Έβαλε 4η χορδή και άλλαξε για πάντα το Ελληνικό τραγούδι

Ο Μανώλης Χιώτης δεν ήταν απλώς ένας δεξιοτέχνης του μπουζουκιού· ήταν ένας καινοτόμος, ένας μουσικός που έβλεπε πέρα από τα όρια της εποχής του. Γεννημένος το 1921, μεγάλωσε μέσα στη μουσική και από μικρή ηλικία είχε δείξει ότι το ταλέντο του δεν θα περιοριζόταν σε αυτά που ήδη υπήρχαν. Παίζοντας το παραδοσιακό τρίχορδο μπουζούκι, ένιωσε ότι δεν μπορούσε να εκφραστεί πλήρως. Ήθελε να παίξει πιο γρήγορα, πιο περίπλοκα, να φέρει έναν νέο αέρα στο λαϊκό τραγούδι. Και έτσι, πήρε μια απόφαση που θα άλλαζε την ιστορία της ελληνικής μουσικής: πρόσθεσε μια τέταρτη χορδή

στο μπουζούκι.

Το τετράχορδο μπουζούκι δεν ήταν απλώς μια τροποποίηση ενός οργάνου. Ήταν μια επανάσταση. Με τη νέα του μορφή, το μπουζούκι μπορούσε να παίζεται με περισσότερες τεχνικές, θυμίζοντας κιθάρα και επιτρέποντας στον Χιώτη να αναπτύξει ένα μοναδικό στυλ που συνδύαζε το ρεμπέτικο με τη δυτική μουσική. Ο ίδιος έλεγε ότι «το μπουζούκι είναι ελληνικό όργανο, αλλά πλέον μπορεί να σταθεί παντού».

Η μουσική του Χιώτη ήταν γρήγορη, δεξιοτεχνική, γεμάτη ενέργεια. Έφερε τζαζ επιρροές, εισήγαγε αρμονίες που δεν είχαν ξανακουστεί στο λαϊκό τραγούδι και καθιέρωσε το μπουζούκι ως σολιστικό όργανο, ικανό να σταθεί δίπλα στις μεγάλες ορχήστρες. Χάρη σε αυτόν, το λαϊκό τραγούδι βγήκε από τα μικρά κουτούκια και πέρασε σε μεγάλες μουσικές σκηνές, κατακτώντας ακόμα και το εξωτερικό.

Ο Μανώλης Χιώτης δεν έφτιαξε απλώς ένα νέο μπουζούκι. Έφτιαξε μια νέα μουσική εποχή. Και οι τέσσερις χορδές του άλλαξαν για πάντα τον ήχο της Ελλάδας.

Γρηγόρης Κεντητός για το sportime.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα
Έβαλε 4η, Ελληνικό,evale 4i, elliniko