God of War Ragnarok (PC) | Review

Πριν από περίπου δύο και κάτι χρόνια, μιλούσαμε για το πόσο σημαντική, αναπάντεχη και πρωτόγνωρη αίσθηση έκανε το λανσάρισμα του God of War στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Έχοντας λάβει περίοπτη θέση στο στερέωμα των αποκλειστικών τίτλων του PlayStation για σχεδόν δύο δεκαετίες, το God of War έκανε το ντεμπούτο του στους υπολογιστές, για να δώσει στους

παίκτες του οικοσυστήματος μια μικρή γεύση από το τι είναι στην πραγματικότητα ένας τίτλος της σειράς.

Άλλωστε, με τον θερμοκέφαλο και ασταμάτητο Kratos, τον Θεοκτόνο των Ολύμπιων, να μονοπωλεί τις βιβλιοθήκες των κατόχων PlayStation με τις αιματηρές μεν, εντυπωσιακές δε, αναμετρήσεις, θα ήταν ενδιαφέρον για τους κατόχους των υπολογιστών να γνωρίσουν μια άλλη πλευρά του Kratos – εκείνη του στωικού πατέρα, που προσπαθεί να ισορροπήσει την κατάσταση ανάμεσα στον τρόπο με τον οποίο έχει ζήσει τη ζωή του μέχρι και εκείνη τη στιγμή, αλλά και απέναντι σε έναν γιό, με βαριά κληρονομιά, που έχει αναγκαστεί να φέρει εις πέρας ένα δύσκολο καθήκον.

Το πρώτο αυτό παιχνίδι οδήγησε τους παίκτες των υπολογιστών μέχρι και το τέλος του ταξιδιού τους, ενώ ταυτόχρονα ετοίμασε τη σκηνή για όλα όσα θα επακολουθήσουν στο δεύτερο παιχνίδι. Τώρα, δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του τίτλου στο PlayStation 5, ήρθε η ώρα για τους κατόχους ηλεκτρονικών υπολογιστών να δουν το τέλος της περιπέτειας του Kratos και του Ατρέα, αλλά και να πάρουν μια μικρή γεύση για το τι θα μπορούσε να ακολουθήσει μετά.
Δεν θα αναλώσουμε πολλές αράδες σε αυτό το κείμενο για να μιλήσουμε εξονυχιστικά και λεπτομερώς για τον τίτλο.

Στο αρχικό του κείμενο, ο Νικόλας Μαρκόγλου κατέθεσε και με το παραπάνω την άποψή του για το παιχνίδι και για τις διαφορετικές πτυχές του σε επίπεδο αφηγηματικό, gameplay και ανάπτυξης χαρακτήρων. Μια πιο προσεκτική ανάγνωση στο κείμενο αυτό θα δώσει μια καλύτερη εικόνα στους παίκτες για το τι ακριβώς είναι το God of War Ragnarok, αλλά και ποια είναι τα σημεία στα οποία διαφέρει από το soft reboot της σειράς το 2018.

Αυτό που θα μπορούσαμε να πούμε με ευκολία για τις ανάγκες του παρόντος κειμένου και για να δώσουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα στους παίκτες των ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι πως το God of War Ragnarok έρχεται να μεγεθύνει ακόμα περισσότερο όλα όσα γνωρίσαμε στο God of War του 2018.

Τι σημαίνει αυτό; Στο God of War Ragnarok, η σχέση πατέρα και γιού, η οποία άρχισε να σκιαγραφείται στο προηγούμενο παιχνίδι, τώρα έχει αγγίξει νέα μεγέθη. Ο Kratos εξακολουθεί να είναι ένας χαρακτήρας που επιφανειακά μοιάζει ανεξέλεγκτος, αλλά μέσα του δεν είναι παρά ένας ήρωας βασανισμένος, τσακισμένος από το βάρος των επιλογών που κλήθηκε κάποτε να πάρει – και από τις συνέπειες των αποφάσεων αυτών. Με την εμπειρία και τη γνώση του παρελθόντος προσπαθεί να μεταλαμπαδεύσει τις δικές του αρχές στον Ατρέα και να τον κάνει πολύ πιο προσεκτικό, πολύ πιο συνετό.

Τα πράγματα, ωστόσο, πλέον έχουν αλλάξει. Ο Ατρέας, έχοντας πλέον ανακαλύψει την αλήθεια για το πραγματικό του όνομα, έχει συνειδητοποιήσει την θεϊκή του κληρονομιά και το ρόλο που καλείται να παίξει στα τεκταινόμενα των Εννέα Βασιλείων, αλλά και στο ίδιο το Ragnarok, την τελική μάχη που θα κρίνει τη μοίρα του Όντιν και των λοιπών θεών της Άσγκαρντ.

Ωστόσο, ο ενθουσιασμός της ηλικίας του και η λανθασμένη εκτίμηση των δυνατοτήτων του, αυξάνουν ακόμα περισσότερο τις προστριβές με τον πατέρα του, την ίδια στιγμή που η ένταση των προκλήσεων και των κινδύνων γύρω τους αυξάνεται και η συνεργασία πατέρα και γιού πρέπει να είναι πιο στενή από ποτέ. Αυτό είναι γεγονός. Μέχρι τώρα, πατέρας και γιός ήταν απλοί παρατηρητές στις έριδες και τις διαπροσωπικές σχέσεις των ανώτερων Ασγκαρντιανών και των κατώτερων θεών και μπαίνανε στο στόχαστρό τους παρά τη θέλησή τους.

Τώρα, όμως, η κατάσταση αλλάζει δραματικά. Με τον Fimbulwinter, τον σκληρό χειμώνα που αποτελεί προάγγελο του Ragnarok να έχει χτυπήσει τα Εννέα Βασίλεια, το κάθε ένα με το δικό του τρόπο, και με τον Ατρέα να μεγαλώνει και να αγγίζει όλο και περισσότερο το μέγεθος της απειλής που έχουν προαναγγείλει οι προφητείες για αυτόν, το δίδυμο πατέρα και γιού γίνονται στόχος του Όντιν και του Θορ από τα πρώτα σχεδόν λεπτά του παιχνιδιού, με το κομμάτι της αφήγησης να αλλάζει δραματικά από εκείνο το σημείο και μετά.

Σύντομα οι παίκτες θα καταλάβουν πως οι θεοί της Άσγκαρντ παύουν να είναι τόσο πολύ ανθρωποποιημένοι, με αντιδράσεις που θα ζήλευαν οι μεθυσμένοι πελάτες έξω από μια παμπ στην Αγγλία. Λειτουργούν πιο υπολογιστικά, πιο συντονισμένα, ενώ τα ταξίδια που θα μεσολαβήσουν στα Βασίλεια θα τονίσουν ακόμα περισσότερο του τι σημαίνει να αντιτίθεται κάποιος στον Όντιν, τον Πατέρα των Πάντων και στα σχέδιά του.

Το αφηγηματικό πλαίσιο θα συνεχίσει να εξελίσσεται σε ολόκληρο το παιχνίδι, με τους χαρακτήρες να έρχονται ενώπιον του πραγματικού ρόλου που καλούνται να τοποθετηθούν πάνω στην σκακιέρα του Τελικού Πολέμου και να ανακαλύψουν το αληθινό τους πεπρωμένο. Και ακόμα και αν το φινάλε του παιχνιδιού δεν καταφέρνει να μας ανταμείψει στο βαθμό που περιμέναμε, ειδικά ως προς το πως καταλήγουν ορισμένοι χαρακτήρες, η αίσθηση που αποκομίζουμε μετά από όλα όσα βιώσαμε σε αυτό το παιχνίδι είναι κάτι παραπάνω από θετική.

Είναι η αίσθηση που αφήνει το καταληκτικό φινάλε ενός πραγματικά επικού ταξιδιού, τόσο διαφορετικό από όσα βιώσαμε στην αρχική τριλογία της σειράς, αλλά που καταλήγει να είναι απόλυτα ταιριαστό για τον πρωταγωνιστή, τα βιώματά του και για τους παίκτες που έχουν ακολουθήσει τα χνάρια του όλα αυτά τα χρόνια. Και μετά το Ragnarok, ένα νέο ταξίδι φαίνεται να σκιαγραφείται στον ορίζοντα- αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία, ένα άλλο πιθανό ταξίδι στον κόσμο του Θεού του Πολέμου.

Όπως θα περίμενε κάποιος από έναν God of War τίτλο, η δράση είναι το δυνατότερό του σημείο. Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό ατελεύτητο και αδιάκοπο, που δεν περιορίζεται από Βασίλεια, Θεούς και μαχητές. Τόσο το Τσεκούρι του Λεβιάθαν, όσο και οι Λεπίδες του Χάους θα βρίσκονται πολύ συχνά σε χρήση, είτε για να καταφέρουμε ισχυρά χτυπήματα στους αντιπάλους, είτε για να περιορίσουμε τον ρυθμό με τον οποίο οι ορδές εχθρικών πλασμάτων που έχουν ταχθεί στην υπηρεσία του Όντιν, με το ρυθμό δράσης να αγγίζει φρενήρεις, πλήρως ικανοποιητικούς και χορταστικούς ρυθμούς.

Σε αυτή τη λίστα θα προσθέσουμε και το τόξο του Ατρέα, τις φορές που πολεμά μαζί με τον πατέρα του, αλλά και στις περιπτώσεις που ο Ατρέας ακολουθεί το δικό του μονοπάτι. Οι δημιουργοί του God of War Ragnarok επιλέγουν σε ορισμένα σημεία να διαχωρίσουν το μονοπάτι πατέρα και γιού, με τον παίκτη να αναλαμβάνει προσωρινά τον αποκλειστικό έλεγχο του Ατρέα. Πρόκειται για ένα gameplay χαρακτηριστικό που χρησιμοποιείται τόσο ως μοχλός εξέλιξης της πλοκής σε μονοπάτια που μπορούν να εξερευνηθούν με τον πιο ορθό τρόπο μόνο μέσω της οπτικής ενός χαρακτήρα, αν και τολμούμε να ομολογήσουμε πως δεν πρόκειται για τα πιο δυνατά στοιχεία του τίτλου.

Ο ρυθμός με τον οποίο χτίζεται η ιστορία μέχρι και εκείνη τη στιγμή πέφτει δραματικά και αφήνει μια μάλλον δυσάρεστη αίσθηση, ενώ ορισμένα mission points θυμίζουν περισσότερο καταναγκαστική εργολαβία, απέχοντας παρασάγγας από το πάθος και το μεράκι που χαρακτηρίζει το υλικό του παιχνιδιού μέχρι και εκείνη τη στιγμή.

Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, όλα αυτά είναι μικρές πινελιές που δεν είναι ικανές να διαταράξουν την εικόνα που θα σχηματίσει κάποιος για το παιχνίδι. Η φρενήρης δράση και οι εντυπωσιακές μάχες τόσο με «απλούς» εχθρούς, όσο και με απαιτητικά bosses θα κρατήσουν το χαμόγελο ικανοποίησης ζωγραφισμένο στο πρόσωπο των παικτών για παραπάνω από 50 ώρες, ένας αριθμός που αντιπροσωπεύει το χρόνο που θα πάρει στον παίκτη για να δει τίτλους τέλους στο κανονικό επίπεδο δυσκολίας, αλλά και στο να εξερευνήσει τα βασίλεια.

Το πρώτο παιχνίδι μας έδωσε μια πρώτη γεύση του τι σημαίνει να ταξιδεύει κάποιος από τη Midgard σε ένα άλλο Βασίλειο, με το God of War Ragnarok να μας προσφέρει ολόκληρο το πακέτο εξερεύνησης των κόσμων. Πανέμορφοι κόσμοι, με τα δικά τους χαρακτηριστικά και λεπτομέρειες, αλλά και γρίφους που σχετίζονται με τις ικανότητες αντίληψης του παίκτη αλλά και το σωστό συντονισμό των ικανοτήτων πατέρα και γιου, συνθέτουν το παζλ της εξερεύνησης.

Κάθε γρίφος θα οδηγήσει και σε μια ανταμοιβή, είτε αυτή πρόκειται για τη συνέχιση του ταξιδιού, είτε σε κάποιο σεντούκι που θα μας προσφέρει πολύτιμη λεία, η οποία και θα χρησιμοποιηθεί για την απόκτηση νέου εξοπλισμού ή για την ενίσχυση του ήδη υπάρχοντος. Θα μπορούσε κανείς να κατηγορήσει τη Santa Monica για τη γραμμικότητα που ακολουθεί ο μηχανισμός ταξιδιού στα Βασίλεια, δεδομένου ότι η πλοκή μας υποχρεώνει να επισκεφθούμε έναν συγκεκριμένο κόσμο τη φορά και δεν μας δίνει την ελευθερία να ταξιδέψουμε όπως ίσως θα θέλαμε.

Κάθε κόσμος, ωστόσο, παίζει το δικό του ρόλο στο γενικότερο αφηγηματικό πλαίσιο, οπότε στο τέλος της ημέρας η γραμμικότητα δεν παίζει τον παραμικρό ρόλο. Το γεγονός, μάλιστα, ότι όλα τα βασίλεια είναι σημεία που ο παίκτης μπορεί να επισκεφθεί ξανά και ξανά αυξάνει σημαντικά την κλίμακα σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι, προσφέροντας έστω και φευγαλέα την εντύπωση του ότι ολόκληρο το σύμπαν της νορβηγικής μυθολογίας είναι στο χέρι μας.

Θεωρούμε σωστό για τον κάθε παίκτη να αφιερώσει λίγο παραπάνω χρόνο στην εξερεύνηση των κόσμων, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως και το post-game κομμάτι του τίτλου ενθαρρύνει μια ακόμα επίσκεψη στα επί μέρους βασίλεια, δίνοντας ακόμα ένα κίνητρο για εξερεύνηση κρυμμένων μυστικών. Όπως αναφέραμε ήδη, ωστόσο, δεν θα μακρηγορήσουμε αρκετά, μιας που το αρχικό μας κείμενο καταθέτει μια πλήρη εικόνα του παιχνιδιού. Σε αυτό το σημείο θα ασχοληθούμε περισσότερο με το τεχνικό κομμάτι του τίτλου στους υπολογιστές.

Δεδομένου του ότι το God of War Ragnarok είναι ένας τίτλος που κυκλοφόρησε και στο PlayStation 4, η έκδοση των υπολογιστών επιτρέπει την αναπαραγωγή του τίτλου ακόμα και σε πιο παλιά συστήματα, διατηρώντας ένα ικανοποιητικό επίπεδο απόδοσης και απεικόνισης. Ακόμα και αν η Santa Monica επέλεξε ένα διαφορετικό στούντιο για να προσφέρει το PC port του God of War Ragnarok, χωρίς τη συμβολή της Nixxes, το τελικό αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το παιχνίδι τόσο στον βασικό «gaming» υπολογιστή μας (κουμπωμένο με μια RTX 3080 και i7 επεξεργαστή δωδέκατης γενιάς) , όσο και σε φορητά gaming συστήματα (Steam Deck και Rog Ally ).

Το God of War Ragnarok έτρεξε μάλλον απροβλημάτιστα στον βασικό υπολογιστή, με τον ρυθμό ανανέωσης των καρέ να είναι σταθερά κλειδωμένος στα 60 καρέ/δευτερόλεπτο, χωρίς την ανάγκη να προσφύγουμε σε χρήση τεχνολογίας DLSS ή παρεμφερών. Η δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης του συστήματος ελέγχου ακολουθεί τα χνάρια του προηγούμενου God of War τίτλου, κάνοντας το παιχνίδι με πληκτρολόγιο και mouse απόλυτα λειτουργικό.

Το παιχνίδι στους φορητούς gaming υπολογιστές αποδείχθηκε εξίσου ικανοποιητικό ρίχνοντας την ανάλυση και με τις ρυθμίσεις απεικόνισης στο χαμηλό επίπεδο, με τη λειτουργία FSR 3 να προσφέρει καλύτερη απεικόνιση και βελτιωμένη ροή, ειδικά στο σύστημα της ROG. Θεωρούμε πως, όποιο και αν είναι το σύστημα στο οποίο κάποιος θα τρέξει το παιχνίδι, από τη στιγμή που βρίσκεται εντός του εύρους των απαιτήσεων συστήματος, η εμπειρία παιχνιδιού στο σύνολό της αναμένεται να είναι ιδανική, χωρίς να ταλαιπωρήσει – και σίγουρα χωρίς να απογοητεύσει.

Και κάπου εδώ καλούμαστε να βάλουμε τελεία στο κείμενο που συνοδεύει τις εντυπώσεις μας όσον αφορά στην έκδοση του God of War Ragnarok για υπολογιστές. Το ήδη υπέροχο ταξίδι που ξεκίνησε το 2018 έρχεται να ολοκληρώσει τον κύκλο του με έναν εντελώς επικό τρόπο. Οι κάτοχοι υπολογιστών θα έχουν την μοναδική εμπειρία να απολαύσουν έναν τίτλο που αντικατοπτρίζει τα χρόνια εμπειρίας, το πάθος, το μεράκι και το αστείρευτο ταλέντο της ομάδας ανάπτυξης στη Santa Monica να αφηγείται ιστορίες που καταφέρνουν να ανεβάζουν την αξία και την παρακαταθήκη ενός franchise σε ακόμα πιο υψηλά επίπεδα.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η έκδοση του God of War Ragnarok για υπολογιστές περιλαμβάνει και το Valhalla, ένα πρόσθετο DLC με roguelite μηχανισμούς, το οποίο έρχεται να λειτουργήσει ως επίλογος στο βασικό παιχνίδι, καταφέρνοντας να ενώσει τις θεματικές των δύο τελευταίων τίτλων της σειράς όσον αφορά στην απόδοση του χαρακτήρα του Kratos και να προσφέρει το κλείσιμο πλοκής που ταιριάζει στον Kratos και που αξίζει στους ίδιους τους παίκτες.

Δεν γνωρίζουμε τι επιφυλάσσει το μέλλον για τον Kratos και τον Ατρέα, ή ποιος θα είναι ο επόμενος σταθμός στο επικό τους ταξίδι. Δεν γνωρίζουμε αν η ομάδα ανάπτυξης θα επιλέξει να συνεχίσει με τον τρόπο που ολοκλήρωσε το ταξίδι πατέρα και γιού, ή αν θα αναθεωρήσει την άποψή της σε κάποιον μελλοντικό τίτλο. Ξέρουμε, όμως, πως η Sony και η Santa Monica προσφέρουν μια περιπέτεια στους χρήστες υπολογιστών που είχε χτιστεί για πολλά χρόνια και που τώρα έρχεται να ολοκληρωθεί όμορφα, έντονα και επικά – ακριβώς όπως θα ταίριαζε σε έναν θεό του πολέμου.

Το God of War Ragnarok για PC είναι ένα πλήρες πακέτο της σειράς, προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες του οικοσυστήματος των υπολογιστών με τρόπο που δεν απογοητεύει και που αποτελεί παράδειγμα για άλλες…κυκλοφορίες τίτλων του PlayStation στα PCs. Είναι ένα ταξίδι που, παρά τα ελάχιστα ελαττώματά του, μπορεί να παρασύρει και να ταξιδέψει τους παίκτες… και, ειλικρινά, θα ήταν άδικο για κάποιον παίκτη να αγνοήσει το κάλεσμα, από τον μακρινό βορρά.

H έκδοση του God of War Ragnarok για PC κυκλοφορεί από τις 19/9/24. Το review μας βασίστηκε σε review code που λάβαμε από το PlayStation Greece.

The post God of War Ragnarok (PC) | Review first appeared on GameOver.

The post God of War Ragnarok (PC) | Review appeared first on GameOver.

Keywords
god of war, god, god of war, god, playstation 4, playstation, kratos, reboot, σημαίνει, νέα, θορ, δραση, γιου, παζλ, συγκεκριμένο, steam, franchise, dlc, sony, pcs, gameover, αξια, Καλή Χρονιά, τελος του κοσμου, τελη κυκλοφοριας 2016, ξανα, τι σημαινει, δυνατα, playstation 4, γνωση, θορ, πλαισιο, ρυθμος, ωρα, dlc, game, sony, αξιζει, βρισκεται, γεγονος, γευση, γινονται, γιου, γριφος, δευτερο, δυνατοτητα, δωσει, διδυμο, ευκαιρια, ειλικρινα, εκτιμηση, ελευθερια, ενθουσιασμος, ερχεται, ερχονται, ζωη, ιδια, ιδιο, υπηρεσια, υπολογιστες, εικονα, κειμενο, κλιμακα, λεβιαθαν, λειτουργια, λεπτομερειες, μοιρα, ομαδα, ονομα, παζλ, παθος, πεπρωμενο, πληκτρολογιο, ροη, προφητειες, ρυθμισεις, ρολο, σιγουρα, συγκεκριμένο, συμπαν, σχεδια, ταξιδια, τι ειναι, τοξο, τιτλος, φορα, χερι, χαμογελο, ομορφα, ωρες, εννεα, franchise, gameover, ηρωας, κομματι, μοιαζει, kratos, πακετο, pcs, παιχνιδι, reboot, σημαίνει, σκηνη, σωστο, ταξιδι, θεοι, υλικο, υπεροχο, βιωματα, ξεκινησε
Τυχαία Θέματα