Jo Nesbo: «Ο βασιλιάς»
Τέσσερα χρόνια μετά την έκδοση του Βασιλείου, όπου ο Νέσμπο μάς απέδειξε ότι μπορεί να καταπιαστεί με οποιοδήποτε λογοτεχνικό είδος επιθυμεί με άκρα επιτυχία, έρχεται Ο βασιλιάς, για να δώσει την οριστική απάντηση στο ερώτημα: Η οικογένεια πάνω απ’ όλα ή το βασίλειο χωράει μόνο έναν βασιλιά στον θρόνο του;
Ο συγγραφέας επιλέγει την πρωτοπρόσωπη αφήγηση καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας, μέσα από τα μάτια του Ρόι, του μεγαλύτερου από τους δύο αδερφούς, ως κεντρικού αφηγητή και κύριου ήρωα του μυθιστορήματος. Αφού μας θυμίσει μέσω αναδρομικής αφήγησης ό,τι είχε συμβεί οχτώ χρόνια
Οι ρόλοι μεταξύ των αδερφών εναλλάσσονται συνεχώς, κρατώντας το ενδιαφέρον του αναγνώστη αμείωτο. Πότε το δίδυμο δείχνει ασταμάτητο και πότε είναι έτοιμο να καταρρεύσει και να χάσει τα πάντα. Ο Ρόι, ο οποίος είχε αποδεχτεί ότι είναι το νούμερο δύο στην ιεραρχία του βασιλείου που έχουν χτίσει, αρχίζει να έχει αμφιβολίες για τον αδερφό του και τους σκοπούς αυτού. Υπενθυμίζει κάθε φορά στο εαυτό του ότι η οικογένεια είναι πάνω απ’ όλα, όμως η διαρκής προστασία και κάλυψη στον αδερφό του, αρκετές φορές σε βάρος του ίδιου κιόλας, φθίνει γεγονός με το γεγονός, αποκάλυψη με την αποκάλυψη, μέχρι την τελική κορύφωση του δράματος.
{jb_quote}«Όλοι θέλουν να γίνουν βασιλιάδες κάπου».{/jb_quote}
Το σχόλιο για τη νορβηγική κοινωνία-επαρχία είναι πανταχού παρόν, όπως άλλωστε συμβαίνει σε κάθε βιβλίο του Νέσμπο, καθώς και η επιρροή από την αμερικανική κουλτούρα μέσα από τις εκφράσεις, τη συμπεριφορά, το ντύσιμο και τα αυτοκίνητα που επιλέγουν οι κάτοικοι του Ος.
Επίσης, ο Νέσμπο στον Βασιλιά προσθέτει στα υλικά της επιτυχημένης συνταγής του τις άλλες δύο μεγάλες αγάπες της ζωής του, τη μουσική και το ποδόσφαιρο. Είναι γνωστό άλλωστε ότι πρωταρχικό του όνειρο ήταν να γίνει ποδοσφαιριστής, όντας πολλά υποσχόμενος μάλιστα, ωστόσο η ποδοσφαιρική καριέρα του διακόπηκε ξαφνικά όταν έπαθε ρήξη χιαστών και στα δύο γόνατα, στα δεκαοχτώ του. Αργότερα, ασχολήθηκε με τη μουσική παίζοντας τα βράδια με το ροκ συγκρότημά του, τους Di Derre. Έτσι, μέσα στο βιβλίο έχουμε πολλές μουσικές αναφορές, ειδικά αμερικανικές, αλλά και τοπικές, βάζοντας μία από τις ηρωίδες του να συμμετέχει σε ένα ανάλογο συγκρότημα. Όσον αφορά τον «βασιλιά των σπορ», το ποδόσφαιρο, τα δύο αδέρφια είναι ιδιοκτήτες της τοπικής ομάδας του Ος, ενώ έχουμε και περιγραφή ενός καθοριστικού ματς της ομάδας μέσα από την παρουσία των πρωταγωνιστών στο γήπεδο.
Εν κατακλείδι, Ο βασιλιάς είναι η εξίσου πετυχημένη συνέχεια του Βασιλείου, από την πένα του μεγάλου αυτού παραμυθά, του Νέσμπο, που γράφει για την αδερφική αγάπη, τους οικογενειακούς δεσμούς, τα αμαρτήματα των γονέων, τα ένοχα μυστικά του παρελθόντος αλλά και του παρόντος, που κρύβει ο καθένας από εμάς, την αγάπη, τον έρωτα, τα κίνητρα και άλλα πολλά, καταλήγοντας στη μάχη ενάντια στην οποιασδήποτε μορφής εξουσία και πόσο η δίψα για εξουσία μπορεί να επηρεάσει το μυαλό και τις πράξεις των ανθρώπων. Άλλωστε, «όλοι θέλουν να γίνουν βασιλιάδες κάπου».
Μπορείτε να διαβάσετε την κριτική της Έρικας Αθανασίου για Το βασίλειο εδώ.
Ο βασιλιάς
Jo Nesbo
μετάφραση: Κρυστάλλη Γλυνιαδάκη
Μεταίχμιο
516 σελ.
ISBN 978-618-03-4117-1
Τιμή 19,90€
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Παντελής Ζερβός: Έχασε την 12χρονη κόρη του στον σεισμό του ’56 στη Σαντορίνη και χρόνια μετά κατάλαβαν ότι την έθαψαν ζωντανή
- «Καποδίστριας»: Κύμα συμπαράστασης για τη στήριξη της ταινίας του Γιάννη Σμαραγδή
- 1 στις 5 περιπτώσεις γαστρεντερικού καρκίνου οφείλεται στη διατροφή!
- FireAid Benefit Concerts Raise Over $100 Million for L.A. Wildfire Relief
- Η Μάγισσα Φλεγόμενη Καρδιά εξορίζεται σε νέα ώρα...
- Αντιδράσεις στην Τουρκία για την Αστερομάτα. «Αν μιλάει για τη Γενοκτονία των Ποντίων, θα κάνουμε επίσημη διαμαρτυρία»
- Ruffles NBA All-Star Celebrity Game 2025: Full Rosters, Coaches & Concert Lineup
- Ζωή Ρηγοπούλου για τη μητέρα της Κάκια Αναλυτή: «Ήταν η ενζενί της οικογένειας, δεν ήταν ποτέ ο ρόλος της μαμάς»
- Τζόκερ: Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί που κερδίζουν ένα εκατ. ευρώ
- Fabio Stassi: «Μαστρο-Τζεπέτο»
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Diastixo
- Fabio Stassi: «Μαστρο-Τζεπέτο»
- Ομάδα bijoux de kant: «Κάπου περνούσε μια φωνή» σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη στο HOOD art space
- Ιωάννης Λαδάς: «Το πρόβλημα της φιλοσοφικής θεμελίωσης της βιοηθικής»
- Η Κίραν Ντεσάι επιστρέφει με μυθιστόρημα έπειτα από σχεδόν είκοσι χρόνια
- Ευάγγελος Φιλόπουλος: «Αυτόπτες μάρτυρες»
- Μάκης Καραγιάννης
- Δήμητρα Ανδρουλάκη: «Το βουβό»
- Isol: «Η όμορφη Γκριζέλντα»
- Eric Csapo – William J. Slater: «Το αρχαίο θέατρο μέσα από τις πηγές»
- «Η μητέρα του σκύλου» του Παύλου Μάτεσι σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη στο Θέατρο Ακροπόλ
- Τελευταία Νέα Diastixo
- Jo Nesbo: «Ο βασιλιάς»
- «Η μητέρα του σκύλου» του Παύλου Μάτεσι σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη στο Θέατρο Ακροπόλ
- Χάρλαν Κόμπεν: Πώς οι προσωπικές του τραγωδίες τον βοήθησαν στη συγγραφή
- W. Golding – A. de Jongh, Κ. Γαβρόγλου, Μ. Καραγιάννης, Γ. Σκαμπαρδώνης, Χ. Μπουλώτης, Γ.Ν. Λεοντσίνης, Φ. Παπαβασιλείου, Σ. Πολενάκης, Χ.Ν. Τσιρώνης
- Blue Train
- Πολυξένη Βελένη: «Το ζαρκάδι του Ολύμπου»
- Άστριντ Λίντγκρεν
- Ευάγγελος Φιλόπουλος: «Αυτόπτες μάρτυρες»
- Ομάδα bijoux de kant: «Κάπου περνούσε μια φωνή» σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη στο HOOD art space
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Ηνωμένο Βασίλειο: Το σχέδιο δράσης για την τεχνητή νοημοσύνη προκαλεί αντιδράσεις από συγγραφείς
- Η δύση της Δύσης και η ανατολή της Ανατολής
- Αρσέν Λουπέν – Ο τζέντλεμαν διαρρήκτης
- Γιώργος Σκαμπαρδώνης: «Φάλτσα κεφαλής»
- Χρήστος Μπουλώτης: «Ο τελευταίος Κένταυρος του Πηλίου»
- Έκθεση με σπάνια αντικείμενα του Ντίκενς στο Λονδίνο
- Books at Berlinale: Τα δέκα βιβλία της φετινής διοργάνωσης
- Οι μέρες στο βιβλιοπωλείο Μορισάκι
- Κώστας Γαβρόγλου: συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη