Αλέξης Πανσέληνος: «Λάδι σε καμβά»
Το καινούργιο μυθιστόρημα του Αλέξη Πανσέληνου αποτελεί μύηση στον έρωτα, τη ζωγραφική και την πολιτική, ενός εικοσάχρονου ονειροπόλου, ο οποίος στη μετέπειτα ζωή του υπήρξε ένας άνθρωπος που έχασε σε όλα τα επίπεδα, που ακόμη και στην καθημερινότητά του υπήρξε ένας loser, που δεν κατάφερε να φέρει εις πέρας κανένα από τα ιδανικά του, τα οράματά του, τα πιστεύω του. Εδώ λοιπόν έχουμε την ιστορία ενός μεταέφηβου φοιτητή της Σχολής Καλών Τεχνών, με ταλέντο στη ζωγραφική και τις κατασκευές, με καθηγητές τον Νικολάου και τον Μόραλη, ο
Ο πεζογράφος Αλέξης Πανσέληνος, αληθινός μάστορας, αφηγείται έναν μύθο που αφορά μια χαμένη γενιά –ή μια γενιά ηρώων–, η οποία άφησε το στίγμα της στη σύγχρονη πολιτική και τέχνη, η οποία όρισε το μέλλον της όπως η ίδια επιθυμούσε, μακριά δηλαδή από συμβιβασμούς και προσωπικά ημίμετρα και αδιέξοδα. Ο μυθιστοριογράφος κρατά το μεδούλι των λέξεων, την απέριττη έκφραση, τη λιτή παράθεση, την κατανοητή γλώσσα, γίνεται αμέσως αντιληπτός, δεν δυσχεραίνει την ανάγνωση, κρατάμε στα χέρια μας ένα βιβλίο το οποίο δεν θέλουμε να το αφήσουμε πριν διαβάσουμε και την τελευταία σελίδα. Ο Πανσέληνος δίνει μαθήματα για το πώς πρέπει η λογοτεχνία να λειτουργεί, ποια είναι τα όριά της, πόσο βαθιά πρέπει κανείς να διεισδύσει προκειμένου να γίνει ψυχαγωγικός, πόσες καταστάσεις χωρούν αριστουργηματικά σε μια ιστορία που καταλήγει χωρίς έξοδο, τέλος, ποια είναι εκείνα τα εφόδια που ο πεζογράφος πρέπει να κατέχει προκειμένου να θεραπεύσει μια τέχνη άκρως εξωστρεφή. Και φυσικά, περικλείει την τέχνη του μόνο με γεγονότα, πολιτικά ή της διακείμενης Ιστορίας, έτσι ώστε ο δέκτης να έχει πλήρη αίσθηση της εποχής (άλλο δηλαδή η Χούντα, άλλο η Μεταπολίτευση, άλλο η περίοδος των κινητών) όπου η παραμυθία λαμβάνει χώρα, όπου όλες οι παράμετροι (ιδίως οι ερωτικές) κυριαρχούν, όλες τις συνισταμένες που προκαλούν τεράστια προσοχή, προκειμένου να αναγνωρίσουμε ακόμη και την ιδεολογική του ταυτότητα, πράγμα γνωστό αν όχι σε όλους τουλάχιστον στους περισσότερους, από προηγούμενα έργα, ταυτότητα η οποία συνάδει με την προοδευτικότητα ενός ανθρώπου, ο οποίος γεννήθηκε σε ένα σπίτι και με τους δυο γονείς του συγγραφείς, και μάλιστα από τα υψηλότερα ράφια των μεταπολεμικών μας γραμμάτων.
{jb_quote}Ο πεζογράφος Αλέξης Πανσέληνος, αληθινός μάστορας, αφηγείται έναν μύθο που αφορά μια χαμένη γενιά –ή μια γενιά ηρώων–, η οποία άφησε το στίγμα της στη σύγχρονη πολιτική και τέχνη.{/jb_quote}
Είναι γεγονός πως ο Πανσέληνος στα δυο-τρία τελευταία του έργα κάνει μια στροφή στην προσωπική του λογοτεχνική καριέρα, περνώντας από τη μυθιστορία στο ερωτικό και πολιτικοκοινωνικό μυθιστόρημα, με την ίδια αν όχι μεγαλύτερη επιτυχία. Πράγματι, μπαίνοντας μπροστά σε ό,τι απασχολεί σήμερα (ή λίγα χρόνια πριν) τον μέσο, τον απλό, τον καθημερινό άνθρωπο, διαχειρίζεται παραμυθίες με εντελώς γραμμικό τρόπο, όπως λέμε με αρχή, μέση και τέλος, και –πάλι θα το πω– με απουσία εξόδου, καθώς το σώμα είναι τόσο χορταστικό, τόσο επαρκές που ιδίως για τα δεδομένα του είναι μάλλον αχρείαστη. Ο εξαίρετος Αλέξης Πανσέληνος, λοιπόν, μας προσφέρει (μας χαρίζει, καλύτερα) ένα καινούργιο του έργο, με το οποίο αφενός πιστοποιείται η τεράστια ικανότητά του στον πεζό λόγο, αφετέρου γίνεται εμφανές πως για να κάνεις υψηλή τέχνη (ιδίως με λέξεις) είναι απαραίτητο να διώξεις τους χυμούς και να κρατήσεις το κουκούτσι, είναι απαραίτητο να μην πετάξεις καμιά φράση απολύτως ευαίσθητη για την πλοκή, καμιά αισθητική προσφυγή στην υπόθεση, έτσι ώστε το αποτέλεσμα να αποτελεί μείξη προσωπικής και συντροφικής θα έλεγα έξαψης, αν η λέξη δεν ακουγόταν βαριά.
Λάδι σε καμβά
Αλέξης Πανσέληνος
Μεταίχμιο
σ. 224
ISBN: 978-618-03-2983-4
Τιμή: 13,30€
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Η Ελένη Ράντου ξεσπά: «Θλιβερή απόφαση, είναι πραγματικά άδικο»
- GNTM Τελικός: Γιατί βρέθηκε εκτός πλατώ η Μαρίτα;
- Παγιδευμένοι : Δείτε την ιστορία από την αρχή...- Πότε θα προβληθεί;
- Τραγωδία στην Ρουμανία: Πώς έγινε το δυστύχημα – Στο «μικροσκόπιο» ο οδηγός του λεωφορείου
- Χριστουγεννιάτικα κάλαντα στο Αρχηγείο της ΕΛΑΣ και το υπ. ΠΡΟ.ΠΟ
- Το Rolling Loud απαγορεύει την είσοδο στον Salt Bae μετά την εισβολή του στον τελικό του Παγκοσμίου Κυπέλλου
- «Ο σταχτοτσικνιάς» της Ελένης Σαραντίτη
- Η Leigh-Anne Pinnock έχει ετοιμάσει «συναρπαστικά πράγματα» για το σόλο ντεμπούτο της
- Ηνωμένο Βασίλειο: Το BookTok οδηγεί τη νεολαία στα βιβλιοπωλεία
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Diastixo
- «Ο σταχτοτσικνιάς» της Ελένης Σαραντίτη
- Ήρα-Παρασκευή Παπαποστόλου: «Αρμόιρα»
- Ηνωμένο Βασίλειο: Το BookTok οδηγεί τη νεολαία στα βιβλιοπωλεία
- Franz Werfel: «Μια αχνογάλαζη γυναικεία γραφή»
- Κατέρρευσε η συμφωνία για τη συγχώνευση της Penguin Random House με τη Simon & Schuster
- «40+1 χριστουγεννιάτικα βιβλία για μικρούς και μεγάλους αναγνώστες» της Ράνιας Μπουμπουρή
- Ο βυζαντινός λόγιος Νικόλαος Μεσαρίτης
- Μάρκος Αυρήλιος: «Εις εαυτόν»
- Τάσος Κόρφης
- «Η “Αιολική Σχολή” της λογοτεχνικής Γενιάς του ’30. Κόντογλου, Σεφέρης – οι πρωτοπόροι» της Μαρίας Σπυροπούλου-Θεοδωρίδου
![Αλέξης Πανσέληνος, Λάδι,alexis panselinos, ladi](https://images32.inewsgr.com/4762/47629122/alexis-panselinos-ladi-se-kamva-160.jpg)
- Τελευταία Νέα Diastixo
- Αλέξης Πανσέληνος: «Λάδι σε καμβά»
- «Βρομιές με κρέμα σαμπαγιόν» του Κωνσταντίνου Νικολάου
- Τέσσερα ποιήματα της Χρύσας Ευστ. Αλεξοπούλου
- Πλαστές επιστολές του Ντίκενς αποσύρθηκαν από δημοπρασία
- Heinz A. Richter: «Ο ελληνισμός στην Οθωμανική Αυτοκρατορία»
- Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
- «Το ευρώ και η γερμανική Ευρώπη» του Παναγιώτη Γεννηματά
- Bazaar βιβλίου από τις Εκδόσεις Βακχικόν, το Σάββατο 17/12
- Ραϊμόν Ραντιγκέ
- Ζαν Ρισπέν
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Το ετήσιο συμπόσιο της συντεχνίας των νεκροθαφτών
- Η διαχείριση της πολιτισμικής κληρονομιάς στην Ελλάδα, σύγχρονες προσεγγίσεις
- Raquel Martínez-Gómez: «Σκιές του Μονόκερου»
- Χρύσα Κοντογεωργοπούλου: συνέντευξη στον Γρηγόρη Δανιήλ
- Μειωμένες οι πωλήσεις βιβλίων στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο
- Αλφρέ ντε Μισσέ
- Arthur Schopenhauer: Συνομιλίες
- Η πάλη ενάντια στον φασισμό
- «Το νέο σου σώμα» του Νικόλα Νιαμονητού
- «Για τη σημαντική βράβευση της ποιήτριας Γιλά Μοσάεντ» της Δέσποινας Καϊτατζή-Χουλιούμη