«Το ημερολόγιο ενός τρελού» του Νικολάι Γκόγκολ σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Πασσά στο Θέατρο Επί Κολωνώ
Ο δημόσιος υπάλληλος Αξέντι Ιβάνοβιτς Προπίτσιν διηγείται στιγμές από τη ζωή του μέσα από ένα ιδιόρρυθμο ημερολόγιο. H εργασία, o έρωτας και η ανάγκη για κοινωνική ανέλιξη τον οδηγούν σε αδιέξοδα, συγκρούσεις, ματαιώσεις, σε σημείο που χάνει τον έλεγχο, συγχέει την πραγματικότητα με την ψυχική του παραφορά και ανακηρύσσει τον εαυτό του βασιλιά.
Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης δίνει σάρκα και οστά στον ήρωα του έργου και βιώνει όλο το φάσμα και τις αποχρώσεις ενός ψυχωτικού ατόμου, μέσα από μια περιπετειώδη αναβίωση
Σκηνοθετικό σημείωμα
Τι σημαίνει τρέλα; Μήπως είναι ένας μηχανισμός διαφυγής από μια αβάσταχτη πραγματικότητα; Πόσο ευδιάκριτα είναι τα όρια ανάμεσα στη λογική και τον παραλογισμό; Η συνεχής προσπάθεια ελέγχου και συγκρότησης μιας ανικανοποίητης ζωής μπορεί να οδηγήσει στην ψυχική εξουθένωση και τελικά στην τρέλα; Όταν λέμε ότι αυτός είναι τρελός, εννοούμε κάποιον που σκέφτεται και λειτουργεί με κανόνες που ορίζει μια ιδιαίτερη περιοχή του θυμικού του και που δύσκολα μπορεί να συνδεθεί με τους γύρω του ή απλώς έναν άνθρωπο που έχει έναν διαφορετικό τρόπο θέασης του κόσμου;
Ο Αξέντι μάς παίρνει από το χέρι και μας οδηγεί στις πολυάριθμες και δαιδαλώδεις διαδρομές του μυαλού και της ψυχής του. Είναι ένας άνθρωπος που θέλει να ελευθερωθεί και να συνομιλήσει με τον εαυτό του για την ίδια του τη ζωή, τις επιθυμίες του, τις ανάγκες του, τις φοβίες του, τις ενοχές του, τις ματαιώσεις, τις απώλειες, τα πάθη του. Για γεγονότα που τον στιγμάτισαν. Γελάει, κλαίει, θυμώνει, φωνάζει, δονείται, ερωτεύεται, ησυχάζει, ονειρεύεται, διασκεδάζει, αγωνίζεται και αγωνιά, φοβάται, υποφέρει, συντρίβεται, ελπίζει και απελπίζεται.
Κι ενώ αρχικά φαίνεται να κινείται στον χώρο του ως «φυσιολογικός», μέσα από την κλιμακωτά οριακή συμπεριφορά του και τη χρήση του αυστηρά οριοθετημένου χώρου του παραδίδεται στην ψυχική του νόσο.
Δίνει τη δική του παράσταση μέσα σε έναν σκηνικό χώρο που λειτουργεί ως καταφύγιο αλλά και βήμα για να εκφράσει τα εσώψυχά του. Με δράσεις που μπορεί να επαναλαμβάνονται αέναα και σαν να τις παρακολουθούμε μέσα από την κλειδαρότρυπα. Έχει δημιουργήσει ένα προσωπικό κελί και ανασύρει τις αναμνήσεις της εγκιβωτισμένης του ζωής, μέχρι να φτάσει στην αντίπερα όχθη.
Πόσα κοινά στοιχεία έχουμε εμείς με τον Αξέντι; Τουλάχιστον ως προς την αφετηρία μιας ψύχωσης. Πόσοι έχουμε βιώσει κοινωνικό αδιέξοδο, αποκλεισμό, έναν έρωτα χωρίς ανταπόκριση;
Και τελικά πώς στεκόμαστε απέναντι σε ένα ψυχικά άρρωστο άτομο; Του δίνουμε μια αγκαλιά ή του γυρνάμε με ευκολία την πλάτη στιγματίζοντάς το;
Με όχημα ένα κλασικό έργο, ένα ιδιαίτερο σκηνικό (ιδέα της Σοφίας Καραγιάννη) και με έναν ηθοποιό πολυεργαλείο βουτάμε στα βαθιά της ψυχής του Αξέντι Ιβάνοβιτς Προπίτσιν.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο: Νικολάι Γκόγκολ
Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια: Κωνσταντίνος Πασσάς
Μετάφραση/διασκευή: Ομάδα GAFF
Ιδέα σκηνικού: Σοφία Καραγιάννη
Κατασκευή σκηνικού: Κώστας Αβραμιώτης
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Trailer: Στέφανος Κοσμίδης
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: Ομάδα GAFF
Ερμηνεία: Ιωσήφ Ιωσηφίδης
Παραστάσεις: Από Τρίτη 3 Μαΐου
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15
Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά
Τιμή εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 14€ / Μειωμένο: 10€ / Ατέλειες: 5€
Προπώληση εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theater/to-imerologio-enos-trelou/
Θέατρο Επί Κολωνώ
Ναυπλίου 12, Κολωνός, Αθήνα
Τηλ. 210.5138067
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- X Factor: Τους τρέλανε ο Χρήστος Μάστορας – «Εγώ φεύγω, τελείωσε το live»
- Survivor: Ο Τάκης Καραγκούνιας έφυγε με πρωτοφανή κίνηση στους συμπαίκτες του
- Αντρέι Κούρκοφ: Είναι αδύνατον να γράψεις λογοτεχνία στην Ουκρανία τώρα
- Η νέα λειτουργία των Samsung BeSpoke ψυγείων φέρνει τη φωτογραφία σας στην επιφάνειά τους
- Σπυρίδων Γ. Πλουμίδης: «Η “σιδηρά” δεκαετία»
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Diastixo
- Αντρέι Κούρκοφ: Είναι αδύνατον να γράψεις λογοτεχνία στην Ουκρανία τώρα
- Αντώνης Κλάψης: συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη
- Σπυρίδων Γ. Πλουμίδης: «Η “σιδηρά” δεκαετία»
- Τάκης Σινόπουλος
- Στέργιος Χατζηκυριακίδης: «Βατσ’νιές» και «Μην μιλάς, δεν είναι απαρέμφατο»
- Ρεκόρ Γκίνες: Η εαρινή σύναξη των… βρικολάκων
- Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος
- «Το ημερολόγιο ενός τρελού» του Νικολάι Γκόγκολ σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Πασσά στο Θέατρο Επί Κολωνώ
- Ο Μπέμπης
- Ιστορία της δυτικής πολιτικής σκέψης
- Τελευταία Νέα Diastixo
- «Το ημερολόγιο ενός τρελού» του Νικολάι Γκόγκολ σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Πασσά στο Θέατρο Επί Κολωνώ
- Ο Μπέμπης
- Ιστορία της δυτικής πολιτικής σκέψης
- Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος
- Στέργιος Χατζηκυριακίδης: «Βατσ’νιές» και «Μην μιλάς, δεν είναι απαρέμφατο»
- Αντώνης Κλάψης: συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη
- Σπυρίδων Γ. Πλουμίδης: «Η “σιδηρά” δεκαετία»
- Ρεκόρ Γκίνες: Η εαρινή σύναξη των… βρικολάκων
- Τάκης Σινόπουλος
- Μας μεγάλωσαν λύκοι
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Άνοιξε το παραθυράκι: Επαγγέλματα
- Τρία ποιήματα του Πάνου Καπώνη
- «Τελικά να έχεις ή να μην έχεις; (Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, Λορίν Μπακόλ)» του Πέτρου Γκάτζια
- Waterstones: Στόχος η συγκέντρωση ενός εκατομμυρίου λιρών για την Ουκρανία
- Άντονι Τρόλοπ
- Εγχειρίδιο Επείγουσας Ιατρικής
- Κομμένες γλώσσες
- «Κρεμάμενες η σταύρωση και η πόλη» της Ηλέκτρας Λαζάρ
- «Μπέλφαστ» της Πέρσας Σούκα
- Αντρέι Κούρκοφ: Είναι αδύνατον να γράψεις λογοτεχνία στην Ουκρανία τώρα