Μισέλ Ουελμπέκ: Ο συγγραφέας που… φοβάται η τεχνητή νοημοσύνη
Την ώρα που πολλοί συγγραφείς διαμαρτύρονται για τη χρήση έργων τους στην «εκπαίδευση» των αλγορίθμων με βάση τους οποίους λειτουργούν πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης, υπάρχει τουλάχιστον ένας συγγραφέας που μάλλον δεν κινδυνεύει από κάτι τέτοιο, επειδή είναι… υπερβολικά αμφιλεγόμενος: ο Γάλλος Μισέλ Ουελμπέκ.
Όπως αποκάλυψε σε άρθρο του σε γαλλική εφημερίδα ο Αντουάν Γκαλιμάρ, διευθυντής του εκδοτικού οίκου Gallimard, όταν ζήτησε από την πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης Llama (που έχει αναπτύξει ο όμιλος Meta) να του γράψει μία σκηνή με το ύφος του Μισέλ Ουελμπέκ,
Τον ισχυρισμό του Γκαλιμάρ επιχείρησε να επιβεβαιώσει το Γαλλικό Πρακτορείο (AFP), που με τη σειρά του ζήτησε από το Llama να γράψει μία σκηνή στο ύφος του Ουελμπέκ: εκείνο ανταποκρίθηκε, με ένα κείμενο που περιλάμβανε φράσεις όπως «ένιωθα σαν ποντίκι σε λαβύρινθο, παγιδευμένο σε αυτόν τον άψυχο κόσμο». Όταν όμως του ζήτησε να παρουσιάσει τις αμφιλεγόμενες απόψεις του Ουελμπέκ για τις γυναίκες που φορούν χιτζάμπ, το Llama απάντησε: «Δεν μπορώ να δημιουργήσω περιεχόμενο που διαιωνίζει επιβλαβή στερεότυπα ή διακρίσεις».
Σύμφωνα με τον Γκαλιμάρ, όλα αυτά δείχνουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη αδυνατεί να αφουγκραστεί την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης ύπαρξης και εφαρμόζει αξίες «από τη δυτική ακτή των ΗΠΑ, για να πει τι είναι καλό και τι δεν είναι καλό να σκέφτεσαι».
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- J2US: Γιάννης Σεβδικαλής και Σοφία Κουρτίδου ανέτρεψαν τα δεδομένα και πήραν τη μεγάλη νίκη
- Νίκος Γκέλια: «Μας έδιωχναν από τα σπίτια επειδή ήμασταν Αλβανοί»
- Η Γη της Ελιάς: Εμπλέκεται σε κύκλωμα αρπαγής ανηλίκων
- Ρένια Λουιζίδου: Ο ρόλος της στη σειρά της ΕΡΤ «Η Μαρία που έγινε Κάλλας»
- Euro 2024, Πορτογαλία – Γαλλία: Η αγωνία του Εμπαπέ στην εκτέλεση του Ερναντέζ
- 10 γεγονότα που συνέβησαν σαν σήμερα, 6 Ιουλίου. Σταλόνε, Φρίντα Κάλο, Ένιο Μορικόνε και λοξή φάλαγγα
- Το Toyota Mirai πωλείται στα μισά της τιμής του
- «Θέρος/Θάρρος» (I) – 24 καλοκαιρινά ποιήματα
- «What we owe Democracy / Τι οφείλουμε στη Δημοκρατία» σε σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Φεστιβάλ Αθηνών
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Diastixo
- «Θέρος/Θάρρος» (I) – 24 καλοκαιρινά ποιήματα
- «What we owe Democracy / Τι οφείλουμε στη Δημοκρατία» σε σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Φεστιβάλ Αθηνών
- Η προσέγγιση της λογοτεχνίας στην ψηφιακή εποχή από το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
- Μέσα στη βαλίτσα μου έχω...
- Τζένη Κουτσοδημητροπούλου: «Η κίτρινη ομπρέλα του Βαλεντίνου»
- Ιφιγένεια Θεοδώρου: «Είναι μια θάλασσα»
- Paul Cartledge: «Θήβα»
- Σκύλοι από τους αρχαίους χρόνους
- Ελληνικά εγκλήματα 7
- «Πρώτα κλέβεις γάλα (το βίωμα), μετά γράφεις...» του Δημήτρη Ελέα
- Τελευταία Νέα Diastixo
- Μισέλ Ουελμπέκ: Ο συγγραφέας που… φοβάται η τεχνητή νοημοσύνη
- Μ. Καραγάτσης, C. Henn, Ε. Αχβλεντιάνι, Η. Γκρής, Γ.Σ. Παπαδάτος, Ε.Μ. Μαθιουδάκη, Κ. Μόσχου, Ε. Σουφλή, Δ. Ελέας
- Μέσα στη βαλίτσα μου έχω...
- Ελληνικά εγκλήματα 7
- Χρήστος Κουφουδάκης: «Ο περιπατητής»
- Θάνος Π. Ντόκος: «Πυρηνική εποχή»
- Η προσέγγιση της λογοτεχνίας στην ψηφιακή εποχή από το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
- Νέος ρεαλισμός
- Σκοτεινός θάλαμος
- Σωτήρης Π. Βαρνάβας: «Ψηλαφώντας την έννοια της αρετής: Ο ποιητής Ηλίας Γκρής και η Κύπρος»
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Ελίζα Σουφλή
- Σχεδόν 300.000 επισκέπτες στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου του Πεκίνου
- «Εξ όνυχος (Μ. Καραγάτσης, Εμμανουήλ Ροΐδης)» του Κώστα Βούλγαρη
- Ο χορός της προδοσίας
- Παλιοί γάτοι, τρυφερά ποντίκια
- Carsten Henn: συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη
- «Πρώτα κλέβεις γάλα (το βίωμα), μετά γράφεις...» του Δημήτρη Ελέα
- P. Almodóvar, P. Cartledge, Ντ. Γεωργαντοπούλου, Χ. Κουφουδάκης, «Θέρος/Θάρρος» (I) – 24 καλοκαιρινά ποιήματα