«Αν σ’ αγαπούσα, τώρα θα ήμουν νεκρή» της Έλενας Πολυγένη
ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΣΥΓΧΩΡΟΥΜΕ
Αν σ’ αγαπούσα, τώρα θα ήμουν νεκρή
όπως όλοι όσοι αγάπησαν είναι
στα χείλη τους ψιθυρίζεται η μοναδική
κατοικία
ενός λάθους που τους καταδέχτηκε
γιατί τα λάθη, να ξέρεις, κοιτάζουν
αφ’ υψηλού τούς ανθρώπους
εγώ όμως κρατώ στα δόντια τη ζωή μου,
σαν λάφυρο
κι ανυπομονώ για κείνο το χάδι στο κεφάλι
που ποιος ξέρει τι αντάλλαγμα θα ζητήσει
Η ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ
Από τι είμαστε φτιαγμένες
αν όχι από την
σε κάθε μας λέξη να βγαίνουν
τριαντάφυλλα, σε κάθε μας βήμα ένα
ρόδινο σημάδι πάνω στο χιόνι
έτσι ώστε ο δράκος ν’ ανακαλύπτει
τα ίχνη μας, να τρέφεται απ’ το αίμα μας
σαν την ανάγκη
γιατί τι άλλο θα μπορούσε να δικαιώσει
τη φοβισμένη αυτή ύπαρξη
εκτός από μια θυσία
ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΟ ΘΑΥΜΑ
Είμαστε τα κοριτσάκια του Μινώταυρου
με το κατάλληλο σχήμα ώστε να χωράμε
στο στόμα του –ο χρόνος είναι πολύτιμος
κι εμείς πρέπει να χρησιμεύσουμε κάπου–
ένα πλήθος συγκινημένο ανεμίζει μαντίλια,
η ταινία ξεκινά, τα μάτια
διαστέλλονται
στέκουμε αμήχανες μπροστά
στην εξέδρα, όλοι προσμένουν
το θαύμα και
όλοι
ταυτόχρονα
το φοβούνται
έχουν την αίσθηση πως θα είμαστε
περισσότερο ασφαλείς στην κοιλιά του τέρατος
– άλλωστε αυτό θα τους δώσει
και μια εύλογη δικαιολογία να το σκοτώσουν
ΕΝΑΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΚΟΙΤΑΖΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΝΣΕΛΗΝΟ
Σώπαινε η μικρή αδελφή μου
κρατώντας στο χέρι σφιχτά
τη μυστική φωνή της
κάθε βράδυ την έκρυβε στο συρτάρι
με τα μαχαίρια
την ώρα που τα βήματα
στον διάδρομο δήλωναν
ότι η νύχτα πλησίαζε
έπφτε πάνω της σαν γιγαντόσωμος
δράκος, αφήνοντας η ανάσα του
στο σώμα μικρούς κρατήρες
έτσι που ακόμα και τώρα
–παρ’ όλο τον ήλιο–
όταν αφήνεται να κοιτάξει
κάτω απ’ το δέρμα της
ένα-ένα χαράσσονται
με μυτερή αιχμή που φέγγει
τα παιδικά πρόσωπα
του σκοταδιού
ΕΝΟΧΗ
Κανονικά, θα έπρεπε να μ’ απασχολεί το παιδί
και όχι αυτός ο ορυμαγδός στο κεφάλι μου
θα έπρεπε να σκέφτομαι τον ήλιο που βυθίζεται
στη θάλασσα για να μη βγει ποτέ ξανά
κι εκείνο το σπιτάκι από κόκκινη νερομπογιά
για πάντα ερημωμένο, με την πόρτα ορθάνοιχτη
κι όλες τις αναμνήσεις να ξεχύνονται σαν
επιστολές χωρίς παραλήπτη
θα έπρεπε να βρω μια λύση γι’ αυτό το χαρτί
που σκίστηκε βίαια από το τετράδιο
γυρεύοντας, με τη βοήθεια του ανέμου
να βρει κάποια εσοχή να φωλιάσει
έτσι ώστε να ενωθεί ξανά με τον Κόσμο
χωρίς να γνωρίζει ποιος είναι στ’ αλήθεια, χωρίς
να έχει ιδέα για το κόστος αυτής της ένωσης
πόσες φορές, όταν ήμασταν παιδιά, δεν ονειρευτήκαμε
ότι πεθαίνουμε και όλοι κλαίνε για τον χαμό μας
κάπως έτσι φανταζόμασταν από τότε τη δικαίωση
σαν ετεροχρονισμένο θρήνο
ακόμη και στα παιχνίδια μας, την ώρα
που τρέχαμε
κυνηγώντας τη χαρά
αιωρούνταν, πάνω από το ιδρωμένο μας μέτωπο,
το φωτοστέφανο του θανάτου
Η Έλενα Πολυγένη γεννήθηκε στην Πάτρα το 1979. Έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές: Ανάγλυφη (Εκδόσεις Ρώμη, 2021), Τα δευτερόλεπτα των ζωντανών στιγμών (Εκδόσεις Γαβριηλίδης, 2017), Η χώρα των παράδοξων πραγμάτων (Εκδόσεις Το Κεντρί, 2014), Η θλίψη μου είναι μια γυναίκα (Εκδόσεις poema, 2012), Γράμματα σε μαυροπίνακα (Εκδόσεις Δωδώνη, 2009). Ποιήματά της έχουν δημοσιευτεί σε ελληνικά και ξένα περιοδικά και ανθολογίες κι έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, σουηδικά, ρουμανικά, ιταλικά και βεγγαλικά. Ζει και εργάζεται πλέον πάλι στην Αθήνα.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Συγκίνησε ο επικήδειος του Παύλου: «Δεν είναι αυτό το τέλος πατέρα…»
- Ο Αποστόλης Μπαρμπαγιάννης εν δε τσολιά μπαντ παρουσιάζουν: «Αριστεία Καπαμά»
- H Blancpain γιορτάζει τα 70ά γενέθλια του Fifty Fathoms
- Τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος: Τι λένε όσοι τον έζησαν από κοντά όταν έμενε στο Πόρτο Χέλι-Ήταν σεμνός και αγαπούσε την Ελλάδα…Μόνο καλά έχω να θυμάμαι…
- "Ψωμί, ελιά και Κώτσο βασιλιά": Η κατάντια της χώρας μας σε ένα σύνθημα και μία ουρά
- Μαύρο Ρόδο: Ο Θέμης λυγίζει μπροστά στο άψυχο σώμα της γυναίκας του
- Επεισοδιακά γεννητούρια: μαμά γέννησε το αγοράκι της στο πίσω κάθισμα ενός ταξί
- Γιόζεφ Ροτ – Περλέφτερ: Ένα ανολοκλήρωτο πολιτικό και κοινωνικό μυθιστόρημα
- Survivor Spoiler: Κερδίζουν τη δεύτερη ασυλία και το έπαθλο φαγητού
- Το 24ωρο του "βασιλικού παρατηρητή" Χρήστου Ζαμπούνη
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Diastixo
- Λογοτεχνικό Έτος Άλκης Ζέη το 2023
- «Για τη “Λαχτάρα για κεράσια” της Αγνιέσκα Οσιέτσκα» της Ανθούλας Δανιήλ
- Gianfranco Calligarich: «Το τελευταίο καλοκαίρι στη Ρώμη»
- Η εποχή μας μέσα από ελεύθερους συνειρμούς
- Barnes & Noble: Τα μικρότερα καταστήματα φέρνουν καλύτερα αποτελέσματα
- Δημήτρης Μητσοτάκης: «Ο καιρός άλλαζε»
- Ο ποιητής Ηλίας Γκρής
- Ελένη Γκίκα: «Άβυσσος άβυσσον επικαλείται»
- «Ορλάντο: Αυτός που έγινε αυτή και αγάπησε εκείνη και εκείνον» του Νίκου Καμτσή
- George Michael
- Τελευταία Νέα Diastixo
- «Αν σ’ αγαπούσα, τώρα θα ήμουν νεκρή» της Έλενας Πολυγένη
- «Ορλάντο: Αυτός που έγινε αυτή και αγάπησε εκείνη και εκείνον» του Νίκου Καμτσή
- Κυρίαρχος ο Ρίτσαρντ Όσμαν στη λίστα ευπωλήτων της Amazon το 2022
- Η εποχή μας μέσα από ελεύθερους συνειρμούς
- Ελένη Γκίκα: «Άβυσσος άβυσσον επικαλείται»
- Εσπερίδα για τα 80 χρόνια από τον θάνατο του Κωστή Παλαμά
- Θ. Σιταράς, Α. Ζέη, Ν. Μαυρουδής, Μ. Δούκα, Δ. Μητσοτάκης, C. Ward, G. Calligarich, K. Boye, Α. Δανιήλ, Ε. Δήμου, Ν. Μοσχοβάκος
- Ο ποιητής Ηλίας Γκρής
- «Για τη “Λαχτάρα για κεράσια” της Αγνιέσκα Οσιέτσκα» της Ανθούλας Δανιήλ
- Λίλη Λαμπρέλλη: «Η μέρα που η αλεπού έγινε κόκκινη»
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Ο καπετάν Μιχάλης
- Barnes & Noble: Τα μικρότερα καταστήματα φέρνουν καλύτερα αποτελέσματα
- Λογοτεχνικό Έτος Άλκης Ζέη το 2023
- Ο άντρας μου
- Δημήτρης Μητσοτάκης: «Ο καιρός άλλαζε»
- George Michael
- Gianfranco Calligarich: «Το τελευταίο καλοκαίρι στη Ρώμη»
- Η… καφκική περιπέτεια της συγγραφέα Έμιλι Σεντ Τζον Μάντελ με τη Wikipedia
- Τέως βασιλιάς Κωνσταντίνος: Τι λένε όσοι τον έζησαν από κοντά όταν έμενε στο Πόρτο Χέλι-Ήταν σεμνός και αγαπούσε την Ελλάδα…Μόνο καλά έχω να θυμάμαι…