακ Κωστόπουλος, τα θύματα των γυναικοκτονιών, η επανάσταση, η διεκδίκηση της ίδιας της ζωής μας «εικονοποιήθηκαν» υπό τον ήχο του στίχου «έτσι είν’ η ζωή μας μεσημέρι βράδυ», αλλά και εκείνων που πολύ εύστοχα πρόσθεσε ο Παύλος Παυλίδης στο τραγούδι, με το βλέμμα στραμμένο στο παρόν και το μέλλον, σε μια εκτέλεση που ήταν «γροθιά στο στομάχι».
Τα «Μαλαματένια λόγια» και «Τα λόγια και τα χρόνια» ξεχώρισαν, επίσης, στην μουσική παράσταση, μέσω της οποίας ο Παύλος Παυλίδης μας επανασύστησε τα τραγούδια του σπουδαίου Έλληνα συνθέτη, τοποθετώντας σε ένα νέο και μοντέρνο ηχητικό σύμπαν, που ήταν βασισμένο σε ηλεκτρικούς και synth ήχους, λούπες και πολυφωνίες. Ακόμη κι αν οι εν λόγω διασκευές «ξένισαν» κάποιους ακροατές στον δίσκο του, στη live εκδοχή τους άγγιξαν και παρέσυραν, τελικά, το κοινό της Στέγης. Τα «Πώς να τραγουδήσω», «Χίλια μύρια κύματα», «Γεννήθηκα», «Μιλώ για τα παιδιά μου», «Τη μέρα της Πεντηκοστής» συμπλήρωσαν, μεταξύ άλλων, το μουσικό παζλ, με το τελευταίο, μάλιστα, να αποδίδεται με έναν σχεδόν ευλαβικό τρόπο από τον Παύλο Παυλίδη, ο οποίος ανέβηκε στο πάνω μέρος της σκηνής, περνώντας μέσα από τα visuals και στρέφοντας τον προβολέα προς τον κόσμο.
Κατά τη διάρκεια της παράστασης, υπήρξαν και δύο μικρές εκπλήξεις. Η πρώτη ήταν το τραγούδι «Περιμένω» από την προσωπική δισκογραφία του Παύλου Παυλίδη, το μοναδικό δικό του που ακούσαμε, καθώς - όπως μας είπε - ο Χρήστος Σαρρής του πρότεινε να ερμηνεύσει και ένα που έχει γράψει ο ίδιος, το οποίο να αφιερώνει στον Γιάννη Μαρκόπουλο. Η δεύτερη έκπληξη ήρθε προς το τέλος της βραδιάς, όταν ο Παύλος Παυλίδης επέστρεψε στη σκηνή μετά από μια ολιγόλεπτη απουσία και τραγούδησε χωρίς όργανα και με σχεδόν παιδικό τρόπο το «Θα πάω στη Ζούγκλα με τον Ταρζάν». Την ίδια στιγμή οι υπόλοιποι μουσικοί έκαναν διάφορους ήχους ζώων στα παρασκήνια, με τον ίδιο να «σκάσει» και ένα αυθόρμητο χαμόγελο στο τέλος.
Το τέλος της παράστασης μας βρήκε συγκινημένους και συνάμα γοητευμένους από το πώς ο Παύλος Παυλίδης κατάφερε να μεταμορφώσει τα μεγαλουργήματα του Γιάννη Μαρκόπουλου, φέρνοντάς τα στο σήμερα, χωρίς να χάσουν τα βαθιά νοήματά τους και χωρίς να τα διασκευάσει απλώς για να τα διασκευάσει. Η δουλειά και η μελέτη του φαίνονται, τίποτα δεν έγινε τυχαία, ούτε ελαφρά τη καρδία. Ο καλλιτέχνης, όχι μόνο προσπάθησε να τα φέρει στα μέτρα του και να τα αποδώσει με το δικό του ύφος ερμηνευτικά, αλλά τα εμπλούτισε με σύγχρονα μουσικά στοιχεία και συνέδεσε τα διαχρονικά μηνύματά τους με τα φλέγοντα ζητήματα της εποχής μας. Η δε σκηνοθετική απόδοσή τους, τα πήγε ακόμη ένα βήμα παραπέρα, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι μαγευτικό.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- ΕΜΑΚ: Ο γιος του ανθρώπου που έσωσε τον Μπογδάνο στο Αίγιο, 28 χρόνια μετά έβγαλε ένα 7χρονο κοριτσάκι
- Νέο έκτακτο δελτίο από την ΕΜΥ για την κακοκαιρία Μπάρμπαρα – Οι περιοχές όπου θα χιονίζει σήμερα και η πρόβλεψη για την Αττική
- Μπάχαλο με τα κλειστά σχολεία την Τετάρτη 8/2 σε Αττική – Αλλαγές με νέα ανακοίνωση
- Το viral βίντεο που φέρεται να δείχνει σκύλο να αλυχτά για να προειδοποιήσει τους ανθρώπους για τον σεισμό
- Παπαζάχος: Κάποια στιγμή θα βιώσουμε στον ελληνικό χώρο έναν σεισμό σαν της Τουρκίας
- Στα «λευκά» τα βόρεια προάστια - Χιόνια και σήμερα στην Αττική
- Χανιά: Εκλαιγαν γιατροί και νοσηλευτές – Εξιτήριο μετά από 50 μέρες στη ΜΕΘ για τη 17χρονη
- Ωράριο λειτουργίας καταστημάτων σήμερα, 08/02 στην Αθήνα
- Τι απέγινε το βρέφος που γεννήθηκε στα χαλάσματα
- Σοκ στις Σέρρες: Πυροβόλησε τη νύφη του και αυτοκτόνησε
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις News 24|7
- Μαρί Κιουρί: Ανέτρεψε κάθε στερεότυπο, ενώ η ακτινοβολία κατέτρωγε αργά, αλλά σταθερά το σώμα της
- Ο Καρατζαφέρης και το "πονηρό" σενάριο επιστροφής στη ΝΔ
- Δωρεάν στην πόλη: 5 εκδηλώσεις χωρίς είσοδο για την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου
- ΗΠΑ: Ανοίγει ο δρόμος για την πώληση των F-35 στην Ελλάδα - "Πράσινο φως" Μενέντεζ
- Σεισμός στην Τουρκία: Ο καλύτερος και ο χειρότερος εαυτός μας
- ΑΑΔΕ: "Φουλάρει" μηχανές - Ποιους βάζει στο μικροσκόπιο το 2023
- Τι είναι η αισθητή θερμοκρασία και σε τι διαφέρει από αυτή που δείχνει ο υδράργυρος
- Τράπεζες: Η χρηματιστηριακή ευφορία δείχνει deals
- Κακοκαιρία: Νέο έκτακτο της ΕΜΥ - Πώς θα εξελιχθεί η "Μπάρμπαρα" τις επόμενες ώρες, ποιες περιοχές θα πλήξει
- Σχολεία: Στις 10:00 ανοίγουν σε Αγία Παρασκευή και Χολαργό
- Τελευταία Νέα News 24|7
- Είδαμε τον Παύλο Παυλίδη στη Στέγη-Βυθιστήκαμε στο νέο ηχητικό σύμπαν του Γιάννη Μαρκόπουλου
- Σχολεία: Στις 10:00 ανοίγουν σε Αγία Παρασκευή και Χολαργό
- NBA: Ο ΛεΜπρόν Τζέιμς πρώτος σκόρερ όλων των εποχών - Έσπασε το ρεκόρ του Καρίμ Αμπντούλ-Τζαμπάρ
- Διαμαρτυρία καλλιτεχνών στο υπουργείο Πολιτισμού - "Η μόνη παράσταση σήμερα είναι η απεργία μας"
- ΑΑΔΕ: "Φουλάρει" μηχανές - Ποιους βάζει στο μικροσκόπιο το 2023
- Κακοκαιρία: Νέο έκτακτο της ΕΜΥ - Πώς θα εξελιχθεί η "Μπάρμπαρα" τις επόμενες ώρες, ποιες περιοχές θα πλήξει
- Τι είναι η αισθητή θερμοκρασία και σε τι διαφέρει από αυτή που δείχνει ο υδράργυρος
- Καιρός Θεσσαλονίκη: Λίγες νεφώσεις και κρύο
- Καιρός Αθήνα: Χιονόνερο και χιόνια - Από το απόγευμα ύφεση
- ΗΠΑ: Ανοίγει ο δρόμος για την πώληση των F-35 στην Ελλάδα - "Πράσινο φως" Μενέντεζ
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Τουρκία: Τραγικός απολογισμός: 20.000 νεκροί σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας [vid]
- 42 χρόνια μόνιμοι κάτοικοι στο «Γ. Καραϊσκάκης»
- Ξηρασία, λειψυδρία, κόλαση φωτιάς στη Χιλή – Δασικές πυρκαγιές καίνε εδώ και έναν μήνα, με θερμοκρασίες άνω των 40οC
- Σεισμός σε Τουρκία και Συρία: Σχεδόν 9.000 οι νεκροί, εφιαλτικές προβλέψεις για 20.000 θύματα – Δεύτερη ομάδα της ΕΜΑΚ στέλνει η Ελλάδα (Videos)
- ΕΜΑΚ στην Τουρκία – σεισμός: 4 ανθρώπους έχουν βγάλει ζωντανούς από τα ερείπια οι Έλληνες
- Τον Καρατζαφέρη δεν τον... θέλουν τα «παιδιά του»
- Συνεδριάζει η Super League για τους ελέγχους στις προδιαγραφές των αγωνιστικών χώρων
- Η Αμερική «θα αναλαμβάνει δράση» αν η Κίνα «απειλεί την εθνική κυριαρχία της», λέει ο Μπάιντεν
- Long Covid: Πέντε συνήθειες που μειώνουν κατά 50% την πιθανότητα επίμονων συμπτωμάτων
- NBA: Ο ΛεΜπρόν Τζέιμς έγραψε Ιστορία - Πρώτος σκόρερ όλων των εποχών, ξεπέρασε τον Τζαμπάρ