«Dracula S.», ένας βουβός -και κωμικός- Νοσφεράτου
Πριν μια πενταετία περίπου ο Θεσσαλονικιός ηθοποιός Στάθης Μαυρόπουλος, γνώριμος στα θεατρικά πράγματα της πόλης από την Πειραματική Σκηνή της Τέχνης, έγραψε και πρωταγωνίστησε σε μια διασκεδαστική παρωδία του μύθου του Δράκουλα.
Του Αντώνη Γαζάκη
Η παραγωγή λεγόταν “Dracula in Far West” (ο τίτλος τα λέει όλα) και ανέβηκε στο θέατρο “Αμαλία” με μεγάλη επιτυχία σε σκηνοθεσία της Δήμητρας Χουμέτη. Φέτος, ο Στάθης Μαυρόπουλος
Καθώς λοιπόν οι θεατές κάθονται στην αίθουσα, βλέπουν απέναντί τους ένα ημιδιάφανο σκούρο ύφασμα που υποθέτουν ότι πρόκειται για κάποιο είδος αυλαίας το οποίο θα σηκωθεί όταν αρχίσει η παράσταση. Αυτή ξεκινά από εκεί που είχε τελειώσει το “Dracula in Far West”, με τον Δράκουλα και τον πιστό του υπηρέτη, Ίγκορ, να παίζουν ξανά την τελευταία του σκηνή στην πλατεία, ανάμεσα στο πανί και τους θεατές. Κάποια στιγμή ένας άλλος ηθοποιός τους διώχνει και στη συνέχεια η δράση μεταφέρεται πάνω στη σκηνή για να ξεκινήσει το sequel.
Εκεί όμως που περιμένουν όλοι μάταια να σηκωθεί το πανί, φωτίζεται με τέτοιο τρόπο που γίνεται ακόμη πιο διάφανο, επιτρέποντας στους θεατές να βλέπουν ολοκάθαρα όλη τη σκηνική δράση. Μια σκηνική δράση που συνοδεύεται όμως μόνο από μια εντυπωσιακή διαδοχή αποσπασμάτων από μουσικά έργα! Οι πέντε ηθοποιοί, που μοιράζονται τους διπλάσιους σχεδόν ρόλους του έργου, μιλούν χωρίς να βγάζουν άχνα από τα χείλη τους, ενώ οι κινήσεις τους μοιάζουν εσκεμμένα υπερβολικές και στυλιζαρισμένες. Κάθε τόσο η σκηνική δράση παγώνει, τα φώτα της σκηνής σβήνουν και στο ύφασμα που όλοι είχαν περάσει για αυλαία προβάλλονται, με την απαραίτητη δόση χιούμορ, τίτλοι, αφηγηματικά σχόλια και φράσεις των ηρώων, με τον τρόπο που μας είναι γνώριμος από τις ταινίες του Τσάρλι Τσάπλιν, του Μπάστερ Κίτον και άλλων. Από τα πρώτα λεπτά της παράστασης δεν μένει καμιά αμφιβολία στον θεατή ότι η σκηνοθετική επιλογή του Μαυρόπουλου ήταν να παρουσιάσει αυτή τη φορά έναν Δράκουλα βγαλμένο από το σελιλόιντ του βωβού κινηματογράφου!
Πράγματι, μετά από την αρχική αμηχανία, οι θεατές συνειδητοποιούν ότι έχουν μπροστά τους μια παράσταση που αναπαράγει παρωδώντας το όλο το κλίμα των ταινιών εκείνης της εποχής, σε τέτοιο βαθμό που πολλές στιγμές σου δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι πολλές δεκαετίες πίσω σε κάποιο -πολύ- παλιό σινεμά και παρακολουθείς μια βωβή ταινία και όχι μια θεατρική παράσταση. Ο σκηνοθέτης, οι ενδυματολόγοι, οι ηθοποιοί και οι υπόλοιποι συντελεστές φαίνεται να έχουν μελετήσει το ύφος εκείνων των ταινιών σε κάθε του λεπτομέρεια, από τον τρόπο ερμηνείας και την κινησιολογία ως τα κοστούμια και τη δομή των πολλών και σύντομων σκηνών. Στις ταινίες εκείνες παραπέμπει επίσης και η υπόθεση του έργου, όχι μόνο λόγω της προφανούς αναφοράς στο διάσημο Nosferatu, αλλά και επειδή ο Δράκουλας καταφθάνει -κατά λάθος- στο Σούλι την εποχή του Αλή-Πασά και το “βρυκολικό” θρίλερ παίρνει μια έντονη εσάνς βουκολικού δράματος με έξυπνες χιουμοριστικές πινελιές.
Οι ηθοποιοί τα καταφέρνουν περίφημα μια πολύ δύσκολη θεατρικά παράσταση, που απαιτεί από αυτούς άψογο συγχρονισμό, ταχύτητα και απόλυτη συγκέντρωση, καθώς περνούν διαρκώς από τον ένα ρόλο στον άλλο. Ξεπερνούν μάλιστα με άνεση την επιπλέον δυσκολία που έχουν σε σχέση με τους παλιούς τους συναδέλφους του βωβού, αφού είναι υποχρεωμένοι να παίζουν λέγοντας κανονικά, αλλά άηχα, τις ατάκες τους, ενώ εκείνοι μπορούσαν να μιλούν κανονικά χωρίς να εγγράφεται τίποτα. Καλοκουρδισμένοι, παρωδούν αλύπητα με τις βουβές ερμηνείες τους, χωρίς όμως ποτέ να γελοιοποιούν, φέρνοντας συχνά στη σκηνή μια υπόγεια νοσταλγία για εκείνες τις ταινίες, που παρότι σε μεγάλο βαθμό παρωχημένες, έχουν αφήσει το δικό τους αποτύπωμα στην παγκόσμια κουλτούρα.
Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στη μουσική επένδυση της παράστασης που την επιμελήθηκαν ο σκηνοθέτης μαζί με τον πολύπειρο Δημήτρη Ναζίρη. Καθ” όλη τη διάρκεια του έργου ακούμε διαδοχικά αποσπάσματα μουσικών έργων του Μανώλη Καλομοίρη, του Βάγκνερ, του Σοπέν, του Μπαχ, του Αλμπινιόνι, αλλά και ηπειρώτικα από την οικογένεια των Χαλκιάδων και κομμάτι από έργα που έχουν εμπνευστεί από το μύθο του Δράκουλα ή έχουν επενδύσει σχετικές ταινίες ή θεατρικά. Όλο αυτό το κολάζ τόσων ποικίλων μουσικών δεν ντύνει απλώς μουσικά την παράσταση, αλλά τη χορογραφεί, συνομιλώντας μαζί της, ενώ οι ηθοποιοί παίζουν κυριολεκτικά με τη μουσική δημιουργώντας μερικές από τις πιο αστείες στιγμές της βραδιάς.
Μια παράσταση διαφορετική λοιπόν, που βρίσκεται στον αντίποδα της πρόσφατης μόδας των παραστάσεων με πολλά λόγια και λίγη δράση, μια παράσταση που απαιτεί υποψιασμένους και ανοιχτόμυαλους θεατές που θα τη χαρούν με την ψυχή τους κι ας μην ασχολείται με υψηλά νοήματα.
Ταυτότητα παράστασης
Από την ομάδα ΓΚΡΑΝ ΓΚΙΝΙΟΛ
θέατρο «T»
Αλεξάνδρου Φλέμινγκ 16
Θεσσαλονίκη
Από 27 Απριλίου 2015
Διάρκεια παράστασης 70 λεπτά.
Επόμενες Παραστάσεις :
Δευτέρα 4, Τρίτη 5, Τετάρτη 6 Μαΐου
Δευτέρα 11, Τρίτη 12, Τετάρτη 13 Μαΐου
Τιμή εισιτηρίων: 12€ κανονικό, 8€ φοιτητικό, 5€ ατέλειες και ανέργων.
Τηλέφωνα κρατήσεων : 2310 854333 και 6986818052
Σκηνοθεσία: Στάθης Μαυρόπουλος
Σκηνικά – κοστούμια: Όλγα Χατζηιακώβου, Μαρία Καραδελόγλου
Φωτισμοί: Ζωή Μολυβδά Φαμέλη
Μουσική επιμέλεια: Στάθης Μαυρόπουλος, Δημήτρης Ναζίρης
Οργάνωση παραγωγής: Γιώργος Μαυρόπουλος
Παίζουν: Κώστας Βουρλιώτης, Νάντια Δαλκυριάδου, Ιωάννα Λαμνή, Πέτρος Μαλιάρας, Δημήτρης Χατζημιχαηλίδης.
Facebook event: https://www.facebook.com/events/352774951587664/
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Απαγχονίστηκε στην πλατεία Τρικάλων
- Μιράντα Ξαφά: Εγώ έχω πάρει όλα τα λεφτά μου από την Ελλάδα – Κριτική στην κυβέρνηση
- "Ηλεκτρονική απάτη"
- Πώς θα κινηθούν τα μέσα μεταφοράς την Πρωτομαγιά
- Πρόεδρος Γερμανίας: Ίσως πρέπει να δώσουμε αποζημιώσεις στην Ελλάδα
- Telegraph: Το τέλος του παιχνιδιού πλησιάζει – Γιατί η Αθήνα θα αναγκαστεί σε παράδοση
- Μικραίνει η ψαλίδα ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ, σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση
- La Stampa: Χρεοκοπία και ανθρωπιστικό σχέδιο το Plan B για την Ελλάδα
- To Μιλάνο φλέγεται
- Ποδαρικό με ένα πλωτό… παλάτι
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Attiki Press
- «Βόμβα»: Έρευνα για συνεργασία αξιωματούχων ΕΛ.ΑΣ. και ΕΥΠ με δουλεμπόρους
- Αύξηση στις ληστείες του δρόμου
- «Dracula S.», ένας βουβός -και κωμικός- Νοσφεράτου
- Κινηματογράφος: Όπου γυναίκα και μυστήριο
- Πολυνομοσχέδιο: Φόρος πολυτελούς διαβίωσης 13% & φόρος διαμονής στα ξενοδοχεία έως 5%
- Σφοδρά επεισόδια σε διαδηλώσεις στο Μιλάνο κατά της έκθεσης Expo 2015
- «Θανάσης Μακρής»: Οι 8 «φύλακες – άγγελοι» του «Χαμόγελου του Παιδιού»
- «Οι 100 μέρες που δεν άλλαξαν την Ελλάδα»
![Dracula S, -και - Νοσφεράτου,Dracula S, -kai - nosferatou](https://images32.inewsgr.com/2116/21166910/Dracula-S-enas-vouvos--kai-komikos--nosferatou-160.jpg)
- Τελευταία Νέα Attiki Press
- «Dracula S.», ένας βουβός -και κωμικός- Νοσφεράτου
- Αύξηση στις ληστείες του δρόμου
- Σφοδρά επεισόδια σε διαδηλώσεις στο Μιλάνο κατά της έκθεσης Expo 2015
- «Βόμβα»: Έρευνα για συνεργασία αξιωματούχων ΕΛ.ΑΣ. και ΕΥΠ με δουλεμπόρους
- Κινηματογράφος: Όπου γυναίκα και μυστήριο
- «Θανάσης Μακρής»: Οι 8 «φύλακες – άγγελοι» του «Χαμόγελου του Παιδιού»
- «Οι 100 μέρες που δεν άλλαξαν την Ελλάδα»
- Πολυνομοσχέδιο: Φόρος πολυτελούς διαβίωσης 13% & φόρος διαμονής στα ξενοδοχεία έως 5%
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ευρωπαϊκά κονδύλια ύψους 183 εκατ. ευρώ εισέπραξε η Ελλάδα
- ΟΛΟΚΛΗΡΗ η πορεία της Εργατικής Πρωτομαγιάς 2015 [video]
- Η συγγνώμη του Αντετοκούνμπο
- Φως στις συνθήκες θανάτου του Φρέντι Γκρέι ζητάει ο Ομπάμα
- Τα δημοσιονομικά στις συζητήσεις του Brussels Group
- Κέρδη στο χρηματιστήριο του Λονδίνου
- Η ανάρτηση του Κουμουτσάκου για την Πρωτομαγιά με τη… μελωδία του “Stand by me”
- Επιστολή διαμαρτυρίας Δημάρχου Ιωαννιτών για το θέμα του πρότυπου σχολείου
- Πανελλαδική απεργία στο εμπόριο την Κυριακή 3 Μαΐου